Antreprenori IT&C Mureș Slider Ultimele stiri

Prima ediție a L.I.F.T. Social Media Training 2019. Social media, tool-ul fascinant care pune lucrurile în mișcare (II)

Opt ore. Un program standard de muncă a ținut prima ediție a conferinței Linkedin. Instagram. Facebook. Twitter. (L.I.F.T.) Social Media Training 2019, organizată de către foștii jurnaliști Cristina Manoilă și Ovidiu Maior, la Teatrul 74 din vechea cetate târgumureșeană. Au fost opt ore pe care credem că le-am folosit cele câteva zeci de participanți inteligent ascultând și învățănd, iar trainerii/speakerii invitați răspunzând la întrebări dintre cele mai diverse, cum ar fi: De ce exiști ca brand, cum îți construiești un brand într-o lume digitală, cum și ce să comunici în social media, care sunt instrumentele pe care le poți utiliza pentru a-ți monitoriza impactul pe care îl ai pe rețelele de socializare dincolo de like-uri, cum ajungi la publicul țintă și multe altele. De asemenea, am învățat niște tips&tricks, care, măcar experimental, ar merita aplicate.

 

Despre optimizarea conversiilor, cu Marius Pop

Printre speakerii celei de a doua sesiuni dedicată comunicatorilor din cadrul companiilor și instituțiilor publice s-a numărat și Marius Pop, specialist analytics și optimizarea conversiilor.

„Mai pe românește, utilizarea conversiilor reprezintă o intersecție de discipline care sunt responsabile cu transformarea click-urilor în clienți, care combină o serie întreagă de discipline, unde partea emoțională, creativă se îmbină foarte mult cu partea de analytics. Lucrând foarte mult în optimizarea conversiilor, în partea de management de proiect în digital, mi-am dat seama de faptul că trebuie să pui lucrurile cap la cap și, de foarte multe ori, problema managerului este că nu înțelege online-ul, nu știe cu adevărat ce poate face. Pe de altă parte, oamenii de marketing nu știu partea asta de măsurători și nu reușesc să vorbească pe aceeași limbă, astfel încât tu, ca om de marketing, să poți să demonstra clientului returul activității tale”, a precizat Marius Pop.

 

Despre valori cu Cezar Sigmirean

Cezar Sigmirean, lector univ. dr. Universitatea de Medicină, Științe și Tehnologie Târgu Mureș și director de creație într-o companie, le-a povestit celor prezenți despre provocările universitare în vederea pregătirii viitorilor specialiști în comunicare.

“O altă provocare pe care o avem cu studenții din anul I, II, III este de a fi in trending și ce înseamnă ca tot conținutul pe care îl predai să fie actual pentru studenți și pentru a le capta atenția. Aceasta este o primă provocare, motiv pentru care aproape în fiecare an în ceea ce mă privește îmi schimb aproape în proporție de 90% cursul și informația pe care o transmit studenților”, a explicat Cezar Sigmirean.

Valorile care le sunt tranmise studenților sunt legate de primele 10.000 de ore de formare, componenta etică, relevanță, interactivitate, responsabilitate și credibilitate.

 

Social media e conținut – Cristian China-Birta

Cristian China-Birta a avut o a doua intervenție în panelul al doilea al conferinței Linkedin. Instagram. Facebook. Twitter. (L.I.F.T.) Social Media Training pe tema LinkedIn și Twitter. Însă a plecat tot de la Facebook și cum putem să folosim rețelele sociale și în favoarea noastră.

“Social media e conținut pe care trebuie să îl gândești, să îl creezi, să îl gestionezi și să îl măsori. Facebook-ul fără conținut ar fi nimic. Apropo de logica de măsurare, eu sunt mega-mega fan de scos omul din ecosistemul rețelelor sociale. De ce? Orice faceți pe Facebook, că puneți pisici, că faceți nu știu ce, băgați bani în contul lor. Folosiți ecosistemul, folosiți algoritmii, dar aduceți-vi-i la voi acasă și acolo veți face conversie adevărată. Orice faceți în rețelele de socializare, băgați bani în buzunarul lor. Pentru că Zuckerberg ia poza ta cu pisici și o vinde altora, ne-o vinde nouă, agențiilor, și clienților, audiența aceea o vinde, asta trebuie să înțelegeți. Când ai dat I agree pe Facebook, tu ai dat I agree să îi dai bani și I agree să îți facă ce vrea el. Asta trebuie să înțelegeți”, a explicat acesta.

De asemenea, a arătat ce putem obține din social media de la brand awareness la optimizare, prevenție sau împrietenire cu influencerii sau le-a arătat participanților cine le este concurența în social media, de la un meci de fotbal la febra copilului sau ultimul album Fuego.

Revenind la LinkedIn și Twitter, Cristian China-Birta a punctat câteva idei de ținut minte atunci când postezi. Astfel, dând exemple concrete, acesta a arătat că e important cum te prezinți în social media, faptul că nu există secret când postezi, că trebuie să fii atent ce postezi pentru că postarea se poate întoarce împotriva ta.

 

Paula Rusu: „Am schimbat legea cu ajutorul social media”

 

Invitatul care a deschis panelul al treilea al conferinței a fost jurnalista Paula Rusu, speaker pe problemele pacienților din România la ONU, Centre of Disease Control Europe, UN STOP TB, comunicator-partener al OMS, care le-a ținut participanților la prima ediție a L.I.F.T prelegerea „Am schimbat legea cu ajutorul social media”, având la bază campania publică pe care a inițiat-o și care a dus la schimbarea legislației în domeniul tuberculozei.

“După ce m-am întors la serviciu, mi-am spus că trebuie să fac ceva, cel puțin trebuie să vorbesc despre asta, pentru că stigma este mai rea decât boala în sine, ți-e frică de oameni, asta se întâmplă și am făcut blogul. Prima postare pe blog a fost: Sunt Paula Rusu și am un plămân și jumătate”, a povestit jurnalista. Acea postare a fost momentul care a avut un efect de catalizator.

A fost abordată de către reprezentanți ai unor ONG-uri care sprijineau bolnavii de tuberculoză de peste două decenii. Discutând cu acești viitori parteneri, care s-au constituit mai târziu într-un grup de lucru, a realizat că este nevoie de o nouă lege a tuberculozei. Drumul până la noua lege care a fost adoptată în noiembrie anul trecut în Parlamentul României a fost lung, în jur de patru ani, timp în care proiectul de lege a zăcut într-un sertar, politicienii au promis, dar nu s-a întâmplat nimic. În schimb, ONG-urile și Paula au continuat campania de conștientizare pe rețelele sociale, au lansat o petiție, care a fost promovată și pe Facebook, s-au întâlnit offline cu parlamentari, au fost făcute publice poveștile oamenilor care au suferit de tuberculoză, unele extrem de triste, au creat o ramă pentru fotografia de profil de pe Facebook, s-au alăturat Zilei Mondiale de Luptă împotriva Tuberculozei și multe altele. Și a venit un moment de declic când a fost invitată să vorbească la New York, la audierea pe problemele tuberculozei găzduită de Organizația Națiunilor Unite. De acolo, lucrurile au mers mult mai ușor, au primit și un ajutor important de la deputatul mureșean Florin Buicu, președintele Comisiei de Sănătate și Familie. Iar în 19 noiembrie, legea a fost adoptată, deși proiectul nu se afla pe ordinea de zi.

Interesant este că întreaga campanie a fost derulată fără buget, doar cu o echipă care și-a dorit să reușească.

Dar lucrurile nu s-au oprit aici, pentru că legea nu este aplicabilă fără norme de aplicare, de care se ocupă un nou grup de lucru format din reprezentanți din ONG-uri, asociații de pacienți, foști pacienți.

„O poveste autentică în care cel care o promovează crede, în momentul în care catalizezi suficient interes în jur, poate deveni o poveste de succes. Eu nu m-am oprit aici, scriu în continuare pe probleme de sănătate. Sper să nu aveți nevoie de informațiile despre care scriu pe www.paularusu.ro, dar, dacă o dată veți ajunge acolo, vă spun cu mândrie că sunt informații verificate și certificate. Dacă există un lucru care m-a făcut extrem de mândră de ceea ce fac este o fotografie pe care am primit-o de la biroul din România al Organizației Mondiale a Sănătății, la un training de comunicare făcut de Centrul European de Combatere a Bolilor Infecțioase, cu diverse bloguri și site-uri din Europa, din care unul din bloguri era al meu. Nu am făcut nimic să ajung acolo, cineva m-a recomandat, și sunt foarte mândră de asta. Orice poveste poate să devină o poveste bună, depinde cine o povestește”, a conchis Paula Rusu.

 

Social media și fotografia cu Adi Coco

Despre legătura dintre fotografie și social media a vorbit Adi Coco. Cu o experiență de 5 ani în jurnalism, atât în presa scrisă locală cât și națională, Adi Coco aprofundează de peste 20 de ani fotografia, timp în care a făcut fotografie de marketing la New York (Elite Studio), iar de 10 ani se ocupă de marketing în social media, administrând peste 100 de conturi de companii.

„Fotografia pe social media este ceea ce atrage în primul rând. De aceea, e foarte important ca fotografia să spună ceva, să fie bine făcută, în sensul să fie inteligibilă. Nimeni nu se așteaptă să faceți o fotografie profesionistă din prima, iar sfatul meu este următorul: nu folosiți prima fotografie pe care o faceți. Faceți 5, 10, 15 fotografii din unghiuri diferite, după care o alegeți pe cea care vi se pare cea mai bună”, a precizat Adi Coco (foto dreapta, alături de Cristian Florea).

Ca recomandare de unealtă pentru prelucrarea fotografiilor, Adi Coco ne-a sugerat Photoshop și un pic de experiență în ceea ce privește prelucrarea fotografiilor,  contrastul, luminozitatea. Și ca încurajare, programul poate fi descărcat gratuit și pe smartphone.

Demo cu echipa Happy Recruiter

Raluca Ștefănescu, recrutor, marketing în recrutare la Happy Recruiter, și Andrei Cornea, de asemenea specialist al Happy Recruiter, ne-au oferit o demonstrație despre cum se creează o campanie pe Facebook, una dintre rețelele sociale care îți permite să ajungi la audiența ta cât mai specific.

“Poți să targetezi un oraș, o țară, cu cât e mai specific ad-ul tău sau postarea ta, cu cât știi mai bine cui vrei să te adresezi, cu atât este mai sigur că ajunge la persoanele vizate”, a explicat Raluca Ștefănescu.

Se poate selecta, astfel, audiența după vârstă, studii, nivel de studii, domeniul în care lucrează, companiile în care lucrează, interese, statusul familial etc.

În funcție de rezultatele preliminare, aceste campanii pot fi ajustate pe perioada derulării lor sau chiar oprite dacă ți-ai atins obiectivul.

Mihai Pop, alături de Andrei Cornea - Happy Recruiter
Mihai Pop, alături de Andrei Cornea – Happy Recruiter

 

Cristian Florea, despre particularitățile Facebook & Instagram

Al doilea reprezentant Kooperativa 2.0 în cadrul conferinței LIFT a fost Cristian Florea. Fin obervator al trendurilor din social media, la curent cu tot ce se schimbă, Cristian Florea a coordonat peste 200 de campanii online în cadrul agenţiei Kooperativa 2.0 şi a fost implicat, ca blogger, în peste 250 de campanii de promovare.

„Sunt blogger de 11 ani, sunt în social media tot cam de atunci, timp în care am strâns comunități și am încercat să discut cu ele. Sunt la Kooperativa 2.0 de șapte ani de zile, am organizat și supravegheat campanii online, fie pe Facebook, fie pe Instagram. Sunt fondatorul unui proiect care se numește casastiti.ro, premiat la Webstock Awards ca fiind unul dintre cele mai utile proiecte din online-ul românesc”, a spus Cristian Florea, social media manager, Kooperativa 2.0. În cadrul prelegerii sale, Cristian Florea a prezentat câteva din particularitățile Facebook și Instagram, categoriile de conținut cu rată mare de succes, cele de tip How To, de tip „Știați că ?”, de tip trending topic, conținut cu new features, Pain Points, precum și tool-uri care te ajută să generezi conținut precum KeywordsEverywhere.com sau answerthepublic.com.

Videograful Mihai Pop ne-a prezentat cum poți construi mesaje cu ajutorul imaginilor și ce înseamnă o campanie low budget și una stil Hollywood, concluzionând că: “În momentul de față, piața românească nu este pregătită pentru video-uri și pentru o publicitate de tip Hollywood, dar pentru clasa medie de la noi stăm foarte bine”.

Conferința a fost încheiată de Alina Sîmpetru care a prezentat un studiu de caz și de o sesiune de întrebări și răspunsuri care, probabil, ar mai fi continuat și acum…

Prima parte o găsiți AICI

Ligia VORO

Alin ZAHARIE

Related posts

Turcii construiesc lotul 1 din Autostrada de Centură București

Stefana Muresan

UNTOLD, sprijin pentru prima trecere de pietoni cu marcaj orizontal 3D

Ligia Voro

Clubul Economic German Banat – președinte reales, vicepreședinți noi

Stefana Muresan

Leave a Comment