Infrastructura Ultimele stiri

Tarom şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România și a consemnat un record de pasageri pentru ultimii 10 ani

Compania TAROM şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România în 2018, prin creşterea cu 40% a numărului de pasageri pe rute interne, faţă de anul 2017, potrivit datelor operatorului aerian naţional, remise Agerpres.

Pentru anul 2018, transportatorul României raportează vânzări mai mari cu 49,63 milioane de dolari faţă de 2017 (+21%), iar veniturile totale sunt de asemenea pe plus cu 21%, ajungând la 1,41 miliarde de lei.

Vânzările totale (cu taxe incluse) au crescut cu 21%, la peste 237,1 milioane de dolari. Cel mai mult au urcat vânzările pe rute externe, cu 22%, cu o creştere cu 14,77% a numărului de pasageri pe curse internaţionale. În ceea ce priveşte vânzările interne, acestea au crescut cu 18%, în timp ce numărul pasagerilor pe cursele interne a consemnat un plus de 40%.

Numărul total de pasageri transportaţi de TAROM pe curse regulate, în 2018, a depăşit 2,74 milioane, în creştere cu 20% raportat la 2017. Acesta este cel mai mare număr de pasageri din ultimii 10 ani consemnat de companie.

În plus, vânzările online au consemnat o creştere cu 34%, în 2018 vs 2017, la 10,34 milioane de dolari.

“Piaţa transporturilor aeriene din România raportează o dinamică pozitivă pentru TAROM. Din datele noastre, prin creşterea numărului de pasageri transportaţi în România, compania şi-a crescut cota de piaţă cu 1,4% în 2018. Mai mult decât atât, TAROM obţine prima creştere pozitivă a cotei de piaţă domestice din 2013 şi până în prezent”, precizează compania.

Potrivit rezultatelor preliminate la finalul anului 2018 ale TAROM, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (indicatorul EBITDA – Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) este pozitiv, de 10,897 milioane de lei, faţă de minus 33,269 milioane de lei în 2017. De altfel, este prima oară când EBITDA creşte după anul 2015.

De asemenea, TAROM a reuşit în 2018 să îşi reducă pierderea cu 23%, respectiv cu circa 40 de milioane de lei, comparativ cu 2017, când aceasta s-a ridicat la 172,36 milioane de lei. Pierderile companiei au fost alimentate de creşterea preţului la combustibilul de aviaţie, precizează transportatorul.

“TAROM a plătit mai mult pe combustibil în 2018, faţă de anul anterior, cu nu mai puţin de 89.036.029 lei. Raportul se face la acelaşi consum, raportând numai diferenţa de preţ, nu şi consumul suplimentar din 2018. Subliniem că o mare parte din cheltuieli sunt nemonetare, reprezentând amortizări ale investiţiilor realizate în anii anteriori. Cuantumul total al cheltuielilor de amortizare ajunge la 125.257.950 lei. Pierderea TAROM, în 2017, a fost de 172.355.730 lei. jÎn 2018, compania a reuşit să recupereze din această pierdere 23 de procente, aproximativ 40 de milioane de lei”, afirmă operatorul aerian.

Conform sursei citate, cheltuielile totale au urcat anul trecut cu 16%, la peste 1,52 miliarde de lei (din care 125,26 milioane de lei cheltuieli nemonetare), doar cheltuielile cu combustibilul pentru aeronave consemnând un plus de 37%. Totodată, cheltuielile de exploatare au urcat cu 15%, iar cele financiare cu 23%.

TAROM este Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României şi a fost înfiinţată în 1954. TAROM îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Compania naţională operează peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

Transportatorul României deţine una dintre cele mai tinere flote din Europa, alcătuită din 25 de aeronave, şi este membru al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) din 1993.

Related posts

Noi sectoare de drumuri propuse pentru finantare europeană de CJ Cluj

Stefana Muresan

Furgoane de marfă, transformate în autospeciale pentru situații de urgență într-o fabrică din Cluj. Deltamed țintește să devină cel mai apreciat carosier din Europa de Est

redactia

Undelucram.ro, finanțare de 300.000 de euro pentru a se extinde internațional

Ligia Voro

UNIQUE SMILE – “We make it visible”  

Ligia Voro

Trecătoarea pentru urși de pe autostrada Lugoj – Deva

Stefana Muresan

Bani europeni pentru transformarea stațiunii Geoagiu Băi

redactia

Zeci de firme portugheze sunt interesate de colaborari economice cu Timisoara

Stefana Muresan

Coral BioGreens, jud. Bihor – afacere de milioane de euro din produse de 2-3 lei

Ligia Voro

Start-Up Nation 2018, ultimul pas înainte de depunerea proiectelor

redactia

ECFS2019: Oportunități și amenințări emergente în domeniul serviciilor financiare

Ligia Voro

Morminte, descoperite în cadrul lucrărilor de amenajare a Parcului Central din Timișoara

Stefana Muresan

Startup-ul brașovean Frisbo atrage o investiție de 1,2 milioane de euro

Papuc Irina

Antreprenorii maramureșeni, descinderi în serie la spitale

Nora Dumitrescu

Pentru fiecare euro cu care România a contribuit la bugetul UE a primit 3 înapoi. În total – 54,4 miliarde de euro în 13 ani

Ion Surdu

Investiţie de 20 milioane de euro: O nouă companie cu trenuri româneşti de lux intră pe piaţa din vestul ţării

Stefana Muresan

Centrul de Oncologie OncoHelp aniversează 10 ani de activitate

Ligia Voro

Informaticienii se aliază ca să scoată sistemul medical și firmele din criză

Nora Dumitrescu

Asigurarea cu medicamente în România: există sau nu motiv de panică și de ce au dispărut 2.000 de preparate ieftine

Papuc Irina

Continental este dublu câştigător la testul anvelopelor de iarnă ADAC 2018

redactia

Lucrări de reabilitare pe DN 76 Deva – Oradea

Stefana Muresan

Polonezii de la Solaris, singurii care au făcut o ofertă pentru cele 50 de troleibuze de la Cluj

Stefana Muresan

Instant Factoring: Volumul solicitărilor de finanțare a crescut de cinci ori S1 2019

Ligia Voro

Tirrena Scavi și Spedition UMB, câștigătorii contractelor de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale drumului expres Craiova – Pitești

redactia

Leave a Comment