Antreprenori București Cultural Mureș Slider Ultimele stiri

Două nume reunite întru istorie: Regele Mihai I al României și Pelikan

Un instrument de scris bijuterie, cu noblețe regală: Stiloul Regelui

 

A visa este, poate, unul dintre cele mai frumoase daruri care ni s-au dat. A visa măreț și realistic în același timp că, prin ambiție, voință și multă trudă, un gând de viitor care adună în el pasiune și suflet poate deveni prezent, este datul oamenilor care îndrăznesc, planifică în detaliu și acționează. Omul de afaceri mureșean Horațiu Nicolau, director general al Herlitz România, a visat 3 ani la Stiloul Regelui.

Stiloul Regele Mihai I al României – Ediție Regală care să celebreze una din personalitățile cu care ne-am mândrit și ne mândrim acasă și peste hotare, unul dintre cei mai iubiți monarhi ai noștri. Stiloul Regele Mihai I al României care să încununeze anii de muncă și să înnobileze portofoliul uneia dintre companiile consacrate din țara noastră, Herlitz România. Piesa de colecție rafinată, unică pentru că onorează în premieră o personalitate, ne-a fermecat privirile, ne-a provocat șirul amintirilor legate de Regele Mihai trecut la cele veșnice, atunci când, la Clubul Diplomaților din București, vălurile au căzut de pe vitrinele care acopereau primele patru Stilouri ale Regelui, iar Horațiu Nicolau i-a dăruit cel dintâi exemplar Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române, întru cinstire și apreciere.

 

Prezentă în biroul său din Târgu Mureș, îmi pot închipui de unde a plecat visul omului de afaceri care conduce de peste două decenii Herlitz România și care reprezintă brandurile germane Herlitz și Pelikan, care de aproape 30 de ani domină piața rechizitelor școlare din țara noastră. “Nu cred că exagerez, dar cred că suntem unul dintre cele mai importante branduri de rechizite școlare din România”, susține Horațiu Nicolau.

Să vă spun în scris însă cum ne-am imaginat că s-a născut acest vis, încununare a unei tradiții și consecvențe a unui brand pe piața românească.

Aplecat asupra unei coale albe care își așteaptă încă povestea, ținând în mână corpul suplu al stiloului cu penița aceea unică, înconjurat de ediții de colecție ale instrumentelor de scris care au făcut istorie, omul de afaceri mureșean visează. Visează să celebreze una dintre personalitățile puternice și nobile care au marcat România Mare interbelică, România din perioada comunistă din amarul exilului și România postrevoluționară cu toate suișurile și coborâșurilor unei tinere democrații. Pe Regele Mihai I al României.

Visul a prins contur în urmă cu trei ani, când a propus conceperea și lansarea unei ediții regale, de colecție, care să poarte numele Regelui Mihai I al României.

„Această initiativă este unică în lume, în toată istoria brandului nu a mai existat nicio altă personalitate pe plan național sau chiar și mondial în onoarea căreia Pelikan să dedice o ediție specială. Ideea aceasta de a lansa un instrument de scris în onoarea celui mai iubit monarh român s-a născut în 2016, pe de o parte pentru a onora uriaşa personalitate a Regelui Mihai I al României, un model de comportament şi trăire pentru întreaga lume, iar pe de altă parte pentru a evidenţia expertiza vastă şi istoria îndelungată pe care o are grupul nostru în crearea şi producerea de serii speciale sau limitate de instrumente de scris de lux.
Ultima ediție limitată lansată de brand este “Herzstück 1929”, care aduce un omagiu primului stilou Pelikan cu mecanism cu piston patentat care intră în producția de serie și revoluționează astfel lumea stilourilor. Acest “Herzstück 1929” omagiază originalul și amintesc de stiloul revoluționar Pelikan din 1929 prin elementele sale distinctive: fereastra transparentă, clipsul curbat Pelikan, în formă de cioc, capacul cu logo-ul istoric Pelikan, forma și detaliul gripului.
Pot menționa câteva ediții limitate notabile, mult așteptate de către colecționarii din întreaga lume, și anume: “Spirit of 1838” (stilourile aniversare pentru 180 ani de istorie a brandului Pelikan), “7 Wonders of the World” (stilourile din această serie sunt dedicate capodoperelor istorice ale artei arhitecturale: cele Șapte Minuni ale Lumii Antice), Maki-e (stilouri realizate cu măiestrie prin tehnica japoneză Maki-e), Raden (folosind un meșteșug decorativ tradițional japonez folosit pentru articole din lac și lemn)”, povestește Horațiu Nicolau.

 

Realizarea unui vis

 

La sfârșit de mai 2019, acest vis a devenit realitate. Autorul moral al stiloului Regele Mihai I al României: Ediția Regală a transpus atât de simplu în acest mesaj complexitatea procesului, a rigorii creației și a istoriei unei personalități și a două țări, la lansarea acestei piese de colecție, desfășurată în atmosfera caldă și naturală a Clubului Diplomatic din București.

Este onorant să faci parte și să participi la un eveniment aparte, denumit simbolic “Literă de Rege”, încărcat de emoție, de admirație, de respect, de istorie, așa cum avea să mărturisească prezentatorul Andi Moisescu la începutul lansării stiloului „Regele Mihai I al României – Ediție Regală”. Mai ales atunci când descoperi că e prima și singura ediție dedicată unei personalități, ceea ce îi conferă, chiar dacă mă repet, unicitate și marchează o premieră pentru brandul german Pelikan.

Este o bucurie să observi câteva sute de persoane făcând liniște și croind drum spre scenă celor care au făcut onoarea de a participa la acest elegant eveniment – Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române, și Alteța Sa Regală, Principele Radu.

Simți ceva special când ești parte a unui eveniment de o simplitate regală, de o naturalețe neobișnuită, care vorbește despre visul unui om de a crea un instrument de scris deosebit, de lux, în onoarea și în prezența Regelui Mihai I al României. Directorul general Herlitz România, ne-a redat succint povestea plină de emoție a devenirii unui vis, cu regretul despărțirii de Regele Mihai I al României, înainte ca această piesă de colecție să fie lansată.

“Majestatea Voastră, Alteța Voastră Regală, dragi invitați, în 2014 Herlitz România, reprezentând cele două branduri, Herlitz și Pelikan, a fost acceptată ca furnizor al Casei Regale a României, și suntem tare mândri de acest lucru. După 2014, împreună cu Directorul Casei Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei, domnul Ion Tucă, ne-am gândit cum s-ar putea lansa o asemenea operă de artă, gândindu-ne la Regele nostru și la brandul nostru foarte vechi și istoric. Și am hotărât ca visul să devină realitate. Cu o echipă de colegi din Germania, împreună cu colegii noștri de la Târgu Mureș, Florin, Corina de la marketing, am creat împreună acest stilou. La mijlocul proiectului a intervenit decesul Regelui Mihai I și, bineînțeles, ne-am oprit. Împreună cu domnul Tucă și cu Casa Regală am hotărât să continuăm după ce am păstrat un an de doliu. Și, iată că, după un an de muncă, astăzi lansăm Ediția Regală: Regele Mihai I al României. O Ediție Regală în 300 de exemplare. Colecționarii, oamenii de bine, oamenii cu suflet, cu moralitate și cu inimă mare sunt convins că îl vor aprecia. Sire, Rege, acolo de unde ești, să te bucuri, astăzi, stiloul Regelui Mihai I este lansat. Vă mulțumesc”, a rostit pe scenă Horațiu Nicolau.

 

Primul exemplar dăruit Majestății Sale Margareta

 

Printr-un video creat de Pelikan, dedicat Regelui Mihai I al României și asociat stiloului, ne-am bucurat apoi să ne amintim cu drag și cu multă emoție de Rege și să rememorăm, prin imagini, principiile care l-au călăuzit întreaga sa viață zbuciumată: viziune, datorie, curaj, moștenire, onoare, educație, credință, loialitate.

A venit după aceea un alt moment emoționant. Să îl ascultăm cu ochii minții și cu bună-credință pe Horațiu Nicolau: “Exemplarul Regelui Mihai I al României, astăzi, se înmânează Majestății Sale Margareta și se intitulează Stiloul Regelui”. Majestatea Sa Margareta l-a primit cu emoție, l-a studiat ca pe un bun drag, amintire a unui părinte, a unui mare rege și a valorilor care animă Casa Regală a României. Aveam să observ cu câtă grijă îl ținea pe măsură ce evenimentul de lansare se derula.

Pe scenă, din partea Casei Regale a României, a vorbit apoi Alteța Sa Regală, Principele Radu.

“Dacă vreți să știți cu adevărat de ce a ales Familia Regală Pelikan și nu altă firmă de instrumente de scris este pentru că ei s-au născut la câteva luni distanță de Regele Carol I. Dacă am făcut bine socoteala, 181 de ani ai companiei Pelikan duc la 1838 și Regele Carol I s-a născut în 1839. Deci Germania ne-a dat în acele 12 luni atât pe cel mai mare șef de stat pe care românii l-au avut vreodată cât și o companie legendară care ne-a însoțit tuturor celor prezenți aici copilăria. Am avut cunoștință despre acest proiect și Majestatea Sa și eu aproape de la începutul lui, dar propriu-zis nașterea acestui produs a durat aproape 3 ani și în toți acești ani am fost surprinși de grija meticuloasă a părinților stiloului de a avea fiecare detaliu pus la locul lui. Știind și perfecțiunea meșteșugului german, dovedit de atâtea ori în secolul al XIX-lea, al XX-lea, dar și al nostru, am fost sigur că în final va fi ceva între operă de artă și înalt meșteșug. Faptul că stiloul a întârziat și a apărut după ce Regele a plecat la Ceruri nu înseamnă decât că Regele e nemuritor. Poate în continuare, de acolo de unde e, să primească acest fel de daruri care sunt întru stabilitatea și coerența României de astăzi și de mâine. Dar, desigur, întâlnirea noastră de astăzi este una veselă și una optimistă pentru că dă un exemplu minunat societății românești. Ați văzut că acolo erau scrise o serie de principii, dar aceasta este o companie care produce bunuri și care produce prosperitate pentru miile de oameni care lucrează pentru ea. Așadar, împletirea între viturțile la care Regele Mihai ținea și instinctul de a face pentru generațiile o viață mai bună se împletesc minunat în penița acestui stilou. Așa că Majestatea Sa și cu mine suntem foarte bucuroși să vedem o adunare atât de numeroasă pe care nu am sperat-o, nu am crezut-o și să felicităm pe autorii acestui minunat obiect, promițându-le că o să continuăm cu purtarea soliei principiilor Regelui și în țara mamă a firmei Pelikan și în alte părți unde va ajunge Stiloul Regelui”, a fost mesajul Alteței Sale Regale.

Primul exemplar din colecția limitată de 300 de stilouri va reface drumul simbolic spre Sinaia pentru a fi oferit spre admirație celor care vor trece pragul

Castelului Peleș.

 

Licitație pentru o cauză nobilă

Primele patru exemplare, ocrotite de casete, ni s-au dezvăluit apoi în aplauzele celor prezenți. De altfel, aceste prime patru exemplare ale Ediției Regale au fost scoase la licitație, pornind de la prețul său – 3800 de lei + TVA, iar fondurile strânse au fost donate în întregime Asociației Patrimoniului Regal Peleș.

Cei patru câștigători ai licitației de tip silent auction au primit stiloul și o plăcuță de aur gravată cu numele lor.

Diferența de stilouri până la 300 de piese a fost oferită spre vânzare prin înregistrarea în platforma dedicată www.LiteraDeRege.ro. De la momentul lansării și până astăzi, colecționari din toate colțurile lumii și-au dorit să își îmbogățească propriile colecții cu această bijuterie creată de Pelikan. Stiloul Regelui a călătorit, astfel, spre Singapore, SUA, Australia sau Belgia.

 

Creația unei echipe cu suflet mare

Am avut curiozitatea să aflăm cum s-a născut stiloul de lux, de o eleganță rafinată, impregnat de istoria valoroasă, bogată și principială a Regelui Mihai I al României și care va înnobila măsuțele de scris a 300 de colecționari, după cum aminteam deja.

De acum trei ani și până astăzi, de la idee până la instrumentul de scris bijuterie, câteva zeci de oameni au fost implicate în procesul de creație și de producție.

Realizat manual, de meșterii din fabrica de la Vöhrum, stiloul are câteva elemente decorative discrete care îl definesc și îl individualizează printre instrumentele de scris create de Pelikan. Capacul este evidențiat de semnătura armonioasă a Regelui Mihai I și poartă decorațiuni placate cu aur de 23,5 k, iar în partea lui superioară conține logo-ul Pelikan.

Coroana Reîntregirii, etalată pe corpul stiloului este realizată din alamă, placată cu aur de 23,5 k, finisată în două nuanțe.

Penița stiloului este creată din aur de 18 k, parțial placată cu rodiu și inscripționată manual cu motivele și logoul Pelikan.

“Penița, inima fiecărui stilou Pelikan, este o adevărată operă de artă, realizată din aur de 14k sau 18k, în funcție de model. Uneori, penița este, de asemenea, placată cu rodiu pentru a crea o strălucire argintie. Foițele de aur folosite la fabricarea peniței, trec prin aproximativ zece etape pentru a deveni penițe în stare funcțională. În mod normal toate penițele sunt decorate, iar motivul este tipic fiecărui model. În cazul Edițiilor Limitate, motivele sunt adaptate fiecărei teme. La finalul producției, fiecare peniță este testată de mână”, ne-au explicat producătorii.

De culoare neagră, corpul stiloului este confecționat în totalitate dintr-o rășină de înaltă calitate, lustruită cu diamante naturale, care este caracterizată printr-o suprafață foarte rezistentă, dar extrem de lucioasă. Corpul stiloul are o dimensiune generoasă, 14,1 cm lungime, o circumferință de 13,5 mm, o greutate de 30 g și o capacitate a pistonului de 1,35 de mm. Inelul superior este gravat cu dictonul Casei Regale a României: „NIHIL SINE DEO”, dicton respectat cu ardoare de către Rege.

Stiloul este prevăzut cu un piston cu mecanism diferențial și, de asemenea, este prevăzut cu o fereastră dispusă pe toată circumferința sa, poziționată deasupra gripului, cu scopul de verificare a nivelului de cerneală.

Stiloul “Regele Mihai I al României – Ediție Regală” nu ar fi fost posibil fără implicarea, pasiunea și sufletul pus în acest proiect a unei echipe dedicate de la Târgu Mureș. În întregul proces de creație și producție a fost implicat din burgul târgumureșean, coordonând echipa din Germania, în toate etapele, până la obținerea stiloului perfect Florin Băldean, Trade Marketing Manager. Fiecare etapă au însemnat discuții, redesenări ale unor detalii care se regăsesc astăzi pe Stiloul Regelui, alegerea materialelor, comandarea lor și alte multe, multe detalii migăloase care definesc un proces tehnologic care a durat propriu-zis un an.

Poți să creezi cea mai spectaculoasă bijuterie din lume, dacă nu știe nimeni de ea, toate eforturile tale sunt sortite eșecului. Din Târgu Mureș, sufletul promovării, lansării și comunicării ingenioase a frumoasei povești a stiloului Regele Mihai I al României – Ediție Regală i se datorează Corinei Bakas, Marketing Communications Manager al Herlitz România, și echipei sale.

Pentru că, până la urmă, totul este despre oameni și puterea lor de a crea, de a însufleți echipe și, în această poveste frumoasă, un stilou care va scrie de acum propria poveste a celor două nume reunite întru istorie: Regele Mihai I al României și Pelikan.

 

Herlitz România, afaceri în creștere

 

Brandul Herlitz este prezent pe piața din România încă din 1990. Compania Herlitz România are în acest moment o echipă de 72 persoane care coordonează toate operațiunile din sediul central din Târgu Mureș. Din 2012, de când Grupul Pelikan a început preluarea operațiunilor Herlitz la nivel mondial, Herlitz România a preluat și brandul Pelikan, în acest moment coordonând prezența ambelor branduri în țară.

În țara noastră, Herlitz România a înregistrat o creștere de la an la an, anul trecut având o cifră de afaceri de peste 11 milioane euro și este unul dintre principalii jucători de pe piață în ceea ce privește instrumentele de scris și colorat, ghiozdane și rucsaci, caiete, produse pentru birou și instrumente de scris de lux.

 

O istorie de 181 de ani. Pelikan

 

Pelikan are 18 subsidiare în Germania, Argentina, Mexic, Belgia, Elveția, Italia, Spania, Polonia, Ungaria, Cehia, Bulgaria, România, Emiratele Arabe Unite, Japonia, Taiwan și Malaezia. Grupul are fabrici de producție în Germania, Columbia, Mexic și Polonia, iar produsele ajung în aproape toate țările lumii.

Pe segmentul de instrumente de scris premium, Pelikan oferă produse fabricate integral în Germania, în fabrica din Vöhrum. Brandul are un respect deosebit pentru tradiție și se sprijină pe decenii de experiență. Fie că este vorba de stilouri, pixuri sau rollere, fiecare instrument de scris este tratat cu respectul și atenția pe care le merită, deoarece fiecare dintre acestea este unic. Pe lângă seriile clasice și edițiile limitate, în portofoliul companiei se mai găsesc faimoasele cerneluri Edelstein precum și diverse accesorii.

Grupul Pelikan mai deține o companie de servicii care oferă suport logistic și IT. Sub umbrela Pelikan găsim brandurile Pelikan, Herlitz și Susy Card.

Ligia VORO

Cover story publicat în ediția print TB 88, iulie – august 2019

Related posts

S-a lansat programul ”prima împădurire”. Buget de 16 milioane de euro

redactia

DOCTOR ALO. Grijile tale au acum o soluție profesionistă

Stefana Muresan

Proiect de finanţare europeană pentru 90 de idei de afaceri din Nord-Vest, lansat la Cluj

Stefana Muresan

Leave a Comment