Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Selina preia Autostrada Transilvania de unde a părăsit-o Bechtel

Premierul Ludovic Orban a semnat contractul de proiectare și execuție pentru subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia (28 km) din Autostrada Transilvania (A3). Lucrările vor fi efectuate de Trameco Oradea, membră a grupului Selina.

Semnarea se produce la șapte ani de la rezilierea contractului cu compania americană Bechtel și la patru ani de la lansarea licitației pentru acest sector. Contractul are valoarea de 326 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, cu termene de realizare de șase luni proiectarea și de 18 luni execuția lucrărilor.

“A3 începe să prindă contur, dupa atâția ani de amânări și blocaje care au făcut ca din 415 km, cât are întregul obiectiv, la momentul rezilierii sa fie construiți doar 51 km, reprezentând tronsonul 2B, Câmpia Turzii – Gilău.

Avem deja în etapa de finalizare subsecțiunea 3C3: Biharia – Borș (5,3 km); lotul 2 Iernut – Chețani (17,9 km), iar recent am semnat contractul pentru proiectare și execuție lotul 1, Târgu-Mureș – Ungheni, plus drum de legătură (9 km). Am reușit să mișcăm aceste proiecte, astfel încât să recuperăm restanțele mari acumulate”, conform conducerii Ministerului Transporturilor.

“Le-am solicitat responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să se asigure că riscul de blocaj este redus la minim. Vestea bună este că suntem pe ultima sută de metri pentru finalizarea contractului de proiectare și execuție, subsecțiunea 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului.

Au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului către toți ofertanții, termenul estimat pentru semnare contract, în ipoteza fără contestații, fiind 6 iulie 2020”, a spus ministrul Lucian Bode.

Contractul pentru lotul Chiribiș – Biharia face parte din Autostrada Brașov – Târgu-Mureș – Cluj – Oradea. Acesta a fost semnat cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings și costă 69 de milioane euro, sursa de finanțare fiind fonduri europene nerambursabile. Perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Subsecțiunea se întinde între km 30+550 și 59+100, începe în zona Sînlazar (intersecția cu drumul național DN19E) și tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E a fost deviat în lungul autostrăzii pe 4,2 km. 

Traseul continuă la sud de Poclușa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, între Sarsig și Haucești, și intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe 100 m, iar la km 41+319 intersectează DC42.  

Traseul A3 ocolește la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local la sud de Sălard. În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre granița româno-ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, ce va fi deviat de la traseul existent pe 1,8 km.

Lotul se termină în câmp

Asociația Pro Infrastructură (API) consideră că semnarea este o veste bună, însă ea vine după mari întârzieri, cele două licitații fiind lansate în 2016 și 2017, “fiind blocate de bâlbele și erorile comisiilor de evaluare ale CNAIR care au dus la multe contestații admise în instanță”.

“Din păcate, segmentul bihorean va trebui să aștepte câteva luni doar până la finalizarea etapei de proiectare. Există șanse să vedem utilajele în teren în 2020, exproprierile și autorizația de construire existând de pe vremea Bechtel. O parte din lucrări sunt deja executate (5-10%), iar multe din grinzile necesare podurilor și sute de tone de materiale sunt prezente în șantier.

La Chiribiș lotul se termină în câmp, existând șanse să avem un nou “muzeu de autostradă”, cel mai mare de până acum. Nodul rutier se află de sectorul vecin (Chiribiș – Suplacu de Barcău), acolo unde licitația pornită în 2017 a fost anulată la începutul anului și nu a fost încă relansată.

Cerem oficialilor din CNAIR să gândească în mod proactiv o conexiune temporară între A3 și DN19E, la Chiribiș, și să o includă în contractul proaspăt semnat pentru a evita o nouă rușine”, consideră API.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Lidl va finanța proiecte de mediu și educație din orașele Ardealului

Articolul următor

Aeroporturile din România vor relua traficul spre țările cu risc redus

Citește si:
Total
0
Share