Auto Bihor Brașov Cluj Ultimele stiri

Mecanicul Anului în România este din Cluj

Un clujean de 31 ani a fost desemnat drept cel mai bun mecanic din România în finala prestigiosului concurs de profil.

Endre Juhasz și-a adjudecat acest titlu câștigând finala competiției de la Brașov. Peste 100 de mecanici și diagnosticieni auto din întreaga țară s-au luptat în faza finală pentru un loc pe podium. La secțiunea diagnoză, Juhasz s-a clasat primul și a plecat acasă cu mult râvnitul trofeu, noul Fiat Tipo.

La secțiunea mecanică, premiul de 2.000 de euro a fost câștigat de orădeanul Ferenc Toth. 1.650 de meseriași s-au înscris în cursă în acest an pentru a-și dovedi aptitudinile în evenimentul organizat de AD Auto Total.

Juhasz se pregătea să plece în vacanță cu soția în Cipru pentru a sărbători un moment importat în viața oricărei tinere familii: anunțul primului copil. El s-a gândit însă să-și încerce întâi norocul la Mecanicul Anului, și a plecat acasă cu o mașină nouă.

Deși niciunul dintre cei doi finaliști nu a reușit să ofere audienței sunetul mult așteptat de motor în funcțiune, Juhasz  s-a apropiat cel mai mult de parcursul tehnic corect pentru rezolvarea subiectului (identificarea și remedierea cablajului pompei de alimentare carburant).

Proba finală presupunea ca într-o întrecere contracronometru ultimii doi cei mai bine clasați din concurs să identifice defecțiunile a două mașini identice, cel care reușea să o pornească primul adjudecându-și trofeul.

Dintr-o simplă pasiune venită din plăcerea de-a analiza și de-a desface mecanismele mecanice și electrice, Juhasz a decis să urmeze o carieră în domeniul auto atunci când a optat pentru facultate, deși inițial voia să fie medic. Tânărul născut în Miercurea Ciuc, dar mutat în Cluj face aceasta de aproape 10 ani. El este tehnician de diagnoză și de service, High Voltage Technician, acreditat internațional.

„Am venit anul trecut pentru prima oară la Mecanicul Anului și chiar dacă nu am câștigat, am rămas plăcut surprins de organizare. Anul acesta am mers pe premisa să încerc. Nu mi s-a părut foarte greu, însă stresul și emoțiile m-au încurcat un pic. N-am făcut niciodată asta în fața a sute de oameni. Dacă dau de o problemă, nu contează cât îmi ia, nu mă opresc până nu-i dau de cap. Dacă ar trebui să le dau un sfat tinerilor care se gândesc să intre în același domeniu, le-aș spune că pe lângă pasiunea pentru mașini și pentru elementele mecanice și electronice, îți trebuie curiozitate. Multă. Dacă te implici, câștigi”.

La secțiunea mecanică auto, după proba scrisă au rămas pe baricade doi finaliști care au avut de executat concomitent aceeași operațiune mecanică. Orădeanul Ferenc Toth a reușit o înlocuire a ambreiajului la o cutie de viteze, încadrându-se la limită în minutele puse la dispoziție.

„Ediția de anul acesta a pus accentul pe partea tehnică. Întrebările au fost complexe, probele s-au prezentat într-o formă nouă și au intervenit mai multe etape eliminatorii. Piața de muncă în industria auto este într-un mare deficit de personal, iar acest concurs le oferă încredere tuturor participanților, chiar dacă nu ies câștigători. Învingătorii din anii trecuți mereu ne spun că după concurs văd lucrurile altfel și sunt recunoscuți în industrie” spune Ionuț Ion, membru al juriului și trainer al Academiei Auto AD Auto Total.

Din juriu au făcut mai parte trainerii Adrian Ilinescu, Cristian Ilie, Cristian Nunwailer, profesioniști care au la activ mii de ore de formare furnizate mecanicilor și diagnosticienilor și care specializează și traineri din Bulgaria, Marea Britanie, Irlanda. Au retrăit emoțiile concursului în calitate de arbitri și șase dintre câștigătorii edițiilor precedente ale competiției.

Related posts

Primul hotel de cinci stele al Clujului va fi resuscitat

Nora Dumitrescu

Autostrada Pitești – Sibiu va costa 3,34 miliarde de euro, termen de finalizare, 2022

Stefana Muresan

Fonduri europene pentru creșterea accesibilității în Zona Metropolitană Oradea

Traian Dan

Autostrada Sebeş-Turda: Asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio decontează 2,33 mil. euro

Stefana Muresan

Cum stimulăm tinerii să se implice în viața comunității lor?

Ligia Voro

Maramureșul vrea să își facă Asociație de Dezvoltare Comunitară

Nora Dumitrescu

Ford a investit aproximativ 1,3 miliarde de euro în 11 ani la Craiova. Compania va fabrica un nou vehicul

Stefana Muresan

Inedita actiune de promovare a patrimoniului turistic si cultural din judetul Cluj

Stefana Muresan

#TCIC2019 | 400 de participanți | 24 de țări

Ligia Voro

Teste de coronavirus la fabricile din Maramureș

Nora Dumitrescu

Topul judeţelor cu cel mai mare număr de tranzacţii cu terenuri agricole în S1. Străinii, aproape 30% din suprafaţa totală

Stefana Muresan

Floreștiul și-a primenit căile de acces către Cluj-Napoca

Nora Dumitrescu

Start-Up Nation 2018: Peste 14.000 de planuri de afaceri, înscrise

redactia

Zalăul se modernizează cu 238 de milioane de la UE

Nora Dumitrescu

COMM360: Reputația – greu de construit, ușor de distrus

Transilvania Business

Mircea Solovăstru revine în echipa Bursei de Valori Bucureşti!

Stefana Muresan

Prețurile apartamentelor din Cluj, mai mari cu 6,5%

Stefana Muresan

Noul „star“ al economiei locale: Daimler a depășit 1,6 mld. € cu fabrica de cutii de viteze din Sebeş

Stefana Muresan

Andrei Jerca, noul Managing Director Element Industrial

Ionut Oprea

Platforma de food delivery hipMenu devine foodpanda

Ligia Voro

Fonduri europene de până la 80.000 de euro pentru inovare în domeniul acvaculturii

Stefana Muresan

Vizită la nivel înalt cu puternic impact economic

Stefana Muresan

Reabilitarea subsectiunii feroviare Apata – Cata, atribuita unui consortiu de firme turcesti. Contract de 600 milioane de euro

redactia

Interviu cu ing. Vasile Maier, director general Apă Canal Sibiu: „Am adus infrastructura de apă-canal din Sibiu în secolul XXI”

Ion Surdu

Leave a Comment