Bihor Comert Gastronomie Slider Ultimele stiri

Produse din Bihor pentru bihoreni! – se încearcă promovarea produselor locale

Două asociații din Bihor, Asociaţia Culturală D’ART Oradea, deţinătoarea mărcii înregistrate „D’ALE PORCULUI” şi iniţiatoarea conceptului „GOOD CHEFS”, şi Asociaţia Comunelor din România (ACOR) – Filiala Judeţeană Bihor, au lansat o amplă campanie de identificare şi promovare a producătorilor bihoreni din industria alimentară şi din industriile conexe acesteia.

În comunicatul celor două asociații se precizeză că: Pentru a gestiona cu succes situaţii de criză (de tipul pandemiei COVID-19 prin care trecem în această perioadă), se dovedeşte că este foarte important ca oamenii să aibă acces facil la produse alimentare – atât proaspete, cât şi conservate. Deci, principalii furnizori ar trebui să fie cei locali”.

Promovează produsele locale

Producătorii locali – mici sau mari, autorizaţi sau în curs de autorizare – vor fi promovaţi în presă şi, mai ales, pe reţelele de socializare, astfel încât locuitorii unei zone să afle care sunt furnizorii cei mai apropiaţi şi să îşi poată face aprovizionarea rapid şi în siguranţă. La dispoziția acestora este pusă și pagina de Facebook Festivalul-Concurs „D’ale Porcului”.

Produse din Bihor FOTO: D-ALE PORCULUI

Listele cuprind crescători de animale pentru carne, lapte, ouă, miere etc.; cultivatori de cereale, plante oleaginoase, legume, fructe, ierburi aromatice etc.); culegători de fructe, plante medicinale etc.; producători de mezeluri, brânzeturi şi alte lactate, produse apicole, pâine şi alte produse de panificaţie, uleiuri, conserve de toate felurile, alimente congelate/ semipreparate, băuturi alcoolice şi non-alcoolice, siropuri şi poţiuni, condimente etc.).

De asemenea, pe liste se vor regăsi cu timpul, furnizori de flori şi ghiveche, ţesături, coşuri şi mături, mobilier de grădină, ceramică şi multe altele, din industrii conexe celei alimentare.

Am solicitat primarilor din judeţ să ne trimită liste cu producătorii locali, ca să îi putem promova. O parte au făcut-o deja, ceilalţi sperăm că vor sprijini şi ei demersul nostru. În aceste momente grele pentru toată lumea, este important să ne sprijinim comunităţile: să ne promovăm producătorii locali, să cumpărăm şi să consumăm local!”, spune Ioan Şora, primarul comunei Pomezeu şi preşedintele ACOR Bihor.

Una dintre cele mai importante componente ale dezvoltării durabile a oricărui judeţ este, în opinia mea, stabilirea de parteneriate între furnizorii locali din domeniile zootehnic şi agricol şi procesatorii locali din industria alimentară. Din nefericire, în Bihor, cele două categorii amintite nu s-au întâlnit încă în cadru organizat, motiv pentru care stabilesc greu relaţii de afaceri – reciproc avantajoase şi, cel mai important, avantajoase pentru comunitate. Sperăm să remediem acest aspect după criza prin care trecem; până atunci încercăm să construim baze de date cu cele două categorii”, declară Nicolae Pop, de la Asociaţia Culturală D’ART.

Iniţiatorii campaniei salută, de asemenea, iniţiativele de tip „Aprozar local” şi „Produs tradiţional local” apărute pe reţelele de socializare, mai ales pe Facebook. Informaţii şi date utile pot fi găsite pe paginile de Facebook „Aprozar Online Oradea” şi „Produs în Bihor”. „Cumpăraţi şi consumaţi produse agro-alimentare locale: produse în Bihor, crescute în Bihor! E pentru sănătatea şi bunăstarea noastre, ale tuturor! Fiţi mândri! Bihoreni pentru Bihor!”, este îndemnul celor două asociații.

Related posts

ALISIA ENCO isi face intrarea in high life-ul modei la Monaco

Ionut Oprea

Guvernul a decis majorarea salariului minim în România pentru anul 2020

Papuc Irina

CJ Sibiu, demersuri pentru noul spital judetean

Stefana Muresan

Fiscal disputes: sensitive issues regarding tax audits

Transilvania Business

Complexul Măgura, creat cu 5 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Județul Cluj va avea un manual de brand

redactia

Tenaris a introdus un sistem informatic de gestionare a cheltuielilor

Nora Dumitrescu

Cum intră banii UE în cea mai micuță comună a Regiunii Nord-Vest

Stefana Muresan

Clujenii de la Raiko au atras 2 milioane de pe bursă

Nora Dumitrescu

Familia Rusu scoate la vânzare grupul de firme din industria mobilei Rus Savitar – Casa Rusu

Stefana Muresan

Bucureștenii de la Urban Team vor elabora noul PUG al Zalăului

Nora Dumitrescu

Leroy Merlin și Auchan amenajează o unitate pre-spitalicească lângă București

Traian Dan

Profesori și elevi bihoreni instruiți după sistem nemțesc

Traian Dan

TÜV SÜD at MIPIM 2018, life-cycle partner of the real-estate industry

Ionut Oprea

Primăria Arad va reamenaja cu 100 milioane lei o piață istorică

redactia

Scandia Food vrea afaceri de 100 milioane euro

Stefana Muresan

Piața chineză se deschide pentru exporturile românești

redactia

Neil McGregor, noul președinte al Camerei de Comerț Româno – Britanice

redactia

Napoca Imobiliare o afacere și, mai ales, o familie de succes

Stefana Muresan

Piața de spații industriale din România ar putea simți efecte semnificative în urma unui Brexit dur

Papuc Irina

Un startup clujean a creat un “acvariu” anticoronavirus

Nora Dumitrescu

Consiliul Concurenței a autorizat preluarea lanțului Ecofarmacia din Transilvania de către gigantul Phoenix

Papuc Irina

Alchemy Hub Brașov – nominalizat la Best Coworking Space in Romania

Ligia Voro

Primăria Oradea, nou contract de infrastructură – investiție de peste 18 mil. lei

redactia

Leave a Comment