Proiectul de linie de cale ferată modernizată și electrificată de pe traseul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este estimat la 1 miliard de euro de premierul Ludovic Orban.
Acesta susține că modernizarea și electrificarea tronsonului se află pe lista proiectelor de infrastructură de transport ale executivului, a informat premierul Ludovic Orban. Strategia guvernului este să asigure o finanțare fără precedent pentru modernizarea căii ferate.
„Obiectivul nostru este – sigur, cu excepția tronsonului Predeal – Brașov, care este unul dificil, pentru care soluția tehnică urmează să fie dată de revizuirea studiului de fezabilitate – ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h pe oră pe calea ferată”.
El a vizitat șantierul tunelului de tren Bata, parte a tronsonului Curtici – Simeria. „Obiectivul este de a moderniza rețeaua de cale ferată de pe Coridorul Pan-European Constanța-Curtici cât mai repede posibil. Până la Predeal, modernizarea este finalizată.
Pe tronsonul Predeal – Brașov, unul extrem de dificil de realizat din cauza diferenței de nivel, a complicațiilor terenului, unde este necesară o soluție tehnică care să asigure o viteză maximă de deplasare de 160 km/h, este în revizuire studiul de fezabilitate. Tronsoanele pe care am avut probleme au fost cele trei Brașov – Apața, Apața – Cața, Cața – Sighișoara”.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a semnat, în februarie, un acord cu primarii din Alianţa Vestului, pentru susţinerea proiectului electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Această cale ferată este menită să ducă la decongestionarea traficului de la Curtici, unde trec zilnic 1.200 de garnituri de tren de marfă. Proiectul urmează să fie finanţat din fonduri europene şi prevede reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pe 166 km, electrificarea liniei pe 160 km şi o cale ferată dublă pe 88 km.