Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Alstom va moderniza lotul 2 din tronsonul Sighișoara-Brașov cu 70 de milioane de euro

Alstom va asigura controlul digital al trenurilor, gestionarea traficului și infrastructura de electrificare ca parte a reabilitării și modernizării lotului 2 (Apața-Cața) pe tronsonul Sighișoara-Brașov al coridorului feroviar european Rin-Dunăre din România. Valoarea contractului se ridică la aproximativ 70 de milioane de euro. Consorțiul Asocierea RailWorks, din care face parte Alstom, a semnat contractul, care prevede execuția proiectului, preconizat să se finalizeze după 4 ani.

Acest proiect este o continuare a loturilor 1 și 3 din aceeași secțiune, care a fost atribuit Asocierii RailWorks în martie 2020. În total, Alstom va furniza lucrări de semnalizare și electrificare pe linia dublă care acoperă distanța feroviară de 128 de kilometri – totalizând mai mult peste 250 de kilometri de infrastructură feroviară modernizată – între Sighișoara și Brașov, două destinații turistice importante din România, precizează compania într-un comunicat de presă.

„Alstom și-a consolidat acum poziția de lider pe piața feroviară românească, atât pentru controlul digital al trenurilor, cât și pentru electrificare. Acoperirea întregii subsecțiuni dintre Sighișoara și Brașov va oferi o funcționare lină și eficientă, asigurând o consecvență în calitatea serviciilor și eforturi coordonate pentru a finaliza întreaga subsecțiune la timp și în cadrul bugetului ”, explică Gabriel Stanciu, Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

Noul proiect, totalizând 28 de kilometri de linie de cale ferată dublă, include optimizarea traseului existent prin construirea de tuneluri pentru a reduce timpul de călătorie, precum și modernizarea a aproape tuturor liniilor vechi, pentru trenurile de călători care funcționează cu până la 160 km / h . Alstom este direct responsabil pentru sistemul de gestionare a traficului, interblocarea digitală și implementarea ERTMS Nivelul 2 (ETCS Nivelul 2 + sistemul de telecomunicații GSM-R), sistemele de informații pentru pasageri, precum și modernizările catenare și stațiile electrice de tracțiune.

Cea mai complexă parte a acestui proiect este construirea a două tuneluri duble (patru tuneluri în total, câte două pe fiecare direcție), însumând aproape 13 kilometri de linii duble.

La fel ca în loturile 1 și 3 din secțiunea Sighișoara-Brașov, pentru modernizarea sistemelor catenare, Alstom va furniza soluția sa catenară OCS3 pentru liniile principale.

Trenurile circulă între Brașov și Sighișoara din 1873. După finalizarea reabilitării, călătoria cu trenul ar trebui să dureze mai puțin de o oră.

Alstom lucrează pe partea românească a coridorului Rin-Dunăre din 2012 și are în prezent cinci proiecte de semnalizare și infrastructură în desfășurare și două finalizate pe această secțiune, acoperind peste 75% din distanța celor 450 km în prezent în reabilitare pe secțiunea românească a coridorului european.

Coridorul paneuropean Rin-Dunăre leagă orașele Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța. Prin programele de reabilitare în curs de implementare pe secțiunile situate pe ramura nordică a părții românești a acestui coridor, viteza traficului va crește la 160 km / h pentru trenurile de călători și la 120 km / h pentru trenurile de marfă.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

SIF Banat-Crişana vrea să preia compania IMGB

Articolul următor

Gratuitățile pentru turiștii care vizitează Oradea continuă până la finalul anului

Citește si:
Total
1
Share