Sibiu Ultimele stiri

Salamul de Sibiu, mai scump cu 10%, deși prețul materiei prime de bază a crescut mai mult

Preţul de achiziţie al cărnii de porc, materia primă de bază pentru fabricarea Salamului de Sibiu, a crescut faţă de anul trecut cu 15%, însă la raft preţul produsului a înregistrat un avans de sub 10%, a declarat, vineri, Carmen Gavrilescu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) într-o conferinţă de presă susţinută la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), transmite Agerpres.

„Preţul de achiziţie al materiei prime a crescut cu 15% faţă de anul trecut, dar la raft produsele au crescut undeva până în 10%. Noi temporizăm acest lucru, încercăm să nu ajungă la consumator. Este important că, într-un moment de criză, consumatorii români sunt aproape de acest salam chiar dacă preţul acestuia creşte. Şi este absolut firească creşterea, ştiţi toate tendinţele europene. Dacă vorbim pe elemente separate, slănina de exemplu, preţul de achiziţie a înregistrat o dublare. Este o slănină specială şi nu se poate face salamul decât în anumite condiţii”, a spus preşedintele asociaţiei.

În ceea ce priveşte provenienţa materiei prime, Gavrilescu a subliniat că toată materia se cumpără de pe piaţa externă.

„Noi acum luăm materia primă din afară, pentru că, făcând schimburi intra-comunitare, suntem agreaţi cu ştampila ovală – şi asta înseamnă doar carne şi slănină din afară. În acest moment nu achiziţionăm carne din România”, a precizat Gavrilescu. În ceea ce priveşte consumul de salam de Sibiu în România, acesta se ridică anual la 4 felii pe cap de locuitor, o uşoară creştere de la 3 – 3,5 felii înainte de obţinerea Indicaţiei Geografice Protejate (IGP) în anul 2016.

„Salamul de Sibiu are o ţintă ca şi target – mediu plus – trebuie să ţi-l permiţi – de aceea am prezentat anul acesta zona de feliere. Eram cam tot aşa şi înainte de obţinerea IGP – poate 3- 3,5 felii, dar suntem pe o zonă de creştere. Faptul că suntem pe creştere şi nu pe scădere pe noi ne bucură. Partea de feliate se dezvoltă foarte bine (…) Încercăm să aducem mai mulţi consumatori în zona feliatelor. Ea ne ajuta foarte mult pentru că este mai uşor pentru oameni să încerce un pacheţel de 10-14 lei, decât un baton de salam”, a adăugat Gavrilescu.

Salamul de Sibiu este promovat timp de trei ani (2018-2020) în România, Spania şi Italia, cu ajutorul unui grant european în valoare de 1,5 milioane de euro obţinut de Asociaţia Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS), anul acesta fiind organizate două acţiuni în cadrul programului la târgurile de la Madrid şi Milano, iar anul viitor va fi promovat în Spania, la Barcelona, şi în Italia, la Torino.

Foto: APSS

Related posts

Din cauza COVID-19 s-au amânat târgurile de turism din Iaşi şi Braşov

Papuc Irina

VIVO! în România

Transilvania Business

Investiții noi “pe țeavă” la Tenaris. Zalăul intră pe piața automotive

Stefana Muresan

Platformă de biologie moleculară pentru boli infecțioase în Baia Mare

Nora Dumitrescu

Dinu Meșter, noul președinte al FPB, vrea specializare inteligentă și inovare

Traian Dan

Cluj Innovation Park și-a scos la închiriat atelierele

Nora Dumitrescu

[Enjoy Transylvania!] Cluj County – The heart of Transylvania

Transilvania Business

CBRE este consultantul London Stock Exchange Group în România

Stefana Muresan

Bitdefender, evaluată la 600 de milioane $. Fondul de investiții Vitruvian Partners a cumpărat 30% din companie

Stefana Muresan

Grupul OMV Petrom, profit net de 854 milioane de lei, în creştere cu 38%, în T1

Stefana Muresan

Sălajul, pe locul unu în România în topul rablelor

Nora Dumitrescu

Continental Anvelope extinde tehnologia de tratare a emisiilor olfactive in fabrica din Timisoara

Stefana Muresan

Provocările României în aplicarea politicilor de mediu

Ligia Voro

POZITIV TB: Elena Birtoc, CEO Carel Woodworks – „Virusul va fi și el, până la urmă, un profesor bun. Dacă nu vom reuși să învățam nimic de la el, ne-am oprit degeaba!”

Transilvania Business

Castel construit în 1680 în Transilvania, una dintre cele mai bune afaceri familiale din Europa

Stefana Muresan

Se redeschid piețele volante ale Clujului

Nora Dumitrescu

Conferinta: Mobilitatea viitorului la Sibiu

Ionut Oprea

E.ON donează laptopuri copiilor din familiile sărace pentru „Școala online”. Poveștile acestora sunt așteptate printr-un mesaj privat

Ion Surdu

Milionarul orădean George Haber investește într-o fabrică de roboți la Oradea

Traian Dan

Două noi programe destinate firmelor: Comerț (grant maxim de 250.000 de lei) și Microindustrializare (grant maxim de 450.000 de lei)

Stefana Muresan

Go StarTech – provocarea lansată start-up-urilor tech de către GoTech World și Telekom Romania

Ligia Voro

Consumatorii din Sălaj, îndemnați de stat să achite cu cardul

Nora Dumitrescu

A 26-a Conferință Anuală și Adunare Generală a Asociației Aeroporturilor din România

redactia

Sibienii așteptați la noul mall cu reduceri de până la 80%

Papuc Irina

Leave a Comment