Infrastructura Slider Ultimele stiri

Contractul pentru un nou lot al Autostrăzii de Centură București, semnat de CNAIR

  • Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A și Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA au semnat contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 a Autostrăzii Centură Sud a Municipiului București.

 

Contractul are o valoare de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a 180 milioane euro).

Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km.

Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.

Valoarea estimată a procedurii de licitație a fost de 866.336.303 lei, fără TVA (aproximativ 183.000.000 Euro), iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 98% din valoarea estimată.

Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.

 

Traseul primului sector al Lotului 3 al autostrăzii (Km 85+300 la Km 100+765), începe de la intersecţia cu DN 6, în zona localității Bragadiru și se termină la intersecția cu A1 (București-Pitești), lângă localitatea Dragomirești-Vale, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti.

La km 93+150, traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 (Bucureşti – Craiova), iar în continuare, pe direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş, după care la vest de Ciorogârla traversează o pădure, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se oprește la intersecţia cu A1.

Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteză de 140 km/h, iar în zonele unde aceasta nu este posibilă (constrângerile fizice din teren nu permit) se va asigura o viteza minimă de proiectare de 120 km/h.

Traseul Sectorului 2 (Km 0+000 la Km 2+500 ), se desprinde din A1 (aprox. km 18+400) și ocoleşte pe la est localitatea Bâcu, unde intersectează DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bâcu), la km 2+500.

Elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h, cu o rază minimă de racordare în plan de 4.000 m.

În cadrul contractului vor fi proiectate și executate 13 poduri și pasaje și 1 nod rutier.

PODURI ȘI PASAJE

1.         Apeduct BRAGADIRU, în lungime de 143,40 m

2.         Pasaj peste CF BUCUREȘTI – CRAIOVA, în lungime de 512,10 m

3.         Pod peste râul SABAR, în lungime de 85,20 m

4.         Pod peste Apeduct OGREZENI, în lungime de 143,40 m

5.         Pasaj peste DJ 601, în lungime de 163.50 m

6.         Pod peste râul CIOROGÂRLA, în lungime de 88, 20 m

7.         Pasaj  peste A1, în lungime de 112,20 m

8.         Pasaj pe DC 126 (KM 86+791), în lungime de 78,25 m

9.         Pasaj pe D.E. (KM 89+748), în lungime de 78,25 m

10.       Pasaj pe DC 125 (KM 91+350), în lungime de 78,25 m

11.       Pasaj pe DC 128 (KM 94+277), în lungime de 78,25 m

12.       Pasaj pe DC 158 (KM 95+910), în lungime de 78,25 m

13.       Pasaj pe DJ 602 (KM 100+245), în lungime de 78,25 m

La intersecția cu Autostrada București – Pitești (A1) a fost prevăzut un nod rutier de tip treflă, iluminat pe timp de noapte.

Geometria bretelelor nodului rutier asigură o viteză de 40 km/h pentru cele interioare și de 60 km/h pentru cele exterioare, iar circulația pe acestea se va desfășura unidirecțional.

Related posts

Rețeaua Casa Rusu a început să își redeschidă magazinele

Nora Dumitrescu

Oana Stănescu, românca de 35 de ani care urmează să schimbe fața New York-ului prin proiectele sale

redactia

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 32: Nakita. Reper în piața echipamentelor de protecția muncii

Florin Marcel

Asociația Dăruiește Viață, Deloitte, Impact Hub și Junior Achievement Romania sunt câștigătorii Trofeelor CCIFER Business Challenges 2020

Nicolae Pop

Tarom deschide ruta Timișoara-Chișinău

redactia

Fermă de bivoli, arhitectură futuristă și excursii virtuale la Pecica – proiecte cu finanțare europeană

redactia

Industria software din România, în creștere cu 12,5% în 2020

Ion Surdu

Investiție din fonduri europene: Primarul Emil Boc anunță asocierea cu 6 localități pentru trenul metropolitan, ce va fi integrat cu metroul

redactia

Compania de Infrastructură se laudă cu cioturi din Autostrada Transilvania

Nora Dumitrescu

Măsuri active pentru firmele care își mențin angajații și care fac angajări

Traian Dan

Activarea facturii electronice îi duce pe abonații Digi în vacanță în Egipt 

Ligia Voro

Element Industrial anunță un pipeline de 300.000 mp de parcuri logistice

Ligia Voro

Gedeon Richter România, investiții în viitorul cercetării

Stefana Muresan

Evoluţia industriei IT din Braşov

Stefana Muresan

Utilizarea semnăturii electronice pe formularele de plată ale proiectelor de investiții, obligatorie pentru beneficiarii PNDR 2020

Papuc Irina

Clujenii și brașovenii comandă online mâncare de peste 50 de lei

Nora Dumitrescu

Pașii

Ligia Voro

Digitalizarea şi informatizare la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

Traian Dan

Teraplast devine singurul proprietar al producătorului de ţevi Politub

Stefana Muresan

Amplasamentul pentru construcția Variantei Ocolitoare Satu Mare, predat antreprenorului; termen de finalizare – 18 luni

Stefana Muresan

„Coloana Infinitului”, sursa de inspirație pentru o clădire de birouri din China

Stefana Muresan

Fonduri europene pentru achiziția și montarea panourilor fotovoltaice

Ligia Voro

Modernizarea unui drum judeţean din Alba, finanţată cu fonduri europene

Stefana Muresan

Hotelurile din Cluj se transformă în spații de carantină

Nora Dumitrescu

Leave a Comment