Fonduri Europene Ultimele stiri

Secretul dezvoltării orașelor României cu fonduri europene: proiectele integrate

Cum ar putea orașele și municipiile să ajungă mai rapid la un nivel de funcționare eficientă și în beneficiul locuitorilor săi, în condițiile în care avem la dispoziție finanțări europene pe variate linii? Proiectele integrate susținute cu fonduri de coeziune sunt un răspuns la care Oltenia a răspuns pozitiv în exercițiul financiar european 2007-2013, cu nu mai puțin de 73 de proiecte, prin care se pot dezvolta simultan investiții în infrastructura rutieră, în parcări, în reabilitarea de clădiri administrative ale diverselor instituții din subordinea primăriilor, în transportul urban de călători, achiziționarea de mijloace de transport ecologice, crearea de piste de biciclete, dar și sprijin logistic pentru continuarea unor tradiții locale și așa mai departe, scrie presshub.ro.

 

Orașele și municipiile au posibilitatea să aplice pentru obținerea de fonduri europene pentru a dezvolta mai multe tipuri de investiții, din domenii diferite de activitate, prin construirea unor proiecte integrate. Asemenea investiții s-au realizat deja pe vechiul POR și sunt posibile și pe POR 2014-2020, însă complexitatea lor este mult mai mare. Autoritățile urbane urmau să gândească strategii clare de dezvoltare, iar în cadrul acelor strategii depuneau proiecte integrate.

  • În cadrul POR 2007-2013, Axa prioritară 1 – „Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere”, în zonele urbane s-au putut dezvolta simultan investiții în infrastructura rutieră, în parcări, în reabilitarea de clădiri administrative ale diverselor instituții din subordinea primăriilor, realizarea de transport urban de călători, achiziționarea de autobuze ecologice etc;
  • 73 de proiecte au fost finanțate în Oltenia pe POR 2007-2013, pe DMI 1.1 – „Planuri integrate de dezvoltare urbană”;
  • Pe POR 2014-2020, autoritățile au trebuit mai întâi să stabilească Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) și Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), astfel încât să se poată depune proiecte integrate;
  • În cadrul Axei Prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile -, din Oltenia au fost depuse cinci cereri de finanțare.

Municipiile și orașele au avut posibilitatea să se dezvolte durabil cu fonduri europene și încă mai există această posibilitate pe axele deschise pe noile programe de finanțare.

Cu fonduri europene astfel accesate se puteau dezvolta simultan investiții în infrastructura rutieră, în parcări, în reabilitarea de clădiri administrative ale diverselor instituții din subordinea primăriilor, realizarea de transport urban de călători, achiziționarea de mijloace de transport ecologice, crearea de piste de biciclete, precum și sprijin logistic pentru continuarea unor tradiții locale etc.

Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere din cadrul POR 2007-2013 a avut ca scop creșterea calității vieții și crearea de noi locuri de muncă, prin reabilitarea infrastructurii urbane, îmbunătățirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum și prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor și a antreprenoriatului. Din acest motiv, prin Programul Operațional Regional s-a prevăzut ca, în cadrul acestei axe prioritare, să fie finanțate planuri integrate de dezvoltare urbană pe termen mediu sau lung, având ca scop regenerarea arealelor urbane. Proiectele individuale, incluse în planurile integrate de dezvoltare urbană finanțate prin intermediul Axei prioritare 1, domeniul major de intervenție 1.1 al POR, vizau următoarele categorii de operațiuni și activități eligibile: reabilitarea infrastructurii urbane și îmbunătățirea serviciilor urbane, inclusiv transportul urban; dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri; reabilitarea infrastructurii sociale”, au precizat reprezentanții ADR Sud-Vest Oltenia, la solicitarea GdS și PressHub.

 

Continuarea aici

Related posts

Hagag a finalizat lucrările pentru H Victoriei 109

Papuc Irina

Magazinul București din centrul Capitalei va fi livrat integral la finalul lui 2019

Ligia Voro

Ceasul recordurilor. Licitație în exclusivitate la Artmark

Nicolae Pop

Producător de mobilier din Brașov spune că poate să producă halate de unică folosință, dar nu și să le sterilizeze

Ion Surdu

Deloitte România și FintechOS oferă soluții de transformare digitală și de automatizare pentru instituțiile financiare

Ligia Voro

“Nu stăm pe margine și comentăm, punem mâna și facem”

Stefana Muresan

Techtex își ridică o nouă fabrică lângă Baia Mare

Nora Dumitrescu

The winners of the 2018 MIPIM Awards

Ionut Oprea

Mercure Timișoara – primul hotel Accor din oraș, deschis pe 5 octombrie

Papuc Irina

Primul proiect „smart street lighting“ al E.ON, finalizat în judeţul Arad

Ligia Voro

Numărul companiilor cu acţionari români prezente în Slovacia și Cehia, număr record

redactia

Se decalează termenele pentru recensământul populației

Traian Dan

UMF Cluj intră într-un proiect de 25 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Universitatea de Științe Agricole, primul magazin de cartier la Cluj

Nora Dumitrescu

CONAF: Aproximativ 270.000 de firme din București – Ilfov ar putea beneficia de fonduri europene

A. I.

Ryanair va opera zborurile de la Oradea începând cu luna februarie 2021

Traian Dan

Terenuri gratuite oferite de Primăria Lugoj

redactia

Pregătiri din timp pentru sezonul cadourilor – cum aleg firmele să ofere mulțumiri angajaţilor

Nicolae Pop

Şoseaua care leagă Hunedoara de Călan, modernizată cu 36,4 milioane lei, fonduri europene

redactia

Antreprenorul Mircea Bulboacă din Sibiu, afaceri de 100 de mil. euro cu constructorul CON-A

Stefana Muresan

Ştii ce ”vampiri energetici” ai în casă

Ligia Voro

Noi destinații de vacanță de pe Aeroportul Internațional Timișoara

redactia

Bistrițenii de la COMAUTOSPORT au urcat dealerul FORD din Mureș cu 50% în primul an

Stefana Muresan

Dealurile Sălajului, o provocare pentru Autostrada Transilvania

Nora Dumitrescu

Leave a Comment