Analize Antreprenori Digitalizare Economie IMM IT&C Slider Ultimele stiri

Digitalizarea, factor cheie ce a determinat impactul crizei pandemiei asupra IMM-urilor

Vodafone prezintă concluziile unui nou studiu vast care a implicat 1.200 de companii mici și medii din mai multe țări europene, realizat de la începutul pandemiei până în iulie 2020, cu scopul de a înțelege mai bine principalele provocări cu care s-au confruntat aceste companii și modul în care digitalizarea a stat la baza rezilienței IMM-urilor în timpul crizei pandemice.

Potrivit studiului, 57% dintre companiile mici și medii din toate sectoarele au înregistrat anulări ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, în timp ce 35% dintre IMM-uri au indicat faptul că pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii și veniturilor.

Companiile mici și medii care s-au digitalizat au avut cele mai mari șanse de a identifica noi oportunități de business în timpul pandemiei. Afacerile cu cel mai mare nivel de digitalizare și-au asigurat oportunități cu o rată de cel puțin două ori mai mare comparativ cu afacerile cel mai puțin digitalizate.

Cu toate acestea, multe IMM-uri s-au confruntat cu bariere semnificative în ceea ce privește adoptarea serviciilor digitale. Șansele ca aceste companii să profite de avantajele noilor tehnologii sunt încă mult mai mici comparativ cu cele ale organizațiilor mai mari, chiar dacă sunt conectate la internet în aceeași măsură. În ciuda beneficiilor digitalizării, datele raportului arată că IMM-urile rămân în urma companiilor mai mari în ceea ce privește adoptarea aproape a tuturor tehnologiilor. Cele mai mari decalaje sunt în digitalizarea proceselor organizaționale interne, unde se poate câștiga cel mai mult prin eficientizare.

Motive

Conform studiului Vodafone, există o serie de motive pentru care companiile mici și medii au avut dificultăți în a se digitaliza:

  • 73% au declarat că au întâmpinat dificultăți cu implementarea noilor tehnologii, integrarea cu tehnologiile existente și cu procesele de business, migrarea de la vechile sisteme și retragerea vechilor tehnologii;

  • 51% au spus că au avut dificultăți să identifice tehnologiile potrivite sau furnizorul potrivit;

  • 38% dintre companiile mici și medii au spus că au avut nevoie de sprijin prin cursuri de instruire;

  • 29% au indicat costul investițiilor în digitalizare ca fiind o barieră atunci când au luat în calcul aceste transformări.

    Cu toate acestea, în timp ce firmele de tehnologie pot face mai mult pentru a-și face produsele și serviciile mai accesibile și, prin urmare, pentru a spori adoptarea acestora, guvernele pot juca un rol semnificativ pentru a sprijini accelerarea digitalizării companiilor mici și mijlocii, cu beneficii economice și sociale pe mai departe. Rezultatele studiului evidențiază complexitatea proiectării de politici, ca răspuns, pentru un grup atât de eterogen, și oferă, de asemenea, informații valoroase despre modul în care aceste provocări pot fi abordate în practică.ri pot fi abordate în practică.

Related posts

Străinii cumpără tot mai mult pământ în Arad

Stefana Muresan

Google, primul Atelier Digital din România la Facultatea de Management în Producție și Transporturi Timișoara

Stefana Muresan

Frisbo oferă transport gratuit al stocului în depozite sigure pentru magazinele fizice afectate de măsurile împotriva răspândirii noului coronavirus

Nicolae Pop

Trenul Cluj Napoca – Viena intră în circulaţie

redactia

“Trăim vremuri de mari transformări” – Frank Wolf, noul director al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj

Ionut Oprea

Experți de la Tesla, Oracle, Fujitsu, Airbus și Microsoft prezintă pe scenele GoTech World

Ligia Voro

Iulian Iuga, Accesa: “Am reușit să avem succes pe propriile picioare”

Stefana Muresan

Italia are un Consulat Onorific la Cluj

redactia

BERD a îmbunătățit estimarea de creștere a economiei

Stefana Muresan

Colliers administrează birourile The Office din Cluj-Napoca

Ligia Voro

Retargeting.biz adoptă noi sisteme de pricing

Ligia Voro

CBRE: Piața spațiilor de birouri din București atinge cel mai scăzut nivel al ratei de neocupare din istoria recentă

redactia

Oradea Job Expo dă startul la angajările de toamnă în Bihor

Traian Dan

1.120.000.000 de euro: Suma pe care România o primește de la Comisia Europeană pentru combaterea efectelor Covid-19

Ion Surdu

Se lansează a treia ediție a ROFMEX

Ligia Voro

CT | AEROMANIA 10 ANI, un spectacol complex

Brașov: S-a semnat contractul pentru Sala Polivalentă cu Biroul de Proiectare Dico&Țigănaș

Stefana Muresan

Trei măsuri de comunicare proactivă cu investitorii

Ion Surdu

NEPI Rockcastle confirmă continuarea proiectului Târgu Mureș Shopping City

Ligia Voro

Undă verde pentru „Autostrada Unirii”

redactia

IRUM, investiţii de 1,9 milioane de euro în dezvoltarea fabricii de tractoare din Reghin

Stefana Muresan

Ministerul Dezvoltării cumpără 56 autobuze electrice pentru Timișoara și Brașov

redactia

Maurer Imobiliare, nou proiect rezidențial cu 36 de imobile în Brașov

Stefana Muresan

Afacere din pielărie. Un antreprenor din Brașov confecționează accesorii din piei exotice și are clienți din India și America

Ion Surdu

Leave a Comment