MedLife, trece graniţa ţării şi anunţă prima tranzacţie internaţională: achiziţionarea pachetului majoritar de 51% al grupului de companii Rozsakert Medical Center, din Ungaria.

 

Rozsakert Medical Center (RMC) este în top 10 operatori de servicii medicale private din Ungaria. Compania are în componenţă o clinică multidisciplinară care include şi un compartiment dotat cu o sală de mici intervenţii chirurgicale şi un centru de stomatoloigie. Potrivit reprezentaţilor companiei, anual le trec pragul peste 40.000 de pacienţi.

Grupul de companii a fost înfiinţat în 2001 de către dr. Gyula Csermely, medic ginecolog-obstetrician, iar la 18 ani de funcţionare, reuneşte o echipă de peste 250 de medici şi asistenţi medicali, conform comunicatului citat.

La nivelul anului 2017, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 4,2 miloane de euro, potrivit conducerii RMC, compusă din opt membri (dr. Gyula Csermely, dr. Eszter Bodnar, dr. Tibor Elekes, dr. Kinga Jokay, dr. Orsolya Gudor, dr. Imre Bodo, dr. Andor Hirschberg şi economistul Vilmos Benkõ).

Mihai Marcu, CEO şi Preşedinte al MedLife Group, a declarat: “Este prima mutare a unei companii româneşti din sectorul medical privat în afara României şi suntem mandri că MedLife, liderul pietei de servicii medicale din Romania sparge graniţele şi duce capitalul românesc mai departe. Ungaria are o piaţă medicala privata interesantă, in plina dezvoltare. Cred că prin prisma know how-ul nostru în materie de extindere, dar şi a bunei relaţionări cu acţionarii medici ai companiilor integrate deja, vom reusi să dezvoltăm un parteneriat solid pe termen lung. Echipa medicală din Ungaria este foarte valoroasă şi credem că împreună vom consolida sistemul MedLife pentru a oferi pacienţilor din România şi Ungaria servicii medicale la nivel înalt. Investiţiile alocate pentru această etapă se ridică la 4-5 milioane de euro, urmând ca în perioada următoare să analizăm şi alte oportunităţi de extindere. Europa suferă la capitolul afacerilor transfrontaliere, până acum foarte puţine companii au reuşit acest lucru, în special în domeniul medical complex, cu clinici medicale, imagistică, laboratoare şi spitale sub acelaşi acoperiş. Avem şansa de a oferi un exemplu şi în măsura în care vom reuşi acest lucru, Ungaria şi România pot deveni pionieri ai unei companii regionale”

Planul local de achiziţii al grupului MedLife continuă şi în 2019, cât şi dezvoltarea pe alte segmente de business. “Am creat un sistem medical complex cu acoperire naţională, nu există oraş mai mare de 200.000 de locuitori în care MedLife să nu fie prezent. În 2019 vom pune accent pe digitalizare, pe second opinion la nivel naţional şi pe dezvoltarea de centre de excelenţă la nivelul celor 10 unitati spitalicesti, pentru mai multe specialităţi, precum neurochirurgie, chirurgie cardiacă, chirurgia peretelui abdominal, ginecologie şi traumatologie sportivă. Am crescut foarte mult din punct de vedere al complexităţii actului medical şi acest lucru ne recomandă nu doar în calitate de partener de business, dar şi în calitate de partener medical solid”, a încheiat Mihai Marcu, Preşedinte şi CEO al MedLife Group.