Infrastructura Ultimele stiri

Cum se lucrează pe viitoarea autostradă Târgu-Mureș – Ungheni

Asociația Pro Infrastructură (API) a prezentat în premieră o filmare aeriană cu primele lucrări ale tronsonului Târgu-Mureș – Ungheni, parte a Autostrăzii Transilvania (A3).

După două rezilieri la activ, proiectul de 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum de legătură cu patru benzi de circulație a fost recontractat către constructorul Strabag în mai 2020, pentru 192 de milioane de lei și 18 luni execuție.

În această primă etapă se realizează operațiuni de decopertare a stratului vegetal, stabilizare a terenului, umpluturi de pământ, drumuri de șantier, coloanele forate din fier beton pentru fundarea structurilor. Ne dorim ca acest proiect să avanseze într-un ritm alert, fără blocaje birocratice semnificative și să fie finalizat la finele anului 2021.

Solicităm Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să realizeze cu prioritate studiul de fezabilitate pentru continuarea acestui proiect cu primul tronson dintre Târgu- Mureș și Acățari al Autostrăzii Târgu-Mureș –Iași (A8)”, conform reprezentanților API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Italienii de la Astaldi, pregătiți să investească minimum 400 mil. euro anul viitor, în România

Stefana Muresan

La fiecare trei minute un proiect este depus pe aplicaţia Start-Up Nation 2018. Tinerii stau treji nopţile numai să-şi facă propria afacere pe banii statului

redactia

Se deschide cel mai mare magazin de modă din Transilvania

Nora Dumitrescu

Aeroporturile din Europa, în audiență la Ministerul Transporturilor

Nora Dumitrescu

Aeroportul Timisoara, acreditat in Romania conform cerintelor Uniunii Europene

Stefana Muresan

Maramureșenii care lucrează în Italia vor să fie protejați de sindicate

Nora Dumitrescu

În 2021, recensământul populației și locuințelor se va face online

Traian Dan

Șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii de cale ferată Cața – Apața, contract de 2,86 miliarde lei

Stefana Muresan

Sunt încă bani disponibili pentru microîntreprinderile din Regiunea Vest  

Ligia Voro

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 61: CIS GAZ. Proiecte istorice în întâmpinarea primelor trei decenii

Ligia Voro

Investiţiile străine directe au crescut cu 9,74% în primele 10 luni

redactia

Primarii învață cum să aibă o administrație inteligentă

Nora Dumitrescu

Investiție de 1,8 milioane de euro făcută de Continental la Carei: o nouă stație de epurare a apei

Stefana Muresan

E.ON – lider mondial pentru angajamentul de a diminua efectele schimbărilor climatice

Ligia Voro

Tirrena, Geiger şi Strabag, constructorii cu cele mai mari progrese

redactia

CFR SA are un nou director general

Stefana Muresan

Strălucire vieneză, artiști de top și invitație la dans la Balul Operei 2019

Stefana Muresan

TAROM, zboruri noi din Cluj, Timișoara și Sibiu

Stefana Muresan

ANOFM, ANPIS și Casa Națională de Pensii vor avea acces la REVISAL

Papuc Irina

Noi finanțări europene, atrase în localitățile din Regiunea Vest

Stefana Muresan

Primele troleibuze Solaris vor ajunge în Brașov în câteva luni: acumulatorul oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate

Papuc Irina

Schimbare de identitate vizuală: Sunimprof devine Rottaprint

Nora Dumitrescu

Noul plan de amenajare a Clujului, realizat cu Banca Mondială

Nora Dumitrescu

Campus școlar de 78 milioane de lei pentru copii cu dizabilități la Oradea

Traian Dan

Leave a Comment