Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Camera de Comerţ Timiş face listă cu cerinţe pentru autorităţile naţionale, în numele mediului de afaceri local

Printr-o scrisoare-cerere făcută publică, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş se adresează Camerei de Comerţ şi Industrie a României, organizaţie a cărei membru este, să o reprezinte în faţa autorităţilor naţionale. CCIAT va putea, astfel, să susţină interesele mediului de afaceri local, spune organizaţia locală.
În încercarea de a reprezenta mediul de afaceri timişean, Camera de Comerţ şi Agricultură a elaborat o listă „fluviu” de solicitări adresate conducerii de la Bucureşti pentru a proteja business-ul din judeţ de previziunea falimentului, din cauza coronavirusului. Cum vor fi trimise solicitările la Bucureşti? Prin intermediul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, care va prezenta poziţia organizaţiei locale în faţa autorităţilor.
„Vă rugăm să binevoiți a ne sprijini în demersul nostru de a reprezenta interesele mediului de afaceri timișan în contextul pandemiei de COVID – 19. În vederea limitării pierderilor suferite de agenții economici din toate sectoarele economice și pentru a reuși redresarea imediată a acestora în situația depășirii pandemiei, solicităm adoptarea unei serii de măsuri menite să limiteze riscul apariției închiderii activității unor agenți economici (falimentului acestora) și implicit a scăderii economiei în ansamblul său”, se arată în solicitarea Camerei.
Conform scrisorii transmise de CCIA Timiş, se solicită: eșalonarea la plata impozitelor, taxelor și contribuțiilor agenților economici (CAS, CASS și CAM) pentru salariile angajaților lor pentru o perioada de 90 de zile concomitent cu acordarea unei bonificații de cel putin 15% companiilor care doresc să nu acceseze opțiunea de reeșalonare; prelungirea până pe data de 25 mai 2020, prin derogare de la prevederile art. 42 alin. (1) din Codul Fiscal, a termenului de depunere a declarației anuale de impozit pe profit aferentă anului fiscal 2019; prelungirea de la 15 zile la 45 de zile a termenului în care poate începe executarea silită, pentru toate somațiile active emise de ANAF, în situația în care nu se stinge debitul sau nu se notifică organul fiscal cu privire la intenția de a demara procedura de mediere. În practică, există situații în care aceste somații sunt transmise din eroare, însă datorită situației create, contribuabilii pot avea nevoie de timp suplimentar pentru a analiza situația și a notifica organul fiscal cu privire la intenția de a demara procedura de mediere; amânarea termenelor pentru depunerea situații financiare aferente anului 2019 și depunerea D101, deconturi TVA, D390, D394; acordarea de linii de credit prin intermediul băncilor cu capital de stat (CEC Bank, Eximbank) pe termen de 1 an cu dobandă “0“ sau cel mult 50 % din ROBOR, pentru IMM-uri și pentru celelalte entități ce au până la 50 de angajați (PFA, IF, II, AF, asociații , fundații) pentru a stimula revenirea rapidă a activitații; acordarea de garanții guvernamentale companiilor pentru a contracta finanțări bancare pentru susținerea activității curente; eșalonarea datoriilor fiscale pe o perioadă de 120 de zile de la termenul de plată (25.03.2020), fără a fi calculate doânzi și penalități pentru această perioadă; compensarea între sumele de rambursat de la bugetul de stat și obligațiile fiscale scandente ale contribuabililor persoane juridice, fără calcularea de penalități în sarcina acestora dacă compensarea nu s-a realizat la timp de către stat; rambursarea datoriilor către agenții economici: rambursări de TVA, recuperări de impozite; adoptarea cu celeritate a proiectului legislativ privind tranzacțiile electronice – Proiect de Lege privind identificarea electronică şi serviciile de încredere aflat în dezbatere la Camera Deputaților (L481/2019 – Pl-x 475/2019) sau emiterea de către Guvernul României a unei Ordonanțe de Urgență prin care semnăturii electronice avansată să-I fie recunoscută valoarea juridică și să producă efecte juridice depline; modificarea H.G. 1186/2000 prin adăugarea COVID19 pe lista bolilor infectocontagioase așa încât să beneficieze de indemnizație și cei fără stagiu de cotizare; eliminarea plafonelor pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienților; rambursarea plăților concediilor medicale agenților economici; – trecerea medicamentelor materialele/serviciile SSM necesare pentru preventie/dezinfectie/protectie de la cota redusa sau standard de TVA la cota de 5%; introducerea și acordarea deductibilității fiscale pentru provizioanele de continuitate a activității.
O bună parte a cerinţelor stabilite au fost deja rezolvate prin măsurile decise, fie prin Starea de Urgenţă, fie prin măsurile anunţate luni de către cei de la ANAF.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Mai multe afaceri din domeniul frumuseţii, din Timişoara, şi-au închis activitatea din cauza unei virgule

Articolul următor

Încep lucrările la Terminalul de pasageri al Aeroportului Brașov: „Se vor desfăşura cu respectarea strictă a tuturor măsurilor de prevenţie”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share