Transilvania Business
Lideri si afaceri Sanatate Slider Ultimele stiri

Dr. Oana Taban, Fondator și Director General Dent Estet: “Strategia noastră este să menținem și în anii următori ritmul de creștere exponențială și consistentă față de competitori și față de evoluția pieței”

Grupul de Clinici Dent Estet care aniversează, în acest an, 20 de ani de la fondare numără astăzi 10 clinici performante în București, Timișoara și Sibiu, clinici cărora le-au trecut pragul peste 80.000 de pacienți. Dincolo de cifre vorbim despre un brand solid, profesionalism, cele mai înalte standarde de tratament și încredere. Dr. Oana Taban, Fondator și Director General Dent Estet, ne-a oferit, în interviul acordat, o perspectivă generoasă asupra grupului de clinici.  

 

Grupul de clinici Dent Estet sărbătorește 20 de ani de la fondare, timp în care au fost deschise 10 clinici performante în trei orașe din România, iar la acestea se adaugă școala Dental Office Managers. Ați menționat în numeroase interviuri că istoria Dent Estet pornea dintr-o nevoie acută de servicii pe piață. Ce prevede strategia Dent Estet pentru următorii cinci ani?

Aniversarea celor 20 de ani de activitate are pentru noi o însemnătate aparte. Suntem mândri că în tot acest timp am reușit să punem bazele unui brand solid, centrat pe starea de bine a pacientului, nu neapărat pe cifre. Încrederea celor peste 80.000 de pacienți care ne-au trecut pragul până acum confirmă lucrul acesta. Ne bucurăm, totodată, că am reușit să facem din modelul nostru de business o inspirație și pentru alți jucători de pe piață, deoarece împreună putem face ca aceasta să se dezvolte și să oferim pacienților cele mai înalte standarde de tratament.

În acest moment deținem o rețea de 10 clinici, dintre care șapte în București (două pentru copii, una pentru adolescenți, patru pentru adulți) și alte trei în afara capitalei: o clinică pentru copii în Timișoara și alte două clinici în Sibiu (una pentru adulți și cea de-a doua dedicată exclusiv copiilor).

Strategia noastră este să menținem și în anii următori ritmul de creștere exponențială și consistentă față de competitori și față de evoluția pieței. Avem în plan extinderea portofoliului cu noi tehnologii, digitalizare și soluții de inteligență artificială. În ultimii doi ani am lansat trei clinici noi complet digitalizate, ne-am adăugat în portofoliu cele mai noi echipamente și tehnologii digitale cu care am dotat și clinicile existente, toate acestea însemnând costuri de 2,5 milioane de euro. În același timp, urmărim atent piața internațională pentru a fi în permanență conectați la cele mai actuale inovații în domeniile digitalizării și inteligenței artificiale, pe care mai apoi să le implementăm în fiecare clinică a noastră. Toate acestea conduc la creșterea confortului pacienților, la reducerea timpului de așteptare, la creșterea gradului de acceptare a planurilor de tratament în estetica dentară.

Credem în educația și în pregătirea medicilor din țara noastră, dar și în puterea pe care o formare continuă o are atât pentru dezvoltarea pieței, cât și pentru educarea pacienților, motiv pentru care am înființat acum cinci ani Asociația Dental Office Managers. Nivelul înalt de educație și de pregătire al medicilor din țara noastră trebuie sprijinit de asocieri cu branduri internaționale de echipamente și tehnologii extrem de puternice, de aceea pe unele dintre ele le-am introdus chiar noi, în premieră în România.

  

Dent Estet este, de aproximativ trei ani, parte a grupului MedLife. După primul an ați raportat o creștere a cifrei de afaceri cu 30 la sută. Cu ce cifră de afaceri ați încheiat anul 2018 și ce evoluții prognozați pentru anul financiar 2019? Cum puteți caracteriza cei trei ani de activitate ca parte a grupului Med Life, ce s-a schimbat?

La finalul anului 2018 am devenit prima companie de pe piața de stomatologie privată din România care atinge și depășește pragul de 10 milioane de euro cifră de afaceri. Rezultatele raportate reprezintă o creștere de 20% față de anul anterior. Ne propunem să păstrăm ecartul față de ceilalți competitori și în anul 2019, poate chiar într-un ritm și mai accelerat, având în vedere dinamica și evoluția clinicilor noastre noi din București și Sibiu.

Scopul nostru este să facem din medicina dentară din România un reper de bune practici, iar faptul că ne-am dezvoltat sănătos și responsabil a fost certificat și de tranzacția cu MedLife. Parteneriatul cu MedLife ne-a oferit o putere și o siguranță și mai mare și a consolidat încrederea pacienților în noi. Faptul că doi lideri ai pieței de servicii medicale private s-au alăturat și împărtășesc aceleași valori comune și un know-how incontestabil în aria lor de activitate, își potențează serviciile oferite și acționează sub umbrela unui sistem integrat, reprezintă un angajament pe care îl dedicăm pieței de profil și pacienților. Drept dovadă, vorbim despre cea mai mare tranzacție de pe piața serviciilor de medicină dentară din România și singura relevantă din ultimii trei ani, care a setat un model de urmat dincolo de această piață. Spiritul MedLife este un catalizator care ne inspiră să ne dezvoltăm în continuare, să ne extindem și să fim proactivi, astfel încât să ne menținem ADN-ul de „trendsetter” în stomatologia din România.

 

Care sunt cele mai mari provocări ale pieței dentare în România? Cum a evoluat piața în acești 20 de ani – strategic, firesc sau haotic, incomplet și în funcție de capacitatea de ofertă?

Piața de servicii stomatologice s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, iar potențialul de dezvoltare pe acest segment rămâne unul uriaș, având în vedere că 50% din populația din România încă nu merge la dentist. Însă ne bucură să observăm o schimbare în atitudinea pacientului român în ceea ce privește interesul pentru sănătatea orală. Din ce în ce mai mulți pacienți se orientează către produse de calitate, se informează înainte de a începe un plan de tratament și fac în mod informat trecerea de la produse medii către produse de excelență, premium.

Adoptarea tehnologiei moderne s-a transformat într-o necesitate inclusiv în industria medicală. Provocarea este modalitatea prin care putem să transformăm în beneficii tangibile pentru pacient avantajele pe care noua eră a digitalizării ni le oferă. Tehnologia modernă a pătruns și în acest domeniu, unde s-a transformat dintr-un trend, într-o necesitate, oferind avantaje semnificative față de medicina dentară tradițională. Tot mai multe tehnologii sunt introduse pe piață, care fac stomatologia mai ușoară, mai rapidă, mai performantă și mai plăcută pentru pacient.

 

Care este profilul clientului Dent Estet? Cine este, ce vârstă are, ce așteptări are și de ce ajunge la una din cele zece clinici dentare pe care le administrați și nu la concurenți?

Datele Dent Estet arată o schimbare a interesului pacienților pentru eficientizarea timpului petrecut la cabinet. Astfel, ei preferă ședințe de tratament mai lungi, în care să beneficieze de rezolvarea mai multor probleme dentare în aceeași vizită, decât să se prezinte de mai multe ori, în ședințe scurte. De asemenea, tot mai mulți pacienți fac trecerea de la produse și tratamente medii la cele premium. Aceștia preferă tehnologiile digitale pentru siguranța și confortul pe care le oferă, dar și pentru timpul redus de recuperare post-intervenții. Anul trecut, am optimizat cu aproape 25% numărul total de vizite necesare pentru finalizarea unui plan de tratament pentru fiecare pacient. Pacienții noștri apreciază facilitarea accesului la o echipă multidisciplinară, consideră că acest lucru reprezintă o eficientizare a timpului, tratamente sigure și performante. De asemenea, consideră un avantaj faptul că au acces la o echipă de medici supraspecializați, la tehnologii premium, soluții de digitalizare și inteligență artificială, toate sub același acoperiș.

 

Echipa Dent Estet ajunge la 320 de specialiști, dintre care aproape 100 sunt medici, tehnologia evoluează în ritm alert, însă și complexitatea maladiilor la fel. Cât de importantă este pregătirea continuă a cadrelor medicale și accesul acestora la programe educaționale?

În prezent, la nivelul grupului există un număr de 320 de angajați și colaboratori, fapt care ne califică drept cel mai mare angajator de pe piața serviciilor de medicină dentară din România.

Într-adevăr, cazuistica medicală și plurivalența actului medical pe piața de servicii stomatologice s-au dezvoltat foarte mult în ultimii ani, ceea ce înseamnă că piața se maturizează. Cu siguranță putem avea un aport semnificativ la creșterea nivelului serviciilor stomatologice din țara noastră printr-o pregătire indiscutabilă a medicilor. În România există medici foarte bine pregătiți și supra-specializați. De aceea, investim constant și incomparabil peste ceea ce se practică la nivelul pieței, în programe educaționale și de pregătire, prin care fiecare medic din echipa noastră ia parte anual la cel puțin două cursuri sau congrese de referință la nivel mondial, pe teme ce țin de specialitatea pe care o practică. Prin programul nostru ADOM (Asociatia Dental Office Managers), facem demersuri constante de educație în domeniul managerial, prin care ne propunem nu doar să contribuim la dezvoltarea pieței de profil, ci și să ajutăm celelalte clinici din țară să aplice metode manageriale de dezvoltare, să își planifice creșterea, investițiile și să stimulăm retenția personalului medical și non-medical din acest domeniu.

 

 

Comentarii

Comentarii

Related posts

Viitoarea sală polivalentă a Timișoarei, la Giroc; investiție de peste 50 milioane euro

Stefana Muresan

Peste 117 milioane de euro investiți în imobiliare, în T1

Ligia Voro

România, pe cale să devină un jucător decisiv în energia de peste Prut

Stefana Muresan

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More