Transport Ultimele stiri

Flota aeriană a României, printre cele mai mici din UE: 62 de avioane, dintre care 24 au peste 20 de ani

Flota aeriană a României este una dintre cele mai mici și una dintre cele mai îmbătrânite din Uniunea Europeană. Ultimele date ale Eurostat arată că flota aeriană din România era compusă din 62 de avioane, adică 0,9% din flota UE, dintre care 24 de aeronave au peste 20 de ani.

Datele Eurostat arată că în anul 2017 companiile de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă. Aproape o cincime din această flotă – 1.312 avioane – era operată de companii cu sediul în Marea Britanie. Aceasta est urmată de Germania (1.100 aeronave sau 16%), Franţa (571 aeronave sau 9%), Irlanda (569 aeronave sau 8%) şi Spania (509 aeronave sau 8%). Datele au fost publicate vineri, 6 decembrie, cu ocazia Zilei Internaţională a Aviaţiei civile. Potrivit Eurostat, datele nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.

Cele mai puține aeronave sunt în Cipru (10), în Lituania (27), în Croaţia (30), în Slovenia (42), în Estonia (46), în Bulgaria (54), în Letonia (57) şi în România (62).

În ceea ce privește vechimea aeronavelor, Finlanda este singura țară din UE unde companiile aeriene nu au avioane mai vechi de 20 de ani. În Luxemburg doar 3% din aeronave au vârsta mai mare de 20 de ani, iar în Cehia, Irlanda și Austria numărul acestora este de 6%, respectiv 7%. La capătul celălalt, peste jumătate din flota aeriană a Suediei este veche, vârsta depășind 20 de ani (55%), la fel ca în Lituania (52%). În Croația acest raport este de 50%. În o serie de țări mai mult de o treime dintre aeronave au 20 de ani sau mai mult, printre care  Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) și Danemarca (35%).

De asemenea, datele Eurostat arată că din flota totală a UE aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de 5 ani, 27% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 5 şi 9 ani, 19% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani, 17% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 15 şi 19 ani şi restul de 17% sunt avioane mai vechi de 20 de ani.

Cele mai noi aeronave sunt în Ungaria și Malta, unde 49%, respectiv 42% din avioanele din flota aeriană au mai puțin de 5 ani. Următoarele în clasament sunt Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda și Spania (câte 27%), Olanda (25%) și Marea Britanie (23%). În contrast, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau în 2017 avioane cu o vechime mai mică de 5 ani, iar în alte nouă state membre UE, mai puţin de 10% din flota de avioane era compusă din aparate cu o vechime mai mică de 5 ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare cu 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia şi Italia (fiecare cu 7%) şi Grecia (puţin sub 10%).

FOTO Principală: Euronews

Related posts

Povestea basarabencei care a cucerit industria de Beauty din România: ”Depresia postanală m-a făcut să renunţ la confort şi să îmi urmez visul”

Stefana Muresan

1.500 de apartamente și un posibil centru de afaceri, proiecte Profitec, în spatele mall-ului NEPI din Târgu Mureș

Ligia Voro

Digi cumpără al doilea cel mai mare operator maghiar pentru 140 milioane euro

Stefana Muresan

Astra Vagoane Arad va construi, cu chinezii de la CRRC Qingdao Sifang, 30 de trenuri regionale noi pentru transportul feroviar românesc

Robert Bloancă

Brânza de Țaga bate la porțile Europei

redactia

Fermierul Muscă din Arad face 40 mil. euro cu ambiţia de a nu intra în supermarket

Stefana Muresan

Producătorul de încălţăminte Clujana, în insolvenţă; activitatea va continua

Stefana Muresan

De Ziua Femeii, Mömax deschide la Timişoara. Austriecii au angajat pensionari, bazându-se pe experienţa şi aptitudinile acestora

Stefana Muresan

Sistemul automat de încărcare wireless de la Continental: convenabil și eficient

Stefana Muresan

Pepco, retailer cu afaceri de 1 miliard de lei pe piața românească, explică de ce nu lucreză cu niciun producător român

Papuc Irina

[Enjoy Transylvania!] Arad, the city of Vienna style palaces

Transilvania Business

Kastamonu Reghin, investiții de 4 mil. euro în cea de-a treia linie de melaminare a PAL-ului

redactia

Ministrul Agriculturii nu abandonează procentul de minimum 51% produse româneşti în supermarketuri

Stefana Muresan

Angajații de la Fonduri Europene descind în spitalele cu coronavirus

Nora Dumitrescu

Centrul IT DRÄXLMAIER Timișoara își mută birourile în ISHO Offices

Papuc Irina

Schaeffler România reacționează la scăderea activității din sectorul automotive

Ligia Voro

Geiger va construi prima parcare multietajată de mare capacitate din Sibiu: investiție de 24 milioane lei

Ion Surdu

CNAIR anunţă constructorii pentru cea mai aşteptată autostradă din România

redactia

Prezenta clujeana la Targul International de Turism de la Berlin – un succes incontestabil

Stefana Muresan

Comisia Europeană a aprobat recapitalizarea CEC Bank

Papuc Irina

La Brașov taxele și amenzile se plătesc online, fără autentificare

Ion Surdu

Bursa de Plastic a strâns 745 kg de deșeuri de plastic

Ligia Voro

Tarom, dar special pentru toţi copiii pasageri

redactia

NUNNER Logistics alege P3 pentru extinderea operațiunilor în România

Papuc Irina

Leave a Comment