Infrastructura Ultimele stiri

Tarom şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România și a consemnat un record de pasageri pentru ultimii 10 ani

Compania TAROM şi-a majorat cu 1,4% cota de piaţă în România în 2018, prin creşterea cu 40% a numărului de pasageri pe rute interne, faţă de anul 2017, potrivit datelor operatorului aerian naţional, remise Agerpres.

Pentru anul 2018, transportatorul României raportează vânzări mai mari cu 49,63 milioane de dolari faţă de 2017 (+21%), iar veniturile totale sunt de asemenea pe plus cu 21%, ajungând la 1,41 miliarde de lei.

Vânzările totale (cu taxe incluse) au crescut cu 21%, la peste 237,1 milioane de dolari. Cel mai mult au urcat vânzările pe rute externe, cu 22%, cu o creştere cu 14,77% a numărului de pasageri pe curse internaţionale. În ceea ce priveşte vânzările interne, acestea au crescut cu 18%, în timp ce numărul pasagerilor pe cursele interne a consemnat un plus de 40%.

Numărul total de pasageri transportaţi de TAROM pe curse regulate, în 2018, a depăşit 2,74 milioane, în creştere cu 20% raportat la 2017. Acesta este cel mai mare număr de pasageri din ultimii 10 ani consemnat de companie.

În plus, vânzările online au consemnat o creştere cu 34%, în 2018 vs 2017, la 10,34 milioane de dolari.

“Piaţa transporturilor aeriene din România raportează o dinamică pozitivă pentru TAROM. Din datele noastre, prin creşterea numărului de pasageri transportaţi în România, compania şi-a crescut cota de piaţă cu 1,4% în 2018. Mai mult decât atât, TAROM obţine prima creştere pozitivă a cotei de piaţă domestice din 2013 şi până în prezent”, precizează compania.

Potrivit rezultatelor preliminate la finalul anului 2018 ale TAROM, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (indicatorul EBITDA – Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) este pozitiv, de 10,897 milioane de lei, faţă de minus 33,269 milioane de lei în 2017. De altfel, este prima oară când EBITDA creşte după anul 2015.

De asemenea, TAROM a reuşit în 2018 să îşi reducă pierderea cu 23%, respectiv cu circa 40 de milioane de lei, comparativ cu 2017, când aceasta s-a ridicat la 172,36 milioane de lei. Pierderile companiei au fost alimentate de creşterea preţului la combustibilul de aviaţie, precizează transportatorul.

“TAROM a plătit mai mult pe combustibil în 2018, faţă de anul anterior, cu nu mai puţin de 89.036.029 lei. Raportul se face la acelaşi consum, raportând numai diferenţa de preţ, nu şi consumul suplimentar din 2018. Subliniem că o mare parte din cheltuieli sunt nemonetare, reprezentând amortizări ale investiţiilor realizate în anii anteriori. Cuantumul total al cheltuielilor de amortizare ajunge la 125.257.950 lei. Pierderea TAROM, în 2017, a fost de 172.355.730 lei. jÎn 2018, compania a reuşit să recupereze din această pierdere 23 de procente, aproximativ 40 de milioane de lei”, afirmă operatorul aerian.

Conform sursei citate, cheltuielile totale au urcat anul trecut cu 16%, la peste 1,52 miliarde de lei (din care 125,26 milioane de lei cheltuieli nemonetare), doar cheltuielile cu combustibilul pentru aeronave consemnând un plus de 37%. Totodată, cheltuielile de exploatare au urcat cu 15%, iar cele financiare cu 23%.

TAROM este Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României şi a fost înfiinţată în 1954. TAROM îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Compania naţională operează peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

Transportatorul României deţine una dintre cele mai tinere flote din Europa, alcătuită din 25 de aeronave, şi este membru al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) din 1993.

Related posts

Universitatea Babeș-Bolyai împreună cu NTT DATA România lansează programul de master “Sisteme Informatice Avansate” în limba germană

Stefana Muresan

Baia Mare, zi decisivă: își prezintă la Bruxelles proiectul pentru Capitala Tineretului

Nora Dumitrescu

Groupe Renault înregistrează o cifră de afaceri de 10.374 milioane de euro în cel de-al treilea trimestru din 2020

Ion Surdu

Traian Panait, desemnat Director General interimar al CNAB

redactia

Cluj-Napoca, încă un pas spre Digital Innovation Hub: aplicația „Cluj Now” – notificări oficiale despre oraș

Stefana Muresan

Ce­macon, profit de 14 mil. de lei, în nouă luni

Stefana Muresan

Peste 2.000 de firme înscrise în programul IMM Invest sunt din Construcții. Mai mult de 200 de dosare au fost transmise băncilor

Ion Surdu

ROMPAN: Cozonacii şi pasca tradiţională românească au ajuns în SUA și Canada

Stefana Muresan

Transgaz vrea să cumpere Vestmoldtransgaz din Republica Moldova

Stefana Muresan

Şapte firme vor să investească în viitoarea şcoală duală din Caransebeş

redactia

Magazine de stat cu produse exclusiv românești, bursă a peștelui și clustere agricole – investiție guvernamentală de 100 mil. euro

Stefana Muresan

Artistul de la Simex: “Transilvania are o bogată tradiție în mobila sculptată”

Nora Dumitrescu

Transformări prin tehnologie: viitorii chiriași ai Equilibrium pot vizualiza virtual spații prin platforma Bright Spaces

Ionut Oprea

Atenționare eJobs – tentativă de fraudă

Ligia Voro

Primăria Sibiu cumpără 10 autobuze de la producătorul român BMC Truck & Bus

redactia

Conductele companiei de termoficare din Timişoara, Colterm, schimbate de trei firme, reunite în două contracte diferite pentru 106 milioane de lei

Robert Bloancă

Frisbo oferă transport gratuit al stocului în depozite sigure pentru magazinele fizice afectate de măsurile împotriva răspândirii noului coronavirus

Nicolae Pop

Airports warn of irreversible consequences to air connectivity, tourism and local economies

Ionut Oprea

Banca Transilvania, primul brand bancar românesc care intră în top 500

Stefana Muresan

Clujul și-a luat “partea leului” în Consiliul pentru Dezvoltare Nord-Vest

Nora Dumitrescu

NTT DATA și Microsoft anunță colaborarea strategică pentru a asigura noi soluții digitale

Ligia Voro

Cesiro din Sighişoara, cu afaceri de 9 mil. euro în S1, țintește piețele din Brazilia, Ar­gen­tina şi Ucraina

Stefana Muresan

Sumă record strânsă la a 10-a ediție a DHL Carpathian Marathon

Ligia Voro

Redeschiderea centrelor comerciale de mari dimensiuni: În prima săptămână, orașele regionale câștigă teren în fața Bucureștiului

Papuc Irina

Leave a Comment