Turism Ultimele stiri

Săptămâna Haferland, cel mai mare eveniment de promovare a culturii săsești din Transilvania și a turismului local, se va desfășura online, în perioada 31 iulie – 2 august

Săptămâna Haferland, cel mai mare eveniment dedicat promovării culturii săsești din Transilvania și de susținere a turismului și economiei locale, continuă în acest an online, în perioada 31 iulie – 2 august 2020. Organizatorii își doresc astfel să dea un exemplu de responsabilitate socială, într-o perioadă complicată în care România se confruntă cu o creștere esențială a cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2. Cei care s-au îndrăgostit de zona Țara Ovăzului pot să se transpună în timp și să-și aline dorul cu filme, ai căror protagonoști sunt oamenii din zonă, să descopere povești de viață savuroase și meșteșuguri care transmit tradiția mai departe.

Astfel, cea de-a opta ediție a festivalului Săptămâna Haferland se va desfășura online în perioada 31 iulie -2 august, iar iubitorii satelor transilvănene, precum și sașii obișnuiți să se întoarcă la rădăcinile lor, vor putea contribui la promovarea Țării Ovăzului printr-o metodă mai puțin obișnuită: în mediul online. Tematica festivalului din acest an este „Tradiția continuă”, un îndemn de a rămâne uniți, indiferent de circumstanțe. Organizatorii evenimentului spun că au luat această decizie, fiind conștienți că sănătatea și siguranța reprezintă cele mai mari prorități în această perioadă. În același timp, noua realitate în care ne-am pomenit dictează o nevoie de digitalizare a evenimentelor culturale.

„Mi-am dorit foarte mult să continuăm tradiția evenimentelor și în acest an, dar responsabilitatea față de comunitate și de vizitatori în condițiile actuale, ne-au determinat să mutăm festivalul din acest an în mediul online. Satele săsești au început să reînvie în ultimii ani, suntem mândri că am contribuit la schimbare, iar acum simțim că e de datoria noastră ca tradiția să continue și vom depune toate eforturile pentru ca acest lucru să se întâmple în condiții de maximă siguranță”, a declarat Michael Schmidt, președintele Fundației M&V Schmidt și unul dintre inițiatorii festivalului.

Cei care doresc să descopere acest colț minunat de țară și să afle povești cu adevărat speciale o vor putea face pe site-ul festivalului haferland.ro, pe paginile de Facebook și Instagram, precum și pe pagina de web a Fundației M&V Schmidt – fundatia-michael-schmidt.org.

Criț, Biserica Fortificată și Casa Kraus, fosta casă parohială. Foto: haferland.ro

Cum a început totul

Săptămâna Haferland este cel mai mare evenimet dedicat promovării culturii și tradiției săsești și de susținere a turismului și economiei locale din Țara Ovăzului (zonă cuprinsă între Rupea și Sighișoara). Această regiune a fost denumită Țara Ovăzului sau Haferland cu sute de ani în urmă, datorită localnicilor care obișnuiau să cultive cu precădere ovăzul, din cauza climatului mai aspru.

În vara anului 2012, Michael Schmidt, președintele Automobile Bavaria și al Fundației Michael Schmidt, și Peter Maffay, fondatorul Fundației Tabaluga, au pus bazele acestui festival, menit să promoveze cultura și tradițiile săsești. Intenția lor este de a promova atât cultura săsească, cât și turismul în zona cuprinsă între Rupea și Sighișoara, denumită Țara Ovăzului sau Haferland.

Casa Kraus, Criț. Foto: haferland.ro

Dacă la prima ediție, festivalul a reunit câteva sute de participanți, majoritatea sași întorși pe meleagurile natale pe perioada verii, în următorul an numărul turiștilor a ajuns la aproximativ 1.000, ajungând la peste 5.500 de participanți în cadrul edițiilor care au urmat, sași, dar și membri ai comunităților locale, precum și turiști români și străini atrași de frumusețea peisajelor și de poveștile legate de tradițiile și obiceiurile acestor locuri. Până în prezent, numărul turiștilor prezenți la festival însumează peste 25.000 de participanți pe parcursul celor 7 ediții organizate până acum.

Cloașterf, biserica fortificată. Foto:haferland.ro

Meșendorf, costume populare și fotografii vechi. Foto: haferland.ro

Lucrări ale artistei populare Manuela Ivan. Foto: haferland.ro

Ediția din acest an se va desfășura sub Înaltul Patronaj al Excelenței Sale Dr. Markus Söder, Prim Ministru al Landului Bavaria.

Despre Fundația M&V Schmidt

Fundația M&V Schmidt are ca scop principal conservarea patrimoniului cultural săsesc, precum și dezvoltarea de proiecte educaționale pentru promovarea limbii germane în România. Printre proiectele implementate de fundație se numără: restaurarea orgii bisericii din Criț, finanțarea filmului Orgile din Transilvania, o întoarcere în timp, reconstruirea casei parohiale din Criț după planurile inițiale, redată circuitului turistic sub denumirea de Casa Kraus, editarea volumelor Povestea sașilor din Transilvania spusă chiar de ei și Criț, istoria, poveștile și viața unui sat de sași în limba română și germană, parteneriate culturale cu manifestări de renume precum SoNoRo Conac și Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu. Începând din 2017, fundația acordă o atenție specială copiilor din comunitățile în care își desfășoară activitatea prin înființarea unui program de sprijin educațional care este menit să prevină abandonul școlar și să susțină performanța pe termen lung.

Related posts

Cluj-Napoca: Andreea Esca va transforma o clădire istorică într-un hotel de patru stele, împreună cu un om de afaceri local

Stefana Muresan

COS România asigură peste 30% din vânzările de mobilier Steelcase în CEE

Ligia Voro

Parc inteligent în loc de poligon în Florești

Nora Dumitrescu

Inginerii de la Continental Iași dezvoltă unitatea de control a portierei autovehiculului

Stefana Muresan

Studiu Universitatea Babeș-Bolyai: “Vârful crizei pare să fie depășit deja”

Nora Dumitrescu

Consiliul Investitorilor Străini și-a ales un nou președinte

Ligia Voro

Puma – al doilea SUV produs de americanii de la Ford la Craiova

redactia

Falimentul unei istorii de aproape trei decenii: RAFO Onești. Și totuși…

Ligia Voro

GIC extinde platforma logistică P3 prin achiziționarea portofoliului Maximus pentru suma de aproximativ 950 milioane euro

Papuc Irina

Black Friday la ținutele de business de la NISSA!

Ionut Oprea

Acţiunile Armătura, cele mai mari creşteri, vineri, pe bursă

Stefana Muresan

Finanțare de 60 milioane lei pentru reabilitarea coridorului Nufărul-Cantemir

Traian Dan

Franța, în top 5 țări care au investit cei mai mulți bani în ultimii 10 ani

Ligia Voro

Topul firmelor private din România. Primii antreprenori premiați la gala IMM-urilor private

Papuc Irina

Banca Transilvania, planuri ambițioase pentru acest an

Stefana Muresan

Hidroelectrica selectează consultantul juridic pentru listarea la bursă

Ligia Voro

Proprietarii fermelor piscicole din Transilvania, convocați la Cluj

Nora Dumitrescu

WhatsApp Business – aplicație dedicată companiilor

Stefana Muresan

Partener StartUP- Pachete de finanțare de peste 40.000 euro pentru înființarea de start-up-uri în regiunea de Nord-Vest

Stefana Muresan

Turda își recuperează cinematografele: Tineretului și FoX

Nora Dumitrescu

Wipro lansează în București și Timișoara Centrul de Excelență în Automotive

Stefana Muresan

Univers T, staţie de încărcare a autovehiculelor electrice

Stefana Muresan

Commercial real estate must do more than merely adapt to coronavirus

Papuc Irina

Timișoreanul Werner Wolff, director general al Tarom

Stefana Muresan

Leave a Comment