Antreprenori Bihor Fonduri Europene Investitii Producători Reportaj Slider Ultimele stiri

Povestea Bers Nova – bere artizanală pe muzică rock

Berea artizanală merge bine cu muzica rock. Cel puțin așa s-au gândit trei tineri bihoreni când au hotărât să-și facă o fabrică de bere artizanală. Este vorba de Ciprian Ciuciu (Compania Crius), Paul Olău și Paul Ciuciu, care au pus bazele fabricii de bere artizanale, Bers Nova, din Parcul Industrial Borș.

Proiectul a demarat în 2016, dar fabrica a început să producă în decembrie 2019. Capacitatea fabricii este de 1.600 de litri pe șarjă. Această capacitate permite brasarea a 8 – 10 șarje pe lună, asta însemnând 10.000 – 12.000 de litri. Fabrica are doi angajați cu normă întreagă. Investiția celor trei asociați se ridică la circa 400.000 de euro, resurse proprii și fonduri europene.

Paul Olău și Ciprian Ciuciu

Am gândit acest proiect împreună. Investiția este făcută din surse proprii și din surse atrase prin fonduri europene. Fabrica a fost pusă în funcțiune la sfârșitul anului trecut, în decembrie, mai exact. Obiectivul este format dintr-o zonă de producție și o zonă de servire, unde ne prezentăm produsele”, începe Ciprian Ciuciu povestea fabricii Bers Nova.

Fabrica arată ca o farmacie

Farmacie

La intrarea în fabrică simți că ai fi intrat într-o farmacie. Totul strălucește de curățenie, atât zona destinată degustării cât și fabrica propriu zisă. Locul destinat desfacerii berii este unul cu totul special. Cu foarte mult bun gust, în mijlocul încăperii este o masă lungă și înaltă, precum cele din baruri, înconjurată de scaune rotunde. Pe pereți este o adevărată expoziție de chitare și afișe rock, ceea ce spune ceva despre proprietarii afacerii. Acest lucru nu este întâmplător, asociații fabricii fiind iubitori de muzică bună. De altfel, despre Bers Nova am aflat din întâmplare, printr-un eveniment postat pe Facebook, unde erau anunțate „Porți deschise la fabrica de bere Bers Nova”. Paul Olău „Berarul” și ceilalți asociați, îi așteaptă pe iubitorii berii artizanale, în fiecare vineri, de la ora 18:00, să afle povestea berii lor direct de la sursă.

Cum s-a născut ideea

Ideea vine din pasiunea mea de a face bere artizanală. Am început în urmă cu șapte ani, în garaj, cu câțiva prieteni, în jurul unor beri artizanale din import. Am zis, hai să facem noi berea noastră! Cu un instrumentar minimal, cu niște ingrediente de cea mai bună calitate, am încercat. Și a ieșit o bere de foarte bună calitate, o IPA pe stil belgian, cu 7% alcool, foarte intens aromată, foarte diferită de ce gustasem până atunci”, se destăinuie Paul Olău. Trebuie spus că atunci, în urmă cu șapte ani, existau pe piaţă puţini producători de bere artizanală.

După aventura începută în garaj cu prietenii, Paul a continuat să facă bere cu diferite ocazii, la una dintre acestea, berea produsă de Paul ajungând la papilele gustative ale lui Ciprian Ciuciu. „Cipri m-a încurajat și a zis – «Hai să facem un business din treaba asta!»”, își amintește Paul Olău. „Am văzut că tu ai pasiunea, knowledge-ul” a subliniat Cipri. „Am fost de acord să demarăm afacerea. Nu am mai avut nici o experiență de asociere până atunci, dar am avut mare încredere că va funcționa. Și se pare că nu ne-am înșelat”, răspunde Paul.

Proiectul

Asta se întâmpla în 2016, proiectul fiind pus pe picioare în 2019. Cele mai mare probleme le-au întâmpinat la realizarea investiției propriu zise și la obținerea autorizațiilor. Nu este vorba despre piedici efective, ci de piedici cauzate de durata proceselor de autorizare.

Inițial au vrut să-ți dezvolte afacerea în Parcul Industrial din Oradea, dar nu au reușit. În cele din urmă, au obținut un teren în apropiere, în Parcul Industrial Borș, de care sunt foarte mulțumiți.

Apoi, a trebuit gândit proiectul, partea de arhitectură, fluxurile de lucru. „Ne-am documentat foarte bine. Am fost la târguri internaționale. Am discutat cu diverși furnizori de astfel de unități de producție și, până la urmă, am reușit să ne creionăm propria noastră unitate de producție. Care este personalizată. În paralel, am făcut un studiu de piață. În 2016, pe piața din România erau încă puţini producători de bere artizanală. Noi am avut informații despre piața din Europa, dar declick-ul cel mai important s-a produs când am ajuns în SUA și am văzut ce înseamnă această piață acolo”, explică Ciprian Ciuciu.

Au urmat și un curs în ceea ce privește businessul cu craft beer. Au studiat toate aspectele, de la partea de dotări, la producție, la distribuție și vânzări. Cel mai mult au învățat în Statele Unite. „În America berea artizanală reprezintă 20% din total consum de bere, iar în România – în 2016, piața berii artizanale reprezenta 0,01%, pentru ca în prezent să ajungă la 0,5%”, a precizat Ciprian Ciuciu.

Noi ne asumăm prin proiectul acesta să informăm lumea şi să formăm gusturile în ceea ce priveşte berea artizanală”, a explicat Paul Olău.

Asociații Bers Nova au o părere bună despre berea autohtonă, produsă în România înainte de 1989, exemplificând cu berea Azuga.

„Consumatorul român a avut experienţa berilor locale de calitate înainte de 1989, iar ceea ce ne dorim noi să facem este să contribuim la renaşterea acestor experienţe gustative, cu o tuşă modernă, dublată de garanţia calităţii”, subliniază Paul Olău.

Noi vrem să aducem în atenția consumatorului berea adevărată, sănătoasă, naturală, în care se respectă procesul de producție și în care se folosesc ingrediente de calitate, un produs cu care nu păcălești consumatorul”, plusează Ciprian Ciuciu.

Poveste și rock

Berea noastră este un produs cu suflet. Pentru că, pe lângă produsul în sine, pe care-l poți trata simplu, drept bere, noi vrem să adaugăm și o poveste, care este strict legată de muzica pe care o ascultăm, și să încercăm să adunăm în jurul lui o comunitate de oameni. Care să rezoneze cu noi și cu produsul acesta. Încercăm să transmitem niște senzații, în primul rând auditive”, precizează Paul „Berarul”.

De fapt, atu-ul principal al fabricii este felul cum își promovează produsul. Cu ajutorul muzicii rock. În fiecare vineri, de la ora 18:00, asociații fabricii își prezintă produsul pe ritm de muzică.

„Vrem să arătăm consumatorilor noștri cum facem berea, unde o facem, din ce o facem și cine suntem. Dar, cel mai important este rezultatul”, explică Ciprian Ciuciu.

După un tur al fabricii, oaspeţii sunt invitați într-un spațiu special amenajat unde ascultă și uneori se cântă muzică live.

Suntem iubitori de muzică bună, rock-ul ăla vechi. Avem și seri cu muzică live. De multe ori avem între vizitatori muzicieni și se creează o anumită intimitate”, spune Paul Olău.

Trebuie precizat că muzica se aude și în interiorul fabricii. Berea fermentează pe ritmul muzicii. Poate de aceea este și așa de bună și ajunge direct la sufletul celui care o consumă, chiar și pentru prima dată.

Pentru viitor, dacă numărul vizitatorilor va crește, activitatea se va extinde în curte, pe gazon, unde va fi montată o scenă. Tot pentru viitor, asociații Bers Nova se gândesc să-și deschidă o locație în Oradea unde să-și vândă propria bere.

Bers Nova – bere de calitate

În prezent, berile Bers Nova sunt distribuite prin HORECA, online, dar și prin unele magazine locale pe raza județului Bihor. Mai nou, berea lor ajunge şi la Bucureşti prin intermediul unui distribuitor național.

Berea artizanală, calitate și creativitate

Asociații Bers Nova au ținut să explice și ce înseamnă, de fapt, bere artizanală și ce o deosebește de celelalte tipuri de bere. Berea artizanală înseamnă că este produsă în niște cantități mai mici (există niște limite pentru a putea fi încadrată ca bere artizanală), de o companie autonomă, care are o capacitate de producție limitată. „Cel mai important aspect legat de berea artizanală se referă la proces. La o bere artizanală se respectă procesul de producție, care înseamnă acele faze naturale de realizare a produsului, în principal faza de fermentare. La o bere artizanală există o fermentare naturală a produsului, care durează între 10 – 15 zile, minim. Și folosim doar ingrediente naturale. Nu folosim enzime care să grăbească anumite procese”, explică Ciprian Ciuciu.

Apoi, se poate vorbi și despre creativitate. „Nu promovăm o singură rețetă, care este menită să uniformizeze gusturile, mai degrabă, promovăm diversitatea. În prezent avem scoase pe piață trei tipuri de bere și urmează încă unul. Aici, la fabrică avem mai multe tipuri, pentru că noi facem probe pe rețete mai mici, pe care le putem prezenta aici. Fie că sunt experimente noi, fie sezoniere”, a subliniat Paul Olău.

Oamenii întreabă de ce berea artizanală este așa scumpă. Eu le-aș spune să nu se întrebe de ce berea artizanală este așa de scumpă, ci de ce berea de larg consum este așa de ieftină. Când începi să ai puțin respect pentru ceea ce consumi, nu mai pui această întrebare. Noi le oferim posibilitatea să vadă cum se produce berea noastră. Ce ingrediente folosim. Oamenii, când văd ce facem aici, pot să aibă acea încredere în ceea ce li se oferă, față de ceea ce consumă în mod normal și nu știu cum a fost făcut și din ce a fost făcut”, conchide Paul „Berarul”.

Dar, cel mai bine vă puteţi convinge degustând o bere la faţa locului! Şi poate vă băgaţi şi la o muzică live!

Related posts

A debutat noul sezon al Targurilor Produs de Cluj

Stefana Muresan

2500 euro oferiți de E.ON România câștigătorului Energy Challenge

Ligia Voro

CJ Cluj a semnat, anul trecut, contracte de 500 milioane lei, fonduri europene

Stefana Muresan

Brutăria Bunexim din Oradea a exportat în anul 2019 57% din producţie

Traian Dan

Românii cheltuie, în medie, 8,7 euro pe lună pentru activități culturale și de recreere

Papuc Irina

Companii românești, la cel mai mare târg agricol din lume

Stefana Muresan

ExxonMobil a confirmat zăcământul uriaș din Marea Neagră

Stefana Muresan

Leader Team Broker – “Asiguratul care are CASCO, bun de plată dacă își retrage plângerea după repararea mașinii ”

Ligia Voro

Rotary. Diferențele sunt doar lingvistice, idealurile sunt aceleași!

Ligia Voro

Bilanțul ultimilor 10 ani de business în România: cifră de afaceri mai mare cu 71%. Care sunt cele mai profitabile companii

Papuc Irina

Ioan Nani, Director General: Antibiotice își extinde prezența internațională

Papuc Irina

CNAIR a luat 100 de basculante Ford pentru deszăpezire, investiție de aproape 10 mil. euro

redactia

Volumul total de investiții din CEE în 2019 depășește performanța record din 2018

Papuc Irina

Timișoara vrea SF pentru metrou

Stefana Muresan

Situația de pe cele două loturi ale Autostrăzii Sebeș-Turda: când se vor încheia lucrările

Ion Surdu

Unităţile de tip service auto din Timiş au mari probleme, fiind amendate cu sute de mii de lei de RAR

Robert Bloancă

Manageri de top participă la conferința „Putere prin oameni”. 4 octombrie, Cluj-Napoca

redactia

Primăria Cluj-Napoca achiziționează alte 60 autobuze Mercedes, investiție de peste 13 mil. euro

Stefana Muresan

Romgaz va extinde depozitul de la Sărmăşel și va construi unul nou la Fălticeni, cu fonduri europene

Stefana Muresan

O agenție de comunicare din Iași, în programul oficial “România la Centenar”

Stefana Muresan

Prival va strânge deșeurile din Turda cu autospeciale Ford

Nora Dumitrescu

Acoperire 5G în Cluj-Napoca și Mamaia, cu Vodafone

Ligia Voro

Patronatele din turism cer Guvernului să înființeze Autoritatea Națională pentru Turism, care să fie condusă de un președinte cu rang de secretar de stat

Papuc Irina

Fond de investiţii din Las Vegas, fuziune de 50 mil. dolari cu grupul Maxagro

Stefana Muresan

Leave a Comment