Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Japonezii i-au dovedit pe italieni în proiectul metroului clujean

Consorțiul din care face parte compania japoneză Padeco iese câștigător din bătălia cu asocierea condusă de firma italiană SWS pentru studiul de fezabilitate a metroului de la Cluj-Napoca.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a decis excluderea asocierii SWS Engineering – Systra – Metrans Engineering, a cărei ofertă fusese declarată inițial drept câștigătoare, din licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate a rețelei clujene de metrou.

Excluderea acesteia face ca asocierea plasată pe locul doi, Metroul SA – Padeco Company Limited (PCL), să devină câștigătoare, conform Club Feroviar. CNSC a admis contestația formulată de Metroul SA în contradictoriu cu Municipiul Cluj-Napoca.

„Anulează raportul procedurii nr. 554410/ 29.10.2019, în partea ce privește evaluarea ofertei asocierii SWS Engineering – Systra – Metrans Engineering și în partea privind modul de calcul al punctajului acordat ofertei asocierii Metroul SA – PCL, precum și actele subsecvente acestui raport”, prevede decizia CNSC.

Autoritatea contractantă trebuie ca, în termen de 15 zile de la primirea deciziei să excludă din procedura de atribuire oferta asocierii SWS Engineering, să solicite clarificări asocierii Metroul – Padeco și să recalculeze punctajul acordat experților cheie Adrian Vasile Vîlcan și Consuela Cristina Dumitrescu.

Împotriva deciziei se poate formula plângere, în termen de 10 zile lucrătoare. Oferta Metroul – Padeco (Japonia) a fost plasată pe locul doi, fapt pentru care asocierea a depus contestaţie la CNSC. Asocierea a oferit ca preț 29 de milioane de lei, mai mic decât cel declarat câștigător, iar Metroul SA a acuzat şi depunctarea artificială a ofertei sale.

Ultima susține că Primăria Cluj-Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată drept câştigătoare, întrucât din aceasta face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.

În privința ofertei desemnate inițial drept câștigătoare se pare că există și un conflict de interese ce urmează a fi tranșat de CNSC. Asocierea declarată câştigătoare include societatea Metrans, care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.

În toamna anului trecut municipalitatea a acordat Metrans, prin atribuire directă, un contract de 100.000 de lei pentru consultanţă chiar pentru realizarea caietului de sarcini al licitaţiei pe care Metrans urma să o câştige un an mai târziu împreună cu partenerii italieni şi francezi.

Pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan în Cluj-Napoca au fost depuse cinci oferte: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) –  Systra (Franța) – Metrans (România); asocierea Explan (România) – Dr. Sauer & Partners (Marea Britanie); asocierea Metroul SA (România) – Padeco ( Japonia); asocierea Eurocerad International (România) – 3TI Progetti (Italia) – Ingegneria Integrata (Italia); Egis Rail (Franța).

Două dintre cele cinci participante, Egis Rail și asocierea Explan – Dr. Sauer and Partners, au fost declarate ca inacceptabile de către comisia de evaluare și respinse din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire. Eliminarea asocierii SWS –  Systra – Metrans face posibilă acum semnarea contractului cu Metroul – Padeco.

Noul coridor de metrou pe axa vest-centru-est va urmări să deservească în prima etapă – centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul Vivo, cartierul Mănăștur, centrul și estul municipiului (zona Aurel Vlaicu / Podul IRA), în a doua – centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pentru metrou sunt propuse 15 stații, pe 16 km (o stație la 1,03 km). Primăria estima că proiectul trenului metropolitan să nu coste mai mult de 75 milioane de euro, iar magistrala de metrou, până la 1 miliard de euro.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Alianţa Vestului (AVE) începe să intre în legalitate

Articolul următor

Biblioteca Universitară din Cluj, modernizată cu 10 milioane de lei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share