Auto Industrie IT&C Ultimele stiri

Să ne imaginăm ce vor aduce următoarele decenii, extrapolând de la realizările din prezent-Alexander Simionescu, RTR

Într-o comunitate cu peste 10 000 de locuitori, la 50 de km de capitala țării, există o «cetate» a tehnologiei auto. Acum 10 ani, se inaugura Centrul Tehnic Titu, prima investiție într-o clădire greenfield a Groupe Renault în România. Dincolo de activitatea în sine, Titu este o oază de natură. Vă încărcați bateriile când mergeți la biroul din Dâmbovița?

Absolut, din toate punctele de vedere! Centrul Tehnic Titu încorporează toate meseriile ingineriei și nu numai. Avem activități de concepție, de prototipaj, de validări proiecte, analizăm și definim soluții pentru a asigura prestațiile pe care le oferim pentru vehiculele noastre. Suntem susținuti de o bază logistică puternică. Și toate acestea, în simbioză cu natura, precum soluțiile noastre care țintesc în direcția prezervării ei. La Titu, tehnica se îmbină cu natura, ingrediente perfecte pentru a-ți încarca bateriile acolo!

Ce definește cel mai bine activitatea pe care o derulează cei 800 de angajați ?

În plus de ce am enunțat mai sus, este ingineria în forma ei holistic acoperitoare.

Cumva, primii clienți ai mașinilor Dacia sunt inginerii de la Titu. Ce înseamnă să testezi o mașină, mai ales când vorbim de 32 de km de piste și de toată tehnologia de testare (bancuri, laboratoare, ateliere de anduranță și securitate..)?

Atunci când pornim la drum cu concepția unei mașini, ne angajăm prin contract să asigurăm, în sensul larg al cuvântului, prestațiile la nivelul stabilit. Să testezi o mașină înseamnă să demonstrezi că îndeplinești cerințele contractului. Iar acest lucru este valabil de la componentă la sistem și, în final, la vehiculul în ansamblul său. Iată cum meseriile noastre asigură, fiecare în perimetrul ei, utilizând o bază materială vastă pe care o avem la dispoziție, realizarea jaloanelor.

Pe pistă ajunge mașina finită, însă la Titu se testează și componente mecanice. Ce tehnologie este folosită?

Analize de laborator, teste pe bancurile motor, evaluarea și îmbunătățirea prestațiilor acustice și vibratorii, prototipări – o lume tehnică fascinantă și minunată!

Ce e marcant în primul deceniu de activitate CTT ? Ce ați evidenția?

Permanenta dezvoltare – resursele umane, responsabilități și competențe profesionale, baza materială – și îmbunătățirea performanței. Să ne imaginăm ce vor aduce următoarele decenii, extrapolând de la realizările din prezent.

Una dintre ultimele inovații introduse în dotarea centrului este tehnologia CAVE. Un mare pas înainte pentru concepția mașinilor. Ce avantaje aduce folosirea acestui tip de tehnologie, prin simulare virtuală?

Dezideratul nostru în inginerie este de a valida cât mai multe concepții și soluții folosind digitalizarea. Vedem în această abordare una cu potențial major, de reducere de costuri si eficientizare, menținându-ne totodată competitivi.

Criza sanitara COVID-19 a sensibilizat mediul privat să se mobilizeze în cauze din zona de sănătate care țin de responsabilitate socială. Inginerii de la Titu au produs cu ajutorul tehnologiei imprimării 3D, 700 de racorduri în formă de Y pentru ventilatoare medicale. A fost un efort suplimentar pentru echipe, toată această mobilizare exemplară. Ce mesaj aveți, în general, pentru colegi, la ceas aniversar?

Am dovedit de nenumărate ori că știm să transformăm aparent imposibilul în succese răsunătoare. Ultimul astfel de exemplu este implicarea dispozitivului nostru în contextul crizei COVID, cu ajutorul căruia reușim să asigurăm avansarea proiectelor, aproape ca și cum nu ar exista COVID. Am contribuit într-o manieră importantă la succesul Grupului din care facem parte și a mărcii Dacia prin rezultatele pe care le-am livrat în mod constant și la termen. Un fel de fabrică de inginerie! Compania are mari așteptări de la noi, în contextul eficientizării performanței globale, proiecte interesante și provocatoare sunt la orizont. Sunt onorat să fac parte din această echipă.

Când ați testat ultima oară o mașină și ce model ați ales?

Ultimul model testat este unul dintre noile modele din gama Dacia. Alături de echipa prestații am testat Noul Sandero Stepway pe pistele de la Titu. Avem de ce să fim mândri!

Related posts

Lucrările la sectorul 2 al DN 76 Oradea – Deva, executate în proporție de 55%

Traian Dan

REBELS AND RULERS și importanța Culturii de Brand. Unde te înscrii?

Ligia Voro

PayWell 2019: 25% dintre companii iau în considerare importul de angajați pentru a-și acoperi deficitul de forță de muncă

Papuc Irina

Fabrică de mobilă pe 5 hectare la Câmpia Turzii

Nora Dumitrescu

Primul traseu de mountain-bike din masivul Postăvarul, gata peste o lună. Acesta va fi conectat cu traseul spre Brașov

Ion Surdu

Licitație de peste 72 milioane euro pentru întreținerea drumurilor din Ardeal

Stefana Muresan

Hotelul Privo de Cluj, avizat la Urbanism

Nora Dumitrescu

Sun Pharma, dispusă să demareze producția de Favipiravir în țară

Nora Dumitrescu

Studiu: De unde pot lua românii cele mai avantajoase credite online?

Traian Dan

Studenții din Cluj vor fi învățați să facă afaceri pe fonduri europene

Nora Dumitrescu

Clujul menține taxele și amenzile la județ, dar scumpește parcarea la stadion

Nora Dumitrescu

Solicită prelungirea programului magazinelor mici cu o oră

Traian Dan

Grupul Teraplast, ”profitabil în ciuda contextului nefavorabil”

Stefana Muresan

Prof. dr. Leonard Azamfirei, rectorul UMF Tîrgu Mureș: ”UMFST va trebui să găsească soluții de interacțiune cu producătorii și cu beneficiarii de tehnologie”

Stefana Muresan

Endava vinde divizia fintech

Ligia Voro

Proiecte de sănătate și educație de peste 30 milioane de lei în Sibiu

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] The Salt Road

Transilvania Business

Integrarea psihiatriei în Legea Sănătății, propusă în cadrul Conferinţei Naţionale de Psihiatrie

Stefana Muresan

Patru oferte pentru drumul care leagă Oradea de Autostrada Transilvania

Traian Dan

Un nou stimulent pentru angajații români: tichetele și cardurile culturale

A. I.

Cum se obține energia electrică și care este viitorul său?

A. I.

Interes sporit pentru fondurile europene acordate pentru firmele afectate de criză: 8.000 de cereri în 4 ore

Ion Surdu

Companii din grupul E-Infra donează jumătate de milion sistemului sanitar

Nora Dumitrescu

Continental România a investit aproximativ 200 de milioane de euro în 2019 în noi clădiri și tehnologii pentru o mobilitate curată

Nicolae Pop

Leave a Comment