Transport Ultimele stiri

Flota aeriană a României, printre cele mai mici din UE: 62 de avioane, dintre care 24 au peste 20 de ani

Flota aeriană a României este una dintre cele mai mici și una dintre cele mai îmbătrânite din Uniunea Europeană. Ultimele date ale Eurostat arată că flota aeriană din România era compusă din 62 de avioane, adică 0,9% din flota UE, dintre care 24 de aeronave au peste 20 de ani.

Datele Eurostat arată că în anul 2017 companiile de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă. Aproape o cincime din această flotă – 1.312 avioane – era operată de companii cu sediul în Marea Britanie. Aceasta est urmată de Germania (1.100 aeronave sau 16%), Franţa (571 aeronave sau 9%), Irlanda (569 aeronave sau 8%) şi Spania (509 aeronave sau 8%). Datele au fost publicate vineri, 6 decembrie, cu ocazia Zilei Internaţională a Aviaţiei civile. Potrivit Eurostat, datele nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.

Cele mai puține aeronave sunt în Cipru (10), în Lituania (27), în Croaţia (30), în Slovenia (42), în Estonia (46), în Bulgaria (54), în Letonia (57) şi în România (62).

În ceea ce privește vechimea aeronavelor, Finlanda este singura țară din UE unde companiile aeriene nu au avioane mai vechi de 20 de ani. În Luxemburg doar 3% din aeronave au vârsta mai mare de 20 de ani, iar în Cehia, Irlanda și Austria numărul acestora este de 6%, respectiv 7%. La capătul celălalt, peste jumătate din flota aeriană a Suediei este veche, vârsta depășind 20 de ani (55%), la fel ca în Lituania (52%). În Croația acest raport este de 50%. În o serie de țări mai mult de o treime dintre aeronave au 20 de ani sau mai mult, printre care  Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) și Danemarca (35%).

De asemenea, datele Eurostat arată că din flota totală a UE aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de 5 ani, 27% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 5 şi 9 ani, 19% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani, 17% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 15 şi 19 ani şi restul de 17% sunt avioane mai vechi de 20 de ani.

Cele mai noi aeronave sunt în Ungaria și Malta, unde 49%, respectiv 42% din avioanele din flota aeriană au mai puțin de 5 ani. Următoarele în clasament sunt Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda și Spania (câte 27%), Olanda (25%) și Marea Britanie (23%). În contrast, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau în 2017 avioane cu o vechime mai mică de 5 ani, iar în alte nouă state membre UE, mai puţin de 10% din flota de avioane era compusă din aparate cu o vechime mai mică de 5 ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare cu 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia şi Italia (fiecare cu 7%) şi Grecia (puţin sub 10%).

FOTO Principală: Euronews

Related posts

În 2021, recensământul populației și locuințelor se va face online

Traian Dan

Analiză: Relansarea economică depinde de stimularea investițiilor străine directe și a exporturilor

Ion Surdu

O școală din Oradea dotată smart de Junior Achievement și Telekom Romania

Traian Dan

Orașul Câmpia Turzii a răscumpărat stadionul de la fostul combinat

Nora Dumitrescu

Al treilea zbor NATO a adus echipamente de protecție medicală din Seul în România. Costurile, acoperite de SUA

Ion Surdu

Finantare REGIO de 20 mil. lei pentru infrastructura turistica din Ocna Sibiului

Stefana Muresan

Standul comun al României, pentru prima dată la transport logistic München

Ligia Voro

Mai multe contracte de achiziții publice vor fi deblocate la Satu Mare

Nora Dumitrescu

[Enjoy Transylvania!] The Salt Road

Transilvania Business

CFR Călători va contracta servicii de reparații vagoane de 45 milioane euro

redactia

Centura Dejului, scoasă la licitaţie. Contract de 22 milioane de euro

redactia

Aeroportul Internațional Cluj își propune profit cât toate celelalte societăți la un loc

Stefana Muresan

Spitalul Pelican din Oradea a deschis o secție de Pediatrie

Traian Dan

Brantner și Rosal, dotate cu module de colectare selectivă

Nora Dumitrescu

Sfaturi practice de la E.ON: Cum îți poți reduce factura la energie cu ajutorul iluminatului inteligent

Ligia Voro

Bucharest – skyline transformation 2025: Office – future skyline changers

Ionut Oprea

Premiul The COTERIE Best Handbag, câștigat de Atribut la New York

Ligia Voro

“Lipsa forței de muncă va obliga companiile la automatizare și robotizare”

Stefana Muresan

Percepția și comportamentul populației cu privire la consumul responsabil de energie și eficiența energetică în clădiri – Partea I

Ligia Voro

Fond de solidaritate cu familiile afectate de șomaj, propus din Maramureș

Nora Dumitrescu

Previziuni Deloitte: rețele 5G private și vânzări de un milion de roboți pentru companii

Papuc Irina

Kaufland România decide majorarea venitului minim în companie

Stefana Muresan

Comunitatea de business germană solicită o lege pentru „Kurzarbeit”

Ligia Voro

Clujul, premiat pentru autobuzele electrice

Nora Dumitrescu

Leave a Comment