Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

SPV se digitalizează prin două proiecte de 9 milioane de euro cu finanțare UE

Nu peste mult timp, românii își vor putea depune declarațiile și face plățile către Fisc prin intermediul telefonului mobil sau tabletei. Ministerul Finanțelor Publice (MFP) dezvoltă în premieră aplicații de mobil pentru Spațiul Privat Virtual (SPV) și extinde accesul la arhiva online, prin co-finanțare europeană de 9 milioane euro

MFP a semnat în luna septembrie o co-finanțare europeană în sumă de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru două proiecte prin care va fi optimizat accesul la SPV de pe dispozitive mobile și se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor instituției prin intermediul portalului.

Ambele proiecte sunt co-finanțate din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăți interacțiunea cetățenilor și a mediului de afaceri cu administrația fiscală din România.

La începutul anului viitor va fi lansată licitația pentru achiziția Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual și definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri.

Prin smartphone sau tabletă

Proiectul de creștere a capacității administrative a MFP şi a instituțiilor subordonate va avea ca scop optimizarea și simplificarea serviciilor legate de obligațiile fiscale și nefiscale și de plata taxelor în cadrul Spațiului Privat Virtual (SPV). Totodată, acesta va facilita obținerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.

În urma implementării proiectului, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone şi la tabletă și va dezvolta aplicaţii pentru platformele Android și IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalităţi noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile, iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop și accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile”, se precizează în comunicatul Ministerului Finanțelor.

Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Valoarea proiectului este de 23.949.126,48 de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 20.133.401,56 de lei, iar contribuția proprie – 3.835.724,92 de lei.

Documente eliberate prin SPV

Cel de-al doilea proiect, Creșterea capacității administrative a MFP și a instituțiilor subordonate în vederea îmbunătățirii interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri pentru obținerea de documente din arhiva instituției, are în vedere optimizarea și simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituției prin intermediul portalului SPV.

Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil și imediat către servicii publice disponibile non-stop și din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodată, vor fi îmbunătățite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise”, spun reprezentanții Fiscului.

Prin soluția implementată, Ministerul Finanțelor urmărește reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice și juridice prin reducerea duratei de obținere de către beneficiari a documentelor solicitate de până la 5 – 7 zile lucrătoare de la solicitare și două drumuri la ghișeu, la o zi lucrătoare fără deplasare la ghișeu.

Valoarea proiectului este de 26.949.305,69 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 22.633.067,94 lei, iar contribuția proprie – 4.316.237,75 lei.

Digitalizarea și aplicarea de standarde în colaborarea dintre administrația fiscală și contribuabili reprezintă o prioritate a Ministerului Finanțelor Publice, ceea ce se va reflecta în creșterea gradului de încredere reciprocă prin asigurarea unui nivel ridicat de transparență și predictibilitate.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fermierii bihoreni, vicecampioni la cererile depuse pentru ajutoare de stat

Articolul următor

Digitalizarea, factor cheie ce a determinat impactul crizei pandemiei asupra IMM-urilor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share