Ziua de Black Friday 2020 organizată de eMAG vineri, 13 noiembrie, „a bătut toate recordurile istorice și a evidențiat schimbările comportamentului clienților,” potrivit unui comunicat al retailerului. eMAG a înregistrat, într-o singură zi, 12,4 milioane de vizite, cu 1,6 milioane peste 2019, și produse comandate în valoare de 585,7 de milioane de lei, cu 17% peste anul trecut.
„Este o zi istorică în evoluția comerțului online. Vineri, la 10 ani de când am lansat Black Friday în România, un număr impresionant de clienți a adoptat comerțul online ca principal mod de a face cumpărături. Ne așteptăm ca și de Crăciun să se mențină acest trend și oamenii să cumpere cadourile de sărbători tot online”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.
De Black Friday clienții au cumpărat, în medie, trei produse, dintre care unul cu o valoare mai mare, iar celelalte din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru casă, băuturi sau cadouri de Crăciun.
„Dacă acum cinci ani asistam la o revoluție în ceea ce privește device-ul de pe care oamenii comandau, comenzile din aplicație depășind atunci comenzile efectuate de pe computer, acum asistăm la o revoluție a plăților cu cardul,” potrivit comunicatului eMag. Astfel, 54,58% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar.
Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Sibiu, Timișoara și Brașov.
Record și pentru PayU
Black Friday 2020 a fost unul al recordurilor si pentru PayU Romania. Numărul tranzacțiilor aproape s-a dublat – de la 127.000 la peste 266.000. „Toate aceste evoluții spectaculoase ne confirmă faptul că din ce în ce mai mulți oameni au încredere în plata online și o văd ca fiind confortabilă, sigură și rapidă,” a declarat Elena Gheorghe, country manager PayU Romania.