Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Uzina mecanică și șasiuri Dacia a produs 2 milioane de motoare TCE

În 2012, la Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia de la Mioveni intra în fabricație prima generație de motoare TCe 90, iar la finalul anului trecut, cea de-a doua generație, TCe 100. De pe linia departamentului Asamblare motoare a uzinei a ieșit motorul nr. 2 000 000, un motor TCe 100, pe benzină, cu o capacitate cilindrică de 1l, putere de 100 CP și cuplu de 160 Nm.  Acesta a fost livrat Uzinei Vehicule Dacia pentru a echipa un model Duster.

 

“2 milioane de vehicule din lume sunt echipate cu motoare produse în România, la Mioveni. Fie că vorbim de modele din gama Dacia, Renault sau Nissan. Alocarea acestui proiect major Uzinei Mecanica și Șasiuri Dacia, producția motoarelor TCe, demonstrează competențele și profesionalismul echipelor noastre. Ţin să mulţumesc tuturor pentru contribuţia la această cifră rotundă şi pentru rezultatele obţinute”, a declarat Mihai Alexa, director al Uzinei Mecanica și Șasiuri Dacia.

În prezent, 80% din producţia motoarelor TCe merge la export (TCe 90 și TCe 100). Este vorba de clienţi care au ales aceste motoare pentru modele din gamele Dacia – Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Renault – Clio IV, Clio V, Twingo sau Nissan – Micra.

Introducerea în fabricaţie a generațiilor de motoare TCe s-a realizat în strânsă legatură cu activitatea de inginerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul a presupus asocierea unor perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului). Aproximativ 90% din activitatea de inginerie mecanică a fost realizată în România.

 

Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia

Cea mai complexă uzină a Groupe Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile, înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance Production Way (APW). În 2018, uzina a produs în total 559.000 motoare (Energy TCe și K7),  432.000 de cutii de viteze şi 747.000 de şasiuri.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Așteptările companiilor germane sunt tot mai reduse, conform sondajului AHK

Articolul următor

ADR Vest organizează evenimentul "Dezvoltarea de afaceri și gestionarea proprietății intelectuale în China"

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share