Transilvania Business
Antreprenori Cluj Real Estate Slider Ultimele stiri

Osea Interiors, un nume nou se lansează pe piața de amenajări interioare high-end și luxury

La Iris Design Center (IDC) din Cluj-Napoca se împletesc, sub aceeași cupolă arhitecturală interbelică, două branduri – Iris Design Center Inova și Oséa Interiors.

Iris Design Center Inova – un centru de design de produs care a prins aripi în urmă cu cinci ani, din motivația lui Emanoil Viciu de a-și sprijini fiica, Iris, pe drumul nișat și inovativ al afacerilor în designul de mobilier și nu numai, precum și din voința designerului Iris de a se întoarce profesional acasă în România.

Oséa Interiors, o companie care cultivă un stil de viață elegant, de calitate, prin promovarea unor branduri internaționale de lux, de la mobilier la corpuri de iluminat și decorațiuni interioare, în showroomul deschis în clădirea IDC de pe strada Dragalina nr. 116 din orașul de pe Someș.

 

Pe Dragalina, în Cluj, prinde contur un vis…

 

Vizibil de oriunde te-ai uita, Iris Design Center străjuiește parcă intrarea în cartierul clujean Grigorescu, precum un general care își conduce armata, printre o serie de clădiri care se află la poalele Cetățuii, pe coama de deal care unește două cartiere – Grigorescu și Gruia. Clădirea, trecută de venerabila vârstă de un secol și revigorată grație unei restaurări laborioase, te incită să îți dorești să descoperi ce ascunde pe cele patru niveluri ale sale.

Investitorul Emanoil Viciu ne-a fost ghid răbdător în a ne povesti prefacerile clădirii achiziționate în 2014 și sensul interesant și provocator pe care aceasta l-a primit.

Timp de trei ani, cu sprijinul direct al fiicei sale, Iris, de profesie designer, au lucrat la restaurare în vederea transformării acesteia într-un centru de design.

Impresionantă prin dimensiuni, stil, design, finisaje, mobilată cu cele mai recunoscute branduri mondiale de mobilă de lux la etajele care deservesc showroomul Oséa Interiors, decorată surprinzător cu opere de artă ale unor artiști renumiți, între care și clujenii Ioan Sbârciu și Nicolae Maniu, clădirea are toate datele ca să devină un reper al eleganței și bunului gust contemporan nu numai în orașul de pe Someș, ci și în Transilvania. După cum au confirmat reprezentanți de la Milano ai brandurilor expuse în cadrul showroomului Oséa Interiors, standardul este la nivelul celor mai bune saloane europene cu acest specific. Sau cum îi place seniorului Emanoil Viciu să spună: un showroom de mobilă de lux așa ca la Milano…!

Cele două firme din cadrul Centrului de design au un plan de dezvoltare pe o perioadă mai îndelungată, în care se vor investi câteva milioane de EUR din fonduri proprii și în măsura posibilităților, fonduri europene. În prima etapă s-a lansat showroomul Oséa Interiors.

 

Povestea unui centru de design

 

După retragerea de la conducerea unei companii bistrițene de renume, pentru creativul Emanoil Viciu au început căutările. Așa se face că trei luni a încercat să ofere consultanță managerială, dar a realizat că nu i se potrivește și a renunțat. A înființat atunci o firmă de investiții și management.

“Compania investește în mai multe domenii, dar investiția mea de suflet este în domeniul design-ului. Am convins-o pe Iris care este designer să se întoarcă de la Londra, unde  studia designul, explicându-i că se va întoarce la Londra când va face performanță și va avea un nume în design”, povestește Emanoil Viciu.

Așa a început povestea centrului de design.

În cadrul acestui centru, cele două firme, IDC INOVA, condusă de Iris Viciu, și OSÉA INTERIORS, condusă de Larisa Popovici, propun clienților produsele și serviciile de consultanță și proiectare pentru amenajări interioare complete, integrând mobilier, covoare, corpuri de iluminat, decorațiuni și lucrări de artă.

Produsele oferite aparțin unora din brandurile recunoscute internațional și, de asemenea, produse de concepție proprie.

 

Educația în designul de calitate. Drumul spre un destin în design

 

Lui Iris Viciu, după prenumele căreia a fost numit imobilul de pe Dragalina nr. 116, i se prefigura un destin de inginer chimist, după cum era dorința tatălui său, Emanoil Viciu.

“Am avut ocazia să discut cu cineva din domeniu, iar în urma discuțiilor mi-am dat seama că, deși îmi plăcea, era o meserie care nu mi se potrivea. Mie îmi place să călătoresc și am zis că vreau ceva cu mai multă libertate care să nu mă țină între patru pereți. Într-o zi mama mea a văzut că desenam și i s-a părut că desenez foarte bine, iar de atunci am început să mă pregătesc pentru desen, povestește tânăra designer.

Pentru tatăl ei, obișnuit să construiască fabrici, opțiunea pentru arte a fost oarecum dezamăgitoare în primul moment, însă a decis să facă un voiaj de 10 zile la Paris împreună cu fiica sa, pentru a vedea în metropola franceză, centrul artistic al lumii la începutul secolului XX, unde au trăit cei mai importanți artiști și s-au produs cele mai valoroase inovații ale artei moderne europene, arta și designul la ele acasă. La finalul voiajului, Emanoil Viciu fusese convertit și a înțeles că arta, frumosul, designul, esteticul reprezintă domenii importante chiar și din punctul de vedere al unui proiect de business.

Iris a studiat la Universitatea de Arte și Design din Cluj-Napoca, iar în timpul studiilor a ascultat de sfatul profesorilor și a obținut o bursă Erasmus la Central Saint Martins, University of Arts, o universitate de design din Londra.

După facultate, deși avea tentația de a rămâne în metropola londoneză, cunoscută ca un hub de design, a venit acasă pentru că a considerat că tatăl său are dreptate: trebuie întâi să devii profesionist și apoi să intri pe această piață.

De asemenea, deși tânără, a răspuns prin dedicare și multă muncă unei întrebări, care poate părea dificilă, a tatălui său: “Ești dispusă să plătești prețul succesului?”

Sunt conștientă că există un preț și înțeleg să îl plătesc prin multă muncă, unele sacrificii vizavi de timpul personal, dar și o oarecare libertate decizională care poate deveni o povară. Dar în momentul în care conduci o firmă, deja cumva ești legat de firmă, mai ales dacă este a ta. Atunci în tot ceea ce faci, mergi în acea direcție. (…) La un moment dat, viața ta devine firma și firma – viața ta. Cu timpul, lucrurile, probabil, că le voi împărți”, afirmă designerul Iris Viciu.

Noroc cu spiritul optimist și glumeț al tatălui care spune mereu: „Până acum a fost greu, nici de acum nu va fi mai ușor, dar măcar vom fi obișnuiți”. Experiența și obișnuința vor face ca în timp lucrurile să pară mai simple și sarcinile mai ușoare.

Prin centrul de design înființat la Cluj, designerul clujean Iris speră să contribuie la influențarea societății în direcția integrării firești a acestei componente estetice – designul – în viața personală, în tot ce ține de locuință, spații, amenajări, încât oamenii să ajungă să-și dorească aceeași calitate a produselor și serviciilor ca în țările de referință ale Europei.

Mi-aș dori ca designul în România să ajungă la nivelul la care este în restul Europei, să vrem produse de calitate, să vrem finisaje bune. Trebuie să îi creezi omului dorința de a vrea acel lucru, pentru că, deocamdată, noi nu știm decât ceea ce avem. Problema nu este că dăm bani pe meșteșuguri, e foarte bine, pentru că, dacă vorbim de meșteșug, vorbim deja de măiestria celui care le face, greșeala e că dăm bani pe lucruri ieftine, din materiale de slabă calitate, gen PAL, executate cu finisaje necorespunzătoare. Trebuie să eliminăm mentalitatea „Merge și așa”, se însuflețește tânăra designer.

Conceptul ei de casă combină frumosul, confortabilul, impresia de plăcut și de siguranță.

“Casa este propriul tău sanctuar, în momentul în care intri în casă, intri într-o bulă a ta, totul e perfect, ești safe, nimeni nu te mai poate deranja. Ca să faci lucrul acesta, trebuie să te înconjuri de lucrurile care îți plac, pe care ți le dorești”, consideră Iris Viciu.

Un fapt foarte important în munca de designer, atunci când vrei să operezi asupra unui spațiu, este „să cunoști foarte bine clientul”, pe cel căruia îi amenajezi casa, crede Iris Viciu. Psihologia clientului, stilul lui de viață, rutina, micile ritualuri, gusturile lui în diverse domenii precum muzica, arta, literatura, hobby-urile lui te pot ajuta să concepi un stil de design, un fel specific de amenajare, un mobilier anume care să adapteze ambientul la personalitatea lui.

Calitatea foarte bună a mobilei, rafinamentul decorațiunilor, amenajarea cu bun gust, pe de o parte, întrețin o stare de bine, iar pe de alta, dezvoltă mai multă grijă, atenție atât față de lucruri, cât și față de propria persoană, mai mult respect pentru ceea ce este frumos și confortabil și, cu pași discreți, contribuie chiar la ajustarea stilului de viață. Am spune că, între designul casei și propria persoană se produce o simbioză specială.

Rostul designerului este să intuiască stilul persoanei și să-i ofere conceptul cel mai potrivit lui, care poate fi aplicat în spațiul său, ținând cont atât de aspectul practic, cât și de cel estetic. O casă trebuie, să și atragă, să și placă, nu doar să fie amenajată practic, își continuă Iris Viciu cucerirea interlocurilor de la revistă. Crezul ei profesional este că „abia atunci când ai găsit soluții la visurile omului despre propria casă, care să funcționeze și estetic, dar și practic, te numești cu adevărat designer”.

 

Oséa Interiors – showroom de mobilă de lux ce cultivă un stil de viață

 

Oséa Interiors, companie al cărei partener și director comercial este Larisa Popovici, se ocupă de expunerea și comercializarea de mobilier și decorațiuni interioare ale unor mărci europene de lux.

„Este conceptul de artă și design. Noi am vrea să oferim clientului tot ce are nevoie pentru amenajarea casei lui, nu numai un mobilier. Vreau să îi propun un mod de viață. Și un mod de viață integrează mobilierul, înseamnă covorul asortat, înseamnă decorațiunile care se asortează mobilierului respectiv. Un stil de viață. Și atunci trebuie să pot să îi ofer absolut tot, inclusiv artă”, ne explică Larisa Popovici principiul comercial al firmei.

Amenajarea showroomului este impecabilă, făcută după standardele cerute de companiile mondiale reprezentate. Aceste companii organizează traininguri la care reprezentanții sunt instruiți cum să aranjeze mobilierul în spațiile destinate și supervizează aceste aranjamente în teren. Imaginea brandului respectiv trebuie să fie reprezentată la același nivel de calitate în toate locurile și în toate showroomurile.

„Am plecat de la ideea de a aduce mobilierul de lux pe piața Clujului și pe zona Transilvaniei. Am ales furnizori care să se încadreze în stilul contemporan, dar actual pe termen lung, furnizori care să aibă o calitate remarcabilă, finisaje excepționale. Toți acești furnizori au în spate creatori, designeri de renume. Sunt nume mari ale design-ului european care semnează produsele pe care noi o să le promovăm”, subliniază Larisa Popovici, considerând că această nișă este descoperită sau foarte slab reprezentată acum în Transilvania.

Directorul comercial al Oséa Interiors consideră că este nevoie la noi de o nouă filosofie în abordarea ideii de spațiu locuit, un nou concept care să țină mai mult seama de aspectul estetic și efectul psihologic și emoțional al ambientului asupra locuitorilor unei case. Arta și designul trebuie combinate în ideea de spațiu locuit, pentru a oferi clientului tot ce are nevoie din punct de vedere estetic și practic. De asemenea, piesele de mobilier, covoarele, decorațiunile, operele de artă, tablourile sunt gândite în așa fel încât spațiul în care se pun împreună să aibă o personalitate unică, să compună un tot unitar, să nu existe incompatibilități sau stridențe.

Brandurile alese în acest scop oferă mobilier adecvat interioarelor moderne de camere de zi, saloane, bucătării, dormitoare, băi, terase, precum și obiecte decorative, lucrări artistice care să se integreze stilistic în „peisajul” final. Piesele prezentate în showroom sunt specifice în principal pentru locuințe, dar portofoliul Oséa Interiors include și soluții pentru spații comerciale sau birouri. Pentru o seamă dintre aceste branduri internaționale, precum B&B Italia, firma Oséa Interiors este unic reprezentant în România.

În showroom există în acest moment mobilier, covoare, corpuri de iluminat, decorațiuni din cristal, ceramică, porțelan, sticlă, precum și tablouri.

În showroom avem o parte dintre producătorii pe care îi reprezentăm, cei mai importanți, dar în afară de aceștia, avem reprezentare și de la alte case, alți producători, pe care îi promovăm și pe care îi putem vinde după catalog. De exemplu, avem în showroom Baxter, Molteni, B&B Italia, B&B Italia Outdoor, avem mobilier de terasă de la EMU, dar în același timp putem să oferim și Maxalto, care este un al doilea brand al B&B, putem să oferim și Giorgetti care este un brand super luxury pe care încă nu l-am adus în showroom. Același lucru și în ceea ce privește covoarele, corpurile de iluminat, obiecte decorative pentru că, firesc, paleta de produse a producătorilor reprezentanți este mult mai vastă”, amintește directorul comercial al Oséa Interiors.

Pentru o enumerare completă ar fi de amintit că Oséa Interiors reprezintă următoarele branduri: B&B Italia, Baxter, Molteni&C, Oasis, Giorgetti, Maxalto, Moooi, Moooi Carpets, EMU, Tribu și Italamp, cu articole și concepte aparținând unora dintre cei mai renumiți designeri, precum: Gio Ponti (de la Molteni), Antonio Citterio (care creează concepte pentru B&B Italia, Maxalto, Ansorg, Arclinea, Flexform, Flos, Hermès, Sanitec ș.a.), Patricia Urquiola (care a colaborat de-a lungul carierei sale cu biroul de arhitectură și design interior Lissoni Associati din Milano, cu producătorii de mobilier de lux Cappellini și Cassina, a produs concepte pentru brandul Axor specializat în mobilier de bucătărie și baie etc.), Michael Anastassiades (de la Flos), Marcel Wanders (fondator al brandului Moooi, care lucrează cu branduri premium precum Alessi, Baccarat, Bisazza, Christofle, Kosé Corporation, Flos, KLM, Louis Vuitton, Swarovski), Vincent van Duysen (director de creație la Molteni&C | Dada).

Produsele sunt foarte customizabile, clientul are posibilitatea să își aleagă forme, culori, materialele, decorațiunile pe care și le dorește și atunci produsul final este unul care se face special pentru comanda sa, nimic nu vine din stoc. Ceea ce avem noi în showroom este doar o imagine a ceea ce se poate oferi”, explică directorul comercial al Oséa Interiors, care completează că pe site-ul companiei se găsesc toate cataloagele brandurilor de lux reprezentate.

Dincolo de produsele expuse acum în showroom, oferta Oséa Interiors este mult mai amplă.

Putem să oferim mobilier de birouri, baruri, restaurante, hoteluri. Sunt foarte importante și foarte interesante pentru noi proiectele mari, care vizează o casă, un restaurant, un hotel, și putem face față pentru că avem furnizori foarte mari în spate, care participă la astfel de proiecte, cu arhitecții și designerii lor ”, subliniază Larisa Popovici.

Activitatea firmei este destinată nu numai potențialilor clienți pentru mobilier și design, dar și arhitecților și designerilor împreună cu care se poate cultiva gustul public pentru un nou stil de interioare și se pot concepe soluțiile cele mai potrivite, care să împace gustul oamenilor cu stilul și calitatea mobilierului în amenajarea spațiilor de locuit.

Ne adresăm designerilor, arhitecților, ne dorim ca aceștia să ne cunoască, să știe ce le putem oferi, să ne promoveze pentru proiectele lor, să își aducă clienții în showroomul nostru, să se acomodeze cu un alt nivel de calitate, chiar dacă pentru început vor spune că nu își permit aceste produse, e important ca să asimileze un produs care există și încetul cu încetul să îl placă și să și-l dorească”, consideră Larisa Popovici.

De asemenea, nu sunt uitați dezvoltatorii imobiliari. “Un penthouse poate arăta extraordinar cu produsele din showroomul nostru”, a completat interlocutoarea noastră.

În final, clientul trebuie să obțină rezultatul care să-l caracterizeze cel mai bine ca personalitate și, de asemenea, să-l încânte. Desigur, rețeaua recomandărilor de la arhitect și designer la client și de la acesta la alți potențiali clienți este o metodă eficientă atât în promovarea produselor, cât și în cultivarea bunului gust și a unui nou stil de viață.

Iris Design Center ne aduce la îndemână modele și concepte specifice unui ambient mai elegant și plin de personalitate, care se adresează clasei de mijloc și celei de sus a societății noastre. Showroomul Osea Interiors este nu numai un loc unde aceste branduri pot fi văzute, admirate și comandate, ci și un centru de dezvoltare a gustului pentru design.

de Ligia VORO și Vianu MUREȘAN

Articol publicat în ediția print a TB 87, iunie 2019

 

Comentarii

Comentarii

Related posts

USAMV Cluj a scos prima serie de cârnați picanți, sub brandul Gourmeticus Academicum

redactia

FOTO: Fermele de excepție ale Ardealului, testate de europeni  

Ligia Voro

Cupru Min, venituri în creştere cu 35,8% în 2017

Stefana Muresan

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More