Auto Infrastructura Timiș Transport

Consiliul Judeţean Timiş continuă lucrările la centura rutieră alternativă de ocolire a Timişoarei

Timişoara are, în continuare, probleme de traficul rutier, din cauza lipsei unei centuri de ocolire complete. Consiliul Judeţean Timiş a demarat de mai mult timp un proiect alternativ, adresat traficului uşor, prin care îşi propune realizarea unei reţele de drumuri alternative, care să lege comunele periurbane ale Timişoarei şi care să preia mare parte din traficul de tranzit al oraşului. În perioada următoare va fi demarat procesul de realizare a unui nou asemenea drum, acesta va lega comunele Dudeştii Noi şi Săcălaz. Este vorba despre un drum de pământ, care urmează să fie asfaltat, completând mini-centura alternativă de ocolire a Timişoarei. Acesta are cinci kilometri, iar finanţarea va fi asigurată, jumătate din banii judeţului, jumătate din banii alocaţi pe PNDL.

Consiliul Județean a anunţat demararea procesului de asfaltare a drumul de legătură între Săcălaz și DN6, o zonă care nu este în prezent acoperită de centura de ocolire a Timișoarei. Investiția face parte din strategia CJ Timiș de a lega comunele din jurul municipiului prin drumuri județene, o minicentură care să degreveze orașul de traficul de tranzit. Între Dudeștii Noi și Sânandrei, precum și între Sânmihaiu Român și Săcălaz există deja drumuri județene asfaltate, noua investiție creând astfel o legătură între patru comune și DN7. Trebuie menționat de asemenea că CJ Timiș are în lucru și documentația pentru lărgirea la patru benzi a șoselei dintre Sânandrei și Calea Aradului.

Șoseaua propusă spre asfaltare are 5 km și este în prezent din pământ. Investiția se ridică la 13 milioane lei, cu tot cu TVA. Consiliul Județean va asigura o cofinanțare de aproape 6 milioane de lei, restul de bani provenind din PNDL.

„În perioada imediat următoare, scoatem proiectarea și execuția la licitație. Lucrarea este cu atât mai importantă în contextul în care lucrăm și la documentația pentru legătura dintre Șag și Sânmihaiu Român. Când vom finaliza aceste două drumuri, vom avea un inel complet în jurul Timișoarei, format din drumuri județene pe parte de vest și centura ocolitoare la nivel de drum național în rest. Asta, în condițiile în care lucrările la Centura de Sud trebuie să înceapă și ele în curând. Chiar și până la realizarea legăturii dintre Șag și Sânmihai, ‹‹inelul›› se va închide prin Utvin”, spune președintele CJ Timiș, Călin Dobra.

Durata estimată de execuție este de 21 de luni, din care cinci sunt alocate proiectării. Benzile de circulație vor avea trei metri lățime fiecare, cu un acostament de un metru pe ambele sensuri. Pentru siguranța circulației s-au prevăzut și 2,5 km liniari de parapeți metalici, iar la intersecția cu DN6 se va amenaja un sens giratoriu, care va include și accesul existent spre Dudeștii Noi.

Related posts

Brașov: Contract de 226 mil. lei, câștigat de o asociere de antreprenori, pentru repararea străzilor

Stefana Muresan

Alba Iulia, primul oraș din România premiat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere

Stefana Muresan

Câștigătorul Sibiu-Boița, desemnat, sunt pregătite modificări la legislație

Ligia Voro

Leave a Comment