Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ministrul transporturilor: “Execuția Tunelului Meseș va dura trei ani”

Tronsonul din Autostrada Transilvania (A3) care cuprinde cel mai lung tunel rutier din România va fi efectuat într-un timp mai îndelungat deoarece lucrarea este foarte grea, susține Lucian Bode.

“Din A3 sunt șanse mari să finalizăm cei 160 km noi pentru care am semnat contractele, cu excepția celor 3 km din tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu Tunelul Meseș, o lucrare foarte grea, pentru care execuția va necesita trei ani.

Vrem să legăm Moldova de Transilvania prin A8, Moldova de București prin A7, la A13 să scoatem la licitație execuția tronsonului Bacău – Brașov, din fondurile de coeziune. 

Vom realiza Autostrada Nordului”, drumul de mare viteză Suceava – Baia Mare care are și o lege aprobată la nivel prezidențial, deși pe Baia Mare – Bistrița avem o contestație. E o prioritate să legăm toate regiunile între ele și apoi cu Europa, altfel nu putem să dezvoltăm această țară”, a spus ministrul, la TVR.

Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica această țară. Avem nevoie de o cofinanțare de medie 2% din produsul intern brut al țării pentru proiectele de infrastructură de transport, de parteneriate public-privat.

Totuși, e nevoie și de creșterea capacității administrative a statului de implementare a acestor proiecte, altfel vom avea bani de la UE, dar nu îi vom putea folosi. Mă refer aici la studile de fezabilitate și proiectele tehnice. Există documentații prost făcute, cu studii geotehnice rău sau parțial realizate care duc la întârzieri și chiar la refacerea proiectelor.

Stăm foarte mult blocați în contestații, de aceea trebuie modificată legea achizițiilor publice, în acord cu instituțiile implicate, dar și să fie complete de judecată pe lângă curțile de apel care să rezolve cu celeritate aceste cazuri. Pe linia ferată Brașov – Sighișoara, în trei ani nu am reușit să semnăm contractul de reabilitare și am ajuns în situația în care 320 de milioane de euro, din bani europeni, i-am pierdut.

E nevoie să eficientizăm relația între instituțiile avizatoare, pentru că stăm blocați ani de zile într-un aviz de la un furnizor de utilități. Pe Autostrada Sebeș – Turda am stat patru ani pentru patru stâlpi. Pe de altă parte, este nevoie și de o monitorizare profesionistă a implementării acestor proiecte”, consideră Bode.

Total
14
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cine a primit premiile pe 2020 ale Universității de Medicină din Cluj

Articolul următor

Cea mai mare rețea globală de networking s-a extins în Transilvania

Citește și:
Citeste mai mult

Ce este Business Intelligence?

Business Intelligence (BI) este procesul prin care o organizație folosește strategii și tehnologii pentru a transforma datele în…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
14
Share