Pentru a simplifica și transparentiza cât mai mult relația dintre administrația locală și cetățeni, începând din 20 mai, certificatul de urbanism poate fi solicitat și online, au anunțat viceprimarul Mircea Mălan și directorul Instituției Arhitectului Șef Radu Fortiș, în cadrul unei conferințe de presă.
„Este o procedură la care am lucrat de o vreme și am reușit să o punem în funcțiune, astfel că începând de astăzi eliberăm certificatele de urbanism online, iar în următoarele 2 săptămâni vom testa, să vedem cum funcționează și dacă va fi cazul să-i aducem îmbunătățiri acestei proceduri”, a spus viceprimarul Mălan.
Arhitectul-șef a prezentat în detaliu cum funcționează modalitatea online de obținere a certificatului de urbanism.
Astfel, cetățeanul sau persoana juridică care depune solicitarea prin portalul Primăriei Municipiului Oradea (nu necesită autentificare) pe: www.oradea.ro la secțiunea Ghișeul online plăți – Certificate de urbanism, după care completează formularul online în secțiunea persoana fizică sau persoană juridică: atașează toate documentele solicitate în format PDF respectând instrucțiunile din machete, efectuează plata cu cardul prin serviciul automat de plată – Global Pay, calculată automat după HCL-ul în vigoare, în funcție de suprafața terenului. După aceste proceduri se transmite formularul, iar sistemul îi trimite automat cetățeanului un e-mail pentru confirmarea cererii.
După confirmare, biroul Gestionare Date preia solicitarea din portal în sistemul intern de management al documentelor, iar dacă datele sunt corect introduse, se înregistrează cererea și se transmite către Serviciul de specialitate (Serviciul Autorizări Construcții)
Cetățeanul primește o notificare automată pe e-mail cu numărul de înregistrare.
„După această etapă, procedura continuă la noi, la Instituția Arhitectului Șef. Serviciul Autorizări Construcții demarează procedura de prelucrare date şi emitere Certificat de Urbanism, în sistemul intern al primăriei și comunică prin portal cu cetățeanul /persoana juridică pentru o eventuală completare de documentație, dacă este cazul, cu respectarea prevederilor legale după care elaborează Certificatul de Urbanism. Serviciul Autorizări Construcții încarcă automat Certificatul de Urbanism semnat olograf în sistemul intern de management al documentului, iar Compartimentul gestionare date pune certificarea digitală (semnătura digitală forma juridică a instituției) și expediază certificatul de urbanism. Soluționarea se închide pe fluxul de lucru, urmând ca la final solicitantul să primească o notificare automată pe e-mail privind soluționarea cererii”, a precizat Radu Fortiș.
Certificatul de urbanism se eliberează în mod normal în 30 de zile, iar în cazul emiterii în regim de urgență în 48 de ore. Taxa de urgență în acest caz este de 200 lei.