Infrastructura Ultimele stiri

Un subcontractor se retrage de pe Autostrada Transilvania

Societatea de construcții Baxcom Suceava urmează să se retragă de pe tronsonul dintre localitățile Câmpia Turzii și Chețani al Autostrăzii Transilvania (A3).

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a plătit factura de 10 milioane de lei către constructorul Straco, însă acesta nu s-a achitat de plățile restante către subcontractorii care lucrează pe proiect, plătind sume modice.

Subcontractorul pe partea de terasamente Marcotim a primit doar 2 milioane de lei, deși are lucrări executate până în acest moment de peste 15 milioane, iar subcontractorul Baxcom pe partea de structuri nu a primit niciun leu.

Drept urmare, cei de la Baxcom au început demobilizarea completă și vor părăsi șantierul definitiv în următoarele zile. Marcotim se va retrage din șantier după 10 decembrie, urmând să își reanalizeze opțiunile. Din păcate, tabloul trist despre care am discutat în ultimele săptămâni se adeverește pe acest proiect.

Vom avea cât de curând un șantier părăsit cu lucrări neprotejate ce se vor degrada și cu subcontractori autohtoni aduși într-o situație financiară nefastă din cauza unui constructor incompetent”, consideră Asociația Pro Infrastructură (API).

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Clujul își primenește drumurile din zona metropolitană

Nora Dumitrescu

Investițiile Teritoriale Integrate. Experiența din Delta Dunării pentru viitoarele proiecte din Transilvania

Ion Surdu

Final call for nominations at the 15th annual EuropaProperty SEE Real Estate Awards Gala & Forum

Papuc Irina

Japonezii, interesați să construiască un metrou la Cluj, pe linia Florești – aeroport sau Apahida

Stefana Muresan

CJ Cluj a atras, în ultimii doi ani, 250 de milioane de euro, fonduri europene

redactia

CFR SA are un nou director general

Stefana Muresan

Loteria Română a acordat, în primele zece luni, premii în valoare de peste 185 de milioane de euro

Papuc Irina

Destinațiile preferate de români pentru vacanțe. Grecia, pe locul 2

Papuc Irina

Deloitte Romania a încheiat parteneriate cu Druid, Future WorkForce și RPAbox

Traian Dan

BRAȘOVUL, ÎNTRE CERCETARE ȘI TEHNOLOGIE

redactia

WDP eyes the next level opportunities

Ionut Oprea

TeraPlast vinde companiile TeraSteel, TeraSteel DOO Serbia și Wetterbest

Ion Surdu

Exemplu de succes: Blaj – au fost atrași investitori și s-a dezvoltat, după ce șomajul ajunsese la 25%

redactia

CCIFER decernează Premiile 2017 pentru inovație, antreprenoriat și responsabilitate socială

Stefana Muresan

Fără la cozi la ANCPI. Extrasul de plan cadastral se poate obţine online

Traian Dan

Telemeaua de Sibiu a obţinut protecţie naţională, producătorii vor fi certificaţi

Stefana Muresan

Topul judeţelor cu cel mai mare număr de tranzacţii cu terenuri agricole în S1. Străinii, aproape 30% din suprafaţa totală

Stefana Muresan

Azomureș, premiul I la competiția Romanian CSR Awards – ediția 2020

Ligia Voro

Germanii de la Bosch caută peste 300 de oameni pentru fabrica din Jucu

Stefana Muresan

Cât au câștigat românii la Loterie în anul 2019

Papuc Irina

Câţi bani sunt alocați pentru marile proiecte de infrastructură rutieră în 2019

redactia

Teraplast renunță la disponibilizarea a peste 8% din forța sa de muncă

Ion Surdu

SS 2019, colecţie de primăvară-vară lansată de Târnava Sighişoara

Ligia Voro

Studiu ANIS: Volumul pieței locale de IT ajunge la aproximativ 6 mld. de euro în acest an

Ligia Voro

Leave a Comment