Auto Infrastructura Timiș Transport

Consiliul Judeţean Timiş continuă lucrările la centura rutieră alternativă de ocolire a Timişoarei

Timişoara are, în continuare, probleme de traficul rutier, din cauza lipsei unei centuri de ocolire complete. Consiliul Judeţean Timiş a demarat de mai mult timp un proiect alternativ, adresat traficului uşor, prin care îşi propune realizarea unei reţele de drumuri alternative, care să lege comunele periurbane ale Timişoarei şi care să preia mare parte din traficul de tranzit al oraşului. În perioada următoare va fi demarat procesul de realizare a unui nou asemenea drum, acesta va lega comunele Dudeştii Noi şi Săcălaz. Este vorba despre un drum de pământ, care urmează să fie asfaltat, completând mini-centura alternativă de ocolire a Timişoarei. Acesta are cinci kilometri, iar finanţarea va fi asigurată, jumătate din banii judeţului, jumătate din banii alocaţi pe PNDL.

Consiliul Județean a anunţat demararea procesului de asfaltare a drumul de legătură între Săcălaz și DN6, o zonă care nu este în prezent acoperită de centura de ocolire a Timișoarei. Investiția face parte din strategia CJ Timiș de a lega comunele din jurul municipiului prin drumuri județene, o minicentură care să degreveze orașul de traficul de tranzit. Între Dudeștii Noi și Sânandrei, precum și între Sânmihaiu Român și Săcălaz există deja drumuri județene asfaltate, noua investiție creând astfel o legătură între patru comune și DN7. Trebuie menționat de asemenea că CJ Timiș are în lucru și documentația pentru lărgirea la patru benzi a șoselei dintre Sânandrei și Calea Aradului.

Șoseaua propusă spre asfaltare are 5 km și este în prezent din pământ. Investiția se ridică la 13 milioane lei, cu tot cu TVA. Consiliul Județean va asigura o cofinanțare de aproape 6 milioane de lei, restul de bani provenind din PNDL.

„În perioada imediat următoare, scoatem proiectarea și execuția la licitație. Lucrarea este cu atât mai importantă în contextul în care lucrăm și la documentația pentru legătura dintre Șag și Sânmihaiu Român. Când vom finaliza aceste două drumuri, vom avea un inel complet în jurul Timișoarei, format din drumuri județene pe parte de vest și centura ocolitoare la nivel de drum național în rest. Asta, în condițiile în care lucrările la Centura de Sud trebuie să înceapă și ele în curând. Chiar și până la realizarea legăturii dintre Șag și Sânmihai, ‹‹inelul›› se va închide prin Utvin”, spune președintele CJ Timiș, Călin Dobra.

Durata estimată de execuție este de 21 de luni, din care cinci sunt alocate proiectării. Benzile de circulație vor avea trei metri lățime fiecare, cu un acostament de un metru pe ambele sensuri. Pentru siguranța circulației s-au prevăzut și 2,5 km liniari de parapeți metalici, iar la intersecția cu DN6 se va amenaja un sens giratoriu, care va include și accesul existent spre Dudeștii Noi.

Related posts

Forumul Industriei Auto 2019 are loc mâine, la Craiova

Stefana Muresan

20 de tramvaie Astra şi 22 de autobuze Mercedes pentru Oradea

Traian Dan

Continental România a investit aproximativ 200 de milioane de euro în 2019 în noi clădiri și tehnologii pentru o mobilitate curată

Nicolae Pop

Top managementul Draxlmaier s-a întâlnit cu ambasadorul Germaniei

Nora Dumitrescu

Universitatea de Vest din Timișoara a premiat excelența. Gala Premiilor UVT și-a desemnat laureații ediției 2018

redactia

Măsurile de fluidificare a traficului şi de eficientizare a transportului public – prioritățile bugetului municipiului Cluj-Napoca

Stefana Muresan

Stațiunea Borșa va avea pârtie olimpică și telegondolă de 100 milioane lei

Nora Dumitrescu

Primarul Clujului: centura metropolitană, gata în 2023

Nora Dumitrescu

MAREA UNIRE A VINURILOR în anul Centenarului Marii Uniri, la cea de-a 15-a ediţie a Salonului VINVEST Timişoara 2018

Stefana Muresan

S-au semnat contractele de proiectare și execuție pentru două tronsoane ale ”Drumului Apusenilor”

Stefana Muresan

Timișoara: Pod identic cu Hulme Arch Bridge din Manchester, finalizat în 2020

Stefana Muresan

Consiliul Judetean Cluj va reabilita si moderniza peste 156 de km de drumuri judetene din categoria drumurilor de piatra si de pamant

Stefana Muresan

Grupul Transmec a lansat un nou tren între Oradea și Lodz (Polonia)

Stefana Muresan

The sky is the limit in Romania… or is it?

Ionut Oprea

Dacia a demarat la uzina de la Mioveni cea mai mare extindere din ultimii 15 ani. Capacitatea anuală va depăși 400.000 de mașini

redactia

EXCLUSIV: Viziunea noului director al CN Aeroporturi București, George-Alexandru Ivan – INTERVIU

Stefana Muresan

Extinderea firmelor în Zona Industrială Vest Sibiu a determinat Primăria să investească în dezvoltarea infrastructurii

Papuc Irina

CFR a demarat procedurile de recepţie pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoara

redactia

Aeroportul Internațional Cluj își propune profit cât toate celelalte societăți la un loc

Stefana Muresan

Umbrărescu, cel mai bine plătit drumar român în 2017. Peste 70% din plățile realizate de CNAIR, în conturile constructorilor străini pentru lucrări în Transilvania

Stefana Muresan

Olimpicii naționali, loc fără taxă asigurat la UVT

Stefana Muresan

Contractul pentru achiziția de 35 de noi troleibuze și autobuze hibrid în Brașov, semnat azi

Ligia Voro

A V-a ediție Quality Academy, un real succes

Stefana Muresan

Leoni caută peste 900 de oameni pentru fabricile din România

Stefana Muresan

Leave a Comment