Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Care este starea utilajului meu? Soluții pentru aplicații: de la aplicații individuale la monitorizarea întregii instalații – măriți eficiența, calitatea și disponibilitatea cu ifm electronic!

Starea fiecărei mașini este de maximă importanță pentru calitatea produsului și a procesului într-o linie de producție.

Lista diferitelor „puncte fierbinți” dintr-o fabrică este variată și lungă: Monitorizarea ventilatoarelor, a pompelor, compresoarelor, preselor mari, transportoarelor cu spirală, a instalației hidraulice, monitorizarea consumului de aer comprimat și a scurgerilor, a consumului de energie și multe altele.

Chiar și monitorizarea unui singur proces individual critic are o influență pozitivă asupra factorilor de calitate și a eficienței generale a sistemului. O amplasare bine direcționată a senzorilor oferă informații valoroase pentru monitorizarea stării utilajelor.

ifm electronic are soluții pentru complexitatea acestor cerințe, folosind „APPLICATION SOLUTIONS“. Acestea sunt pachete pre-structurate care cuprind senzori, hardware și software. Avantajele sunt evidente:

Ușurință în punerea în funcțiune a componentelor deja pre-configurate

Monitorizarea „punctelor fierbinți” din linia de producție

Implementarea Monitorizării Stării și a Întreținerii în Timp Real

Reducerea costurilor

Asigurarea calității prin creșterea disponibilității

Uzura poate fi observată din timp

Înlocuirea componentelor poate fi planificată

Organizarea întreținerii și reparațiilor

Scalabilitate mărită

Este posibilă conectivitatea cu SAP PM

Printr-o plasare bine direcționată a senzorilor, a gateway-ul aferent și în combinație cu o soluție software ifm, se realizează analiza datelor de proces, monitorizarea stării utilajelor și semnalizarea măsurilor preventive. Coerența și armonia componentelor au un rol decisiv.

Datele de proces generate de senzor (vibrații, aer comprimat, calitatea uleiului, orele de funcționare etc.) de la componentele individuale de producție sunt trimise către software-ul LR SMARTOBSERVER unde sunt citite și analizate. Cu ajutorul sistemului de gestionare a valorilor-limită editabile și a sistemului de gestionare a alarmelor, sunt organizate activitățile de întreținere. În cazul în care are loc o depășire a valorilor limită sau o scădere sub aceste limite, se generează alarme – se pot, de exemplu, transmite prin e-mail – pentru a se solicita lucrări de întreținere.

Prin aceasta se închide cercul conceptelor inteligente de fabricație. O combinație de componente software și hardware este necesara pentru optimizarea proceselor.

Extras din IT&Production, publicație de specialitate pentru o producție performantă, ediția 2/2019.
Copie specimen digitală oferită prin bunăvoința revistei de specialitate IT&Production. Acest document este destinat exclusiv stocării prin mijloace electronice de către autor și distribuirii prin e-mail. O utilizare diferită este permisă numai cu acordul editorului.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Industria auto: între criza sanitară și provocările tehnologice și de mediu

Articolul următor

Alfa Software anunță afaceri în creștere cu 10% în 2020

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Universitatea FITS

Festivalul Internaţional de Teatrul de la Sibiu și-a extins an de an domeniile în care excelează. În paralel…
Haos în gestionarea deșeurilor în Baia Mare Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” Asociația Ecoteca și Primaria Baia Mare au organizat o masă rotundă pentru a discuta soluții de eficientizare a gestionării deșeurilor în județul Maramureș. Aceasta beneficiat de sprijinul organizațiilor GreenPoint Management, Envirom, Alucro, Ecotic și companiei Egger România. Printre participanți s-au numărat Agenția pentru Protecția Mediului Maramureș, Poliția Locală, Consiliul Județean Maramureș, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Menajere (ADI-GIDM) Maramureș, Colegiul Economic N. Titulescu, Serviciul Public Ambient Urban. Temele dezbătute au vizat cadrul local și aspecte specifice județului, Sistemul de Garanție – Returnare (SGR), implementarea sistemului de colectare separată, eficiența actuală și pașii următori în gestionarea deșeurilor. Ecoteca a formulat idei principale și concluzii după discuțiile cu instituțiile și companiile implicate. “România nu își atinge țintele de reciclare, cu o scădere a procentului de deșeuri reciclate. Penalitățile pentru țintele neatinse sunt plătite de fiecare unitate administrativ teritorială (UAT), iar gestionarea acestei probleme se decide la nivel local. Prin Planul Național de Redresare și Reziliență se planifică instalarea a 110 de insule ecologice și 90 de module în Baia Mare, trei centre de colectare cu aport voluntar mici și unul mare. Autoritățile locale consideră că sistemul de colectare separată este subfinanțat. PBM prevede platforme de colectare îngropate cu cartele pentru fiecare apartament; există deja 54 de astfel de platforme în oraș. Deși întâmpină dificultăți, proiectul continuă. Colectarea în Baia Mare se face pe patru fracții: hârtie - carton, plastic - metal, sticlă și rezidual. Campaniile trimestriale sunt organizate pentru deșeurile voluminoase”, potrivit Ecoteca. “Nu există o soluție gratuită pentru deșeurile din construcții. Cetățenii pot apela la colectori autorizați contra-cost. Deșeurile vegetale merg la stația de compost și sunt incluse în calculul țintei de reciclare. ADI-GIDM susține că gradul de colectare separată și reciclare a crescut de la 3% în 2021 la 9% în 2024. SGR a redus cantitățile de sticlă și plastic. Cetățenii din Baia Mare primesc amenzi pentru depozitarea ilegală a deșeurilor pe spațiul public. Nu există trasabilitate a deșeurilor, iar instituțiile publice nu au control asupra deșeurilor ilegale din localitate. ADI-GIDM și operatorul de salubrizare fac campanii de conștientizare în școli, dar acestea sunt discontinue. Infrastructura de colectare separată există, dar elevii sunt descurajați de amestecarea deșeurilor de către personalul de serviciu și colectori. Există puține campanii de conștientizare în școli, iar eforturile sunt inutile fără facilități pentru colectarea separată acasă și pe stradă. Reprezentanții PBM și ADI-GIMD nu raportează cantitățile colectate conform site-ului RetuRO SGR. Aceștia nu știau că pot face acest lucru, dar vor începe să raporteze de acum încolo”, potrivit raportului Ecoteca.
Citeste mai mult

Haos în gestionarea deșeurilor la Baia Mare

Amestecarea deșeurilor, depozitarea ilegală, lipsa facilităților pentru colectarea separată, deșeurile din construcții sunt principalele “scurtcircuite” depistate de experții…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share