Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Maria Ioniță: “Trebuie să finalizăm licitațiile pentru Autostrada Transilvania”

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Maria Ioniță, a îndemat la respectarea etapelor și calendarului asumat pentru implementarea proiectului Autostrada Transilvania.

„Am convocat o ședință cu toți membrii comisiilor de evaluare din cadrul procedurilor de achiziție publică. Le-am solicitat finalizarea proceselor de evaluare a ofertelor în termenele asumate.

Indiferent de stadiul la care sunt, întârzierile nu mai sunt acceptate, pentru că nefinalizarea procedurilor de licitații în domeniul infrastructurii rutiere pot afecta economia națională în ansamblul său, aducând prejudicii majore, care se transpun, în principal, în decomiterea de fonduri europene.

Subliniez că în acest moment este foarte importantă accesarea fondurilor europene. Vreau să atrag atenția asupra importanței activității pe care o desfășoară aceste comisii. Mai ales în contextul actualei crize, și nu aș vrea să fie interpretată ca o presiune asupra comisiilor.

Subliniez importanța proiectelor Craiova-Pitești, Sibiu-Pitești, Autostrada Transilvania, Centura Bucureștiului, care în acest moment au în evaluare anumite loturi. Un motiv în plus să fim foarte atenți la respectarea etapelor și calendarului asumat pentru implementarea acestor proiecte.

Vreau să fie foarte clar: nu ne putem permite ca din cauza acestor întârzieri să pierdem fondurile nerambursabile, pentru că asta ar putea conduce la o presiune pe Bugetul de Stat, care în contextul actual trebuie să suporte distribuiri importante către domeniile vitale”, a menționat oficialul CNAIR.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Măsuri luate de CNAIR:

– Completarea comisiilor de evaluare cu experți nominalizați din cadrul Ministerului Fondurilor Europene
– Completarea comisiilor cu membri suplimentari în cazurile în care situația o impune
– Delimitarea sarcinilor și responsabilităților în cadrul comisiilor pentru eficientizarea activității acestora
– Asigurarea condițiilor tehnice și de program optime

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Frații Pavăl își consolidează poziția la Cemacon în plină criză

Articolul următor

Banca Națională a României: acțiunile întreprinse pentru a limita efectele negative ale Covid-19 asupra sistemului bancar

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Programul Autentic Românesc by Transavia

De Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, Transavia lansează Sezonul 3 al programului Autentic Românesc, cu un număr…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share