Licitația pentru studiul de fezabilitate a trenului de mare viteză dintre Budapesta și Cluj-Napoca a fost publicată pe platforma europeană de achiziții publice.
Compania maghiară National Infrastructure Development (NIF) a lansat o licitaţie pentru întocmirea studiului de fezabilitate necesar realizării liniei ferate pe care trenurile să circule cu până la 350 km/h, potrivit Economica.net.
Anunţul de licitaţie publicat în platforma europeană de achiziţii publice TED vizează elaborarea unui studiu de fezabilitate detaliat. Studiul de fezabilitate, inclusiv o analiză cost – beneficiu, este necesar pentru construirea liniei feroviare decisă la nivel guvernamental în Ungaria.
Distanţa dintre Cluj-Napoca şi Budapesta este de 415 km, astfel că studiul ungurilor pentru 300 km ar putea viza exclusiv partea maghiară din viitoarea cale ferată de mare viteză. Rămâne de văzut dacă şi CFR Infrastructură va lansa o licitaţie pentru secţiunea română a viitoarei linii de mare viteză.
Un oficial maghiar a declarat, în 2018, la Bucureşti, că există consens între Ungaria şi România pentru ca prima conexiune de tren de mare viteză tip TGV să se construiască între Budapesta şi Cluj-Napoca. Linia feroviară de mare viteză România – Ungaria este prevăzută şi în programul de guvernare al PNL, mai precis traseul Viena – Budapesta – Bucureşti – Constanţa, cu ramura Bucureşti – Sofia.
Documentul publicat pe TED prevede că studiul trebuie să aibă în vedere în conținutul tehnic o lungime de 250-300 km; o viteză de 250 km/h, 300 km/h sau 350 km/h, o capacitate de cel puțin 500.000 pasageri pe an.
NIF cere firmei care va câştiga licitaţia să aibă întâlniri periodice și să relaționeze cu reprezentanții organismelor competente din zona de planificare (Ungaria şi România). Durata contractului va fi de 540 de zile, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 februarie 2020.