Bihor Comert Gastronomie Slider Ultimele stiri

Produse din Bihor pentru bihoreni! – se încearcă promovarea produselor locale

Două asociații din Bihor, Asociaţia Culturală D’ART Oradea, deţinătoarea mărcii înregistrate „D’ALE PORCULUI” şi iniţiatoarea conceptului „GOOD CHEFS”, şi Asociaţia Comunelor din România (ACOR) – Filiala Judeţeană Bihor, au lansat o amplă campanie de identificare şi promovare a producătorilor bihoreni din industria alimentară şi din industriile conexe acesteia.

În comunicatul celor două asociații se precizeză că: Pentru a gestiona cu succes situaţii de criză (de tipul pandemiei COVID-19 prin care trecem în această perioadă), se dovedeşte că este foarte important ca oamenii să aibă acces facil la produse alimentare – atât proaspete, cât şi conservate. Deci, principalii furnizori ar trebui să fie cei locali”.

Promovează produsele locale

Producătorii locali – mici sau mari, autorizaţi sau în curs de autorizare – vor fi promovaţi în presă şi, mai ales, pe reţelele de socializare, astfel încât locuitorii unei zone să afle care sunt furnizorii cei mai apropiaţi şi să îşi poată face aprovizionarea rapid şi în siguranţă. La dispoziția acestora este pusă și pagina de Facebook Festivalul-Concurs „D’ale Porcului”.

Produse din Bihor FOTO: D-ALE PORCULUI

Listele cuprind crescători de animale pentru carne, lapte, ouă, miere etc.; cultivatori de cereale, plante oleaginoase, legume, fructe, ierburi aromatice etc.); culegători de fructe, plante medicinale etc.; producători de mezeluri, brânzeturi şi alte lactate, produse apicole, pâine şi alte produse de panificaţie, uleiuri, conserve de toate felurile, alimente congelate/ semipreparate, băuturi alcoolice şi non-alcoolice, siropuri şi poţiuni, condimente etc.).

De asemenea, pe liste se vor regăsi cu timpul, furnizori de flori şi ghiveche, ţesături, coşuri şi mături, mobilier de grădină, ceramică şi multe altele, din industrii conexe celei alimentare.

Am solicitat primarilor din judeţ să ne trimită liste cu producătorii locali, ca să îi putem promova. O parte au făcut-o deja, ceilalţi sperăm că vor sprijini şi ei demersul nostru. În aceste momente grele pentru toată lumea, este important să ne sprijinim comunităţile: să ne promovăm producătorii locali, să cumpărăm şi să consumăm local!”, spune Ioan Şora, primarul comunei Pomezeu şi preşedintele ACOR Bihor.

Una dintre cele mai importante componente ale dezvoltării durabile a oricărui judeţ este, în opinia mea, stabilirea de parteneriate între furnizorii locali din domeniile zootehnic şi agricol şi procesatorii locali din industria alimentară. Din nefericire, în Bihor, cele două categorii amintite nu s-au întâlnit încă în cadru organizat, motiv pentru care stabilesc greu relaţii de afaceri – reciproc avantajoase şi, cel mai important, avantajoase pentru comunitate. Sperăm să remediem acest aspect după criza prin care trecem; până atunci încercăm să construim baze de date cu cele două categorii”, declară Nicolae Pop, de la Asociaţia Culturală D’ART.

Iniţiatorii campaniei salută, de asemenea, iniţiativele de tip „Aprozar local” şi „Produs tradiţional local” apărute pe reţelele de socializare, mai ales pe Facebook. Informaţii şi date utile pot fi găsite pe paginile de Facebook „Aprozar Online Oradea” şi „Produs în Bihor”. „Cumpăraţi şi consumaţi produse agro-alimentare locale: produse în Bihor, crescute în Bihor! E pentru sănătatea şi bunăstarea noastre, ale tuturor! Fiţi mândri! Bihoreni pentru Bihor!”, este îndemnul celor două asociații.

Related posts

Corina Crețu, explicații: 27 de miliarde de euro, la dispoziția României

redactia

Un nou proiect major la Oradea, pasaj suprateran peste calea ferată Oradea – Arad

Traian Dan

În starea de urgență, tinerii au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor

Traian Dan

Semtest BVN, genetică în condiții de siguranță

Florin Marcel

Banca Transilvania asigură 30% din tranzacțiile de la bursa românească

Nora Dumitrescu

Ce ar trebui să știi despre campania „Te răcorești și reîmpădurești”

Stefana Muresan

Un start-up românesc, ce oferă soluții digitale de prezentare a ofertelor imobiliare, ales în acceleratorul Pi Labs din Marea Britanie

Ion Surdu

Amadeus extinde colaborarea cu United Airlines pentru protocolul NDC

Ligia Voro

Zalăul își aduce autobuze electrice pe banii Europei

Nora Dumitrescu

Parc inteligent în loc de poligon în Florești

Nora Dumitrescu

CSALB și FinZoom.ro recomandă mare atenție la costurile amânării ratelor

Traian Dan

MIPIM CONNECT: Digital platform for international property professionals, networking tool and exclusive content

Ionut Oprea

Romania – the CEE region’s rising star will soon become its second largest economy

Ligia Voro

Se lansează a treia ediție a ROFMEX

Ligia Voro

Iulius Mall Cluj, reactivat parțial. Ce unități sunt funcționale

Nora Dumitrescu

În Munţii Făgăraş va fi realizat cel mai mare domeniu schiabil din România

Stefana Muresan

Pregătiri pentru organizarea Summitului Start-up Europe de la Cluj-Napoca

redactia

Dent Estet, investiție de 2 milioane de euro la Sibiu. „Aducem cele mai noi tehnologii din domeniul dentar din lume”

redactia

Chimcomplex a lansat planurile de dezvoltare a noii Companii Române de Chimie, după preluarea Oltchim

redactia

Operațiile pe inimă la copii se vor relua la Timișoara

redactia

Cadrele didactice din Bihor, cele mai active la cursul „Profesor în Online”

Traian Dan

Oradea va contracta două credite pentru cofinanțarea unor proiecte pe fonduri UE

Traian Dan

FOTO: Tradiția ”Zilei Porumbului” inițiată de DAFCOCHIM şi Cereal Prod

Ligia Voro

Awe Infra va moderniza centrul Turzii

Nora Dumitrescu

Leave a Comment