Auto Bihor Brașov Cluj Ultimele stiri

Mecanicul Anului în România este din Cluj

Un clujean de 31 ani a fost desemnat drept cel mai bun mecanic din România în finala prestigiosului concurs de profil.

Endre Juhasz și-a adjudecat acest titlu câștigând finala competiției de la Brașov. Peste 100 de mecanici și diagnosticieni auto din întreaga țară s-au luptat în faza finală pentru un loc pe podium. La secțiunea diagnoză, Juhasz s-a clasat primul și a plecat acasă cu mult râvnitul trofeu, noul Fiat Tipo.

La secțiunea mecanică, premiul de 2.000 de euro a fost câștigat de orădeanul Ferenc Toth. 1.650 de meseriași s-au înscris în cursă în acest an pentru a-și dovedi aptitudinile în evenimentul organizat de AD Auto Total.

Juhasz se pregătea să plece în vacanță cu soția în Cipru pentru a sărbători un moment importat în viața oricărei tinere familii: anunțul primului copil. El s-a gândit însă să-și încerce întâi norocul la Mecanicul Anului, și a plecat acasă cu o mașină nouă.

Deși niciunul dintre cei doi finaliști nu a reușit să ofere audienței sunetul mult așteptat de motor în funcțiune, Juhasz  s-a apropiat cel mai mult de parcursul tehnic corect pentru rezolvarea subiectului (identificarea și remedierea cablajului pompei de alimentare carburant).

Proba finală presupunea ca într-o întrecere contracronometru ultimii doi cei mai bine clasați din concurs să identifice defecțiunile a două mașini identice, cel care reușea să o pornească primul adjudecându-și trofeul.

Dintr-o simplă pasiune venită din plăcerea de-a analiza și de-a desface mecanismele mecanice și electrice, Juhasz a decis să urmeze o carieră în domeniul auto atunci când a optat pentru facultate, deși inițial voia să fie medic. Tânărul născut în Miercurea Ciuc, dar mutat în Cluj face aceasta de aproape 10 ani. El este tehnician de diagnoză și de service, High Voltage Technician, acreditat internațional.

„Am venit anul trecut pentru prima oară la Mecanicul Anului și chiar dacă nu am câștigat, am rămas plăcut surprins de organizare. Anul acesta am mers pe premisa să încerc. Nu mi s-a părut foarte greu, însă stresul și emoțiile m-au încurcat un pic. N-am făcut niciodată asta în fața a sute de oameni. Dacă dau de o problemă, nu contează cât îmi ia, nu mă opresc până nu-i dau de cap. Dacă ar trebui să le dau un sfat tinerilor care se gândesc să intre în același domeniu, le-aș spune că pe lângă pasiunea pentru mașini și pentru elementele mecanice și electronice, îți trebuie curiozitate. Multă. Dacă te implici, câștigi”.

La secțiunea mecanică auto, după proba scrisă au rămas pe baricade doi finaliști care au avut de executat concomitent aceeași operațiune mecanică. Orădeanul Ferenc Toth a reușit o înlocuire a ambreiajului la o cutie de viteze, încadrându-se la limită în minutele puse la dispoziție.

„Ediția de anul acesta a pus accentul pe partea tehnică. Întrebările au fost complexe, probele s-au prezentat într-o formă nouă și au intervenit mai multe etape eliminatorii. Piața de muncă în industria auto este într-un mare deficit de personal, iar acest concurs le oferă încredere tuturor participanților, chiar dacă nu ies câștigători. Învingătorii din anii trecuți mereu ne spun că după concurs văd lucrurile altfel și sunt recunoscuți în industrie” spune Ionuț Ion, membru al juriului și trainer al Academiei Auto AD Auto Total.

Din juriu au făcut mai parte trainerii Adrian Ilinescu, Cristian Ilie, Cristian Nunwailer, profesioniști care au la activ mii de ore de formare furnizate mecanicilor și diagnosticienilor și care specializează și traineri din Bulgaria, Marea Britanie, Irlanda. Au retrăit emoțiile concursului în calitate de arbitri și șase dintre câștigătorii edițiilor precedente ale competiției.

Related posts

Emilia Bocan, Senior Leasing & Development Manager al P3

Ionut Oprea

Bancă naţională de sânge, plasmă umană şi celule stem – parteneriat public-privat. Venituri semnificative pentru investitor

Stefana Muresan

Consiliul Concurenței, aviz favorabil pentru preluarea Depaco de către Teraplast

Stefana Muresan

Leave a Comment