Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Două localități din zona Clujului își vor reabilita drumurile pe bani europeni

Licitația pentru asfaltarea drumurilor din localitățile Feleacu și Vâlcele, cu finanțare din fonduri europene, se află în plină desfășurare.

După ce în 25 mai s-a încheiat perioada de depunere a ofertelor, a început perioada de evaluare a ofertelor depuse pentru această lucrare. “Sperăm ca în maximum o lună să terminăm cu aceste evaluări, după care să depunem și să primim avizul privind finalizarea procedurii.

Undeva la începutul lunii iulie, dacă nu o să fie contestații, vom da ordinul de începere a lucrărilor la acest proiect, care înseamnă asfaltarea a încă 7 km drum din comuna noastră. Lucrarea se desfășoară în bază contractului de finanțare din 22 decembrie 2017. Din punct de vedere birocratic am parcurs foarte bine majoritatea etapelor la acest proiect.

Proiectarea a început în 30 iulie 2018, în baza contractului nr. 5552, iar autorizația de construire a fost obținută în 23 iulie 2019. Etapa de licitație a adus mici întârzieri în demararea execuției proiectului, din cauze independente de Primăria Feleacu, respectiv în cadrul licitatilor fie nu au fost depuse oferte, fie au fost neconforme.

De această dată s-au depus patru oferte pentru execuția acestui lot. Execuția lucrărilor se întinde până la finalul lunii iunie a anului 2021, iar pentru acest an, ne propunem să executăm undeva între 4,5-5 km. Vă mulțumim tuturor pentru că ați înțeles micile întârzieri din acest proiect.

Vă putem spune că, indiferent de viitoarea situație economică de la nivelul țării noastre, acest proiect o să fie implementat pe parcursul următoarelor 12 luni, banii pentru execuția acestor drumuri fiind virați deja în conturile Primăriei Feleacu”, a precizat edilul Gabriel Costea.

Lucrările din acest lot de 7 km sunt, în Feleacu, la drumul comunal 77 Feleacu – Sărădiș și la Vâlcele.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Petroliștii de la MOL au finanțat 2.000 de proiecte cultural-sportive

Articolul următor

900.000 de euro pentru drumul ce leagă Calea Aradului de Piața 100 (Obor)

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Haos în gestionarea deșeurilor în Baia Mare Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” Asociația Ecoteca și Primaria Baia Mare au organizat o masă rotundă pentru a discuta soluții de eficientizare a gestionării deșeurilor în județul Maramureș. Aceasta beneficiat de sprijinul organizațiilor GreenPoint Management, Envirom, Alucro, Ecotic și companiei Egger România. Printre participanți s-au numărat Agenția pentru Protecția Mediului Maramureș, Poliția Locală, Consiliul Județean Maramureș, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere (ADI-GIDM) Maramureș, Colegiul Economic N. Titulescu, Serviciul Public Ambient Urban. Temele dezbătute au vizat cadrul local și aspecte specifice județului, Sistemul de Garanție – Returnare (SGR), implementarea sistemului de colectare separată, eficiența actuală și pașii următori în gestionarea deșeurilor. Ecoteca a formulat idei principale și concluzii după discuțiile cu instituțiile și companiile implicate. “România nu își atinge țintele de reciclare, cu o scădere a procentului de deșeuri reciclate. Penalitățile pentru țintele neatinse sunt plătite de fiecare unitate administrativ teritorială (UAT), iar gestionarea acestei probleme se decide la nivel local. Prin Planul Național de Redresare și Reziliență se planifică instalarea a 110 de insule ecologice și 90 de module în Baia Mare, trei centre de colectare cu aport voluntar mici și unul mare. Autoritățile locale consideră că sistemul de colectare separată este subfinanțat. PBM prevede platforme de colectare îngropate cu cartele pentru fiecare apartament; există deja 54 de astfel de platforme în oraș. Deși întâmpină dificultăți, proiectul continuă. Colectarea în Baia Mare se face pe patru fracții: hârtie - carton, plastic - metal, sticlă și rezidual. Campaniile trimestriale sunt organizate pentru deșeurile voluminoase”, potrivit Ecoteca. “Nu există o soluție gratuită pentru deșeurile din construcții. Cetățenii pot apela la colectori autorizați contra-cost. Deșeurile vegetale merg la stația de compost și sunt incluse în calculul țintei de reciclare. ADI-GIDM susține că gradul de colectare separată și reciclare a crescut de la 3% în 2021 la 9% în 2024. SGR a redus cantitățile de sticlă și plastic. Cetățenii din Baia Mare primesc amenzi pentru depozitarea ilegală a deșeurilor pe spațiul public. Nu există trasabilitate a deșeurilor, iar instituțiile publice nu au control asupra deșeurilor ilegale din localitate. ADI-GIDM și operatorul de salubrizare fac campanii de conștientizare în școli, dar acestea sunt discontinue. Infrastructura de colectare separată există, dar elevii sunt descurajați de amestecarea deșeurilor de către personalul de serviciu și colectori. Există puține campanii de conștientizare în școli, iar eforturile sunt inutile fără facilități pentru colectarea separată acasă și pe stradă. Reprezentanții PBM și ADI-GIMD nu raportează cantitățile colectate conform site-ului RetuRO SGR. Aceștia nu știau că pot face acest lucru, dar vor începe să raporteze de acum încolo”, potrivit raportului Ecoteca.
Citeste mai mult

Haos în gestionarea deșeurilor la Baia Mare

Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” depistate de experții…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share