Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Maramureșul vrea să atragă 1 miliard de euro pentru dezvoltare

Strategia județului Maramureș vizează atragerea unei sume de 1 miliard de euro pentru dezvoltare, în special prin primenirea infrastructurii rutiere.  

Dintre cele 2,3 miliarde de euro prevăzute pentru drumurile expres din România, 0,7 miliarde vor fi destinate proiectelor ce leagă Maramureșul de rețelele de autostrăzi naționale și europene. 423 de milioane de euro sunt prevăzuți pentru drumul expres Baia Mare – Jibou, pentru care s-a semnat, la Zalău, un acord de asociere între Consiliile Județene (CJ) Maramureș și Sălaj.

Pentru drumul expres Baia Mare – Satu Mare, de 55 km, sunt alocate în Planul Național de Redresare și Reziliență 336 de milioane de euro, proiectul fiind vital pentru legarea județului de coridoarele de transport europene.

Parteneriatul între CJ Maramureș și Primăria Baia Mare și studiul de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a municipiului au fost aprobate de consilierii județeni. Se va realiza un drum de 31 km, pe traseul Bușag – Baia Sprie, prevăzut cu pasaje și noduri rutiere, ca va asigura conectivitatea cu toate drumurile naționale și județene din zona de lângă Baia Mare.

Pentru 2021, sunt prinse pentru modernizare Drumurile Județene (DJ) 109F, Rogoz – Lăpuș – Strâmbu Băiuț – Cavnic, intersecție cu Drumul Baia Sprie – Bârsana; DJ 109F, tronsonul Ocna Șugatag – Ferești, intersecție cu DN 18; DJ 186B Ferești – DN 18 Cornești – Călinești – Sârbi-Budești, intersecție cu drumul Baia Sprie – Bârsana; DJ 185 Hărnicești – Hoteni – Ocna Șugatag, DJ 186 Vadu Izei – Bârsana.

Un alt obiectiv de infrastructură îl reprezintă podul de frontieră peste Tisa. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus cererea de finanțare pentru construcția podului prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

Podul va avea 261 m, câte două benzi pe sens, două trotuare pentru pietoni, valoarea sa fiind de 31 milioane euro. Durata execuției este de 38 de luni. Proiectul va crea o cale de comunicație modernă și va scurta legăturile rutiere cu Rusia, Țările Baltice, Polonia, Ungaria și Slovacia.

Total
5
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ACSA Turda coordonează reabilitarea rețelei PAFSIN

Articolul următor

[Enjoy Transylvania!] Povestea vinului (7) Casa de vinuri Fort Silvan 47, Podgoria Silvania, Crama Balla Geza, Podgoria Aramic, Podgoria Nachbil, Crama Dobra, Crama Rătești

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
5
Share