Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Gândiți diferit. Alegeți excelența în afaceri – Miruna Vitcu, EFQM Certified Assessor

Care sunt principalele teme care îi țin treji pe top-manageri în timpul nopții și îi provoacă în timpul zilei? Este o întrebare despre care The European Foundation for Quality Management (EFQM – www.efqm.org) a realizat un studiu, iar rezultatele au fost pe măsura vremurilor pe care le trăim.

Pentru realizarea acestui studiu au fost intervievați peste 60 de top-manageri din 13 țări din Europa și din Emiratele Arabe Unite, din diferite industrii: R&D, ICT, eCommerce, FMCG, industria farmaceutică și sănătate, sectorul bancar și financiar, organizații din mediul academic și instituții publice. Prima și principala temă care îi preocupă pe top-manageri, în proporție de 73%, este ceea ce se numește “digital disruption”, în special viteza cu care inovarea în tehnologie schimbă condițiile de business într-o piață globală în care competiția este din ce în ce mai acerbă. Se schimbă astfel comportamentele la nivelul întregii societăți și apar noi bariere care țin de nivelurile diferite de inovare existente în companii, cu efect direct asupra produselor și serviciilor pe care acestea le livrează.

O altă preocupare majoră vizează managementul inteligent al datelor la nivelul companiilor, astfel încât acestea să conducă spre adoptarea inteligenței artificiale și a sistemelor autonome tehnologic. Pentru companiile din sectorul IT această situație reprezintă o provocare în a-și menține poziția pe piețele private, fiind privită, în același timp, ca o amenințare, dar și ca o mare oportunitate. În schimb, pentru afacerile din domeniul manufacturii sistemelor mecanice și electrice, această situație generează anxietate, punând presiune pe ritmul de dezvoltare și de adoptare a inovării tehnologice, cu scopul de a rămâne competitive pe piață. Viteza schimbării îi ține mereu în alertă pe reprezentanții acestei industrii, preocupați și orientați către schimbare.

Cea de-a treia „îngrijorare”, conform aceluiași studiu, este felul în care aceste noi tehnologii pot fi integrate cu succes la nivelul proceselor specifice de business. Manageri din domeniul educației sau din sectorul public și-au manifestat îngrijorarea în ceea ce privește lipsa de înțelegere a modului în care tehnologiile bazate pe inteligență artificială și machine learning pot fi aplicate propriului lor model de business. În mod particular, respondenții au manifestat nevoia unei mai mari automatizări, dar și-au manifestat, în același timp, rezervele față de modul în care această automatizare se va putea integra tehnologiilor, sistemelor și proceselor curente.

Nevoia unor modele globale pentru excelența în afaceri

Companiile, în special, se află la ora actuală în căutarea unor sisteme noi, integrate, care să le permită realizarea unor schimbări rapide și să le ofere avantaje competitive pentru a-și menține sau extinde poziția pe piață. Se află la mare căutare instrumente pentru identificarea oportunităților și a problemelor existente, care să permită urmărirea progresului realizat față de cel planificat, alocarea flexibilă a resurselor și operațiuni solide. Sistemele tradiționale – inclusiv softurile de business intelligence – nu mai sunt suficiente pentru a răspunde acestor nevoi. Este nevoie de o abordare modernă care să ajute companiile să reflecteze astfel încât să dobândească o perspectivă de ansamblu asupra modului în care se interconectează sistemele, să înțeleagă ce nevoi are organizația și oamenii care lucrează pentru ea și apoi să decidă, bazându-se pe datele existente, cum pot fi toate acestea utilizate în ce mai inteligent mod.

Nevoia de schimbare este extrem de acută în acest moment, companiile fiind preocupate să-și identifice rapid zonele din cadrul businessului care trebuie îmbunătățite. Trebuie apoi să fie capabile să acționeze strategic pentru a genera schimbare și optimizare, măsurând mereu rezultatele, dar făcând toate acestea într-o manieră structurată, modernă și validată. Michael Juhas, coordonator pentru Excelență în Business la Bosch Blaichach, Germania, a declarat pentru efqm.org: „Multe organizații se concentrează asupra felului în care își conduc operațiunile. Folosirea unui model de excelență în business și concentrarea atenției asupra modului în care organizația trebuie să se schimbe în permanență sunt două elemente vitale pentru a face față actualelor provocări din propriul mediu de business de astăzi și de mâine. De aceea crearea unei valori sustenabile este mai importantă acum decât niciodată.”

EFQM 2020 – un model care generează schimbare

EFQM este un model global și inovativ de excelență în afaceri care generează  perspective de dezvoltare bazate pe analiza datelor concrete, ducând la învățare și dezvoltare permanentă în organizații. Este un instrument vital pentru top-manageri și pentru echipele acestora în efortul lor de a gestiona eficient schimbarea și transformarea digitală în propriile companii, cu efecte pozitive asupra performanței lor în afaceri și asupra livrării unor beneficii reale pentru toți partenerii cheie.

Fără a ține cont de sector, structură, mărime sau grad de maturitate, organizațiile au nevoie să proiecteze și să dispună de un sistem adecvat de management care să îi conducă la performanță. Modelul de excelență EFQM este un instrument actual, practic și pragmatic, gândit să sprijine organizațiile să facă acest lucru, fiind ajutate să înțeleagă – într-o manieră sistemică și validată la nivel internațional – care sunt propriile arii de activitate unde pot fi aduse îmbunătățiri și apoi sunt stimulate să găsească soluțiile potrivite.

Organizațiile care folosesc acest model reușesc să dobândească o perspectivă de ansamblu și o înțelegere profundă asupra integrării direcției strategice cu sistemele operaționale, cu procesele, cu abilitățile necesare și cu performanța angajaților. Iată câteva dintre beneficiile utilizării acestui model:

  • Contribuie la definirea scopului organizației, și la corelarea acestuia cu viziunea și cu strategia acesteia;
  • Sprijină crearea și consolidarea culturii organizaționale – și la alinierea valorilor organizaționale cu viziunea;
  • Determină construirea unor leaderi puternici, care au capacitatea de a lua cele mai bune decizii pentru organizație, încurajând colaborarea în toate echipele și în toate proiectele existente;
  • Sprijină transformarea organizației, oferind un cadru validat prin care acest proces să fie cât mai eficient și mai ușor de realizat;
  • Oferă modele internaționale de bună practică, ce pot fi particularizate și adoptate în organizații;
  • Oferă sprijin pentru abordarea, într-o manieră flexibilă și adaptativă, a provocărilor organizaționale care pot apărea;
  • Permite realizarea previziunilor pentru viitor, într-o piață în continuă schimbare.

***

Hunter Solutions oferă servicii de consultanță în domeniul excelenței în afaceri, folosind modelul EFQM. Cu acces la o rețea vastă de experți internaționali, firma oferă clienților săi sprijinul necesar și personalizat pentru a adopta acest model astfel încât toate eforturile să fie concentrate spre dezvoltare și obținerea unor rezultate performante. Miruna Vitcu este EFQM Certified Assessor și a participat în ultimii ani la evaluarea a numeroase organizații din domeniul privat și din zona instituțiilor publice, atât din Europa, cât și din Asia. Mai multe informații puteți găsi la huntersolutions.ro și efqm.org.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Oradea Startups Report – oglinda IT-ului orădean, premieră realizată de Oradea Tech Hub

Articolul următor

Colaborarea dintre universități și companii este esențială pentru a crea echilibru pe piața muncii - Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv care stagnează de două decenii.
Citeste mai mult

20 de ani pentru o groapă

Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) Cluj vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share