Infrastructura Ultimele stiri

Ministrul transporturilor: “Execuția Tunelului Meseș va dura trei ani”

Tronsonul din Autostrada Transilvania (A3) care cuprinde cel mai lung tunel rutier din România va fi efectuat într-un timp mai îndelungat deoarece lucrarea este foarte grea, susține Lucian Bode.

“Din A3 sunt șanse mari să finalizăm cei 160 km noi pentru care am semnat contractele, cu excepția celor 3 km din tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu Tunelul Meseș, o lucrare foarte grea, pentru care execuția va necesita trei ani.

Vrem să legăm Moldova de Transilvania prin A8, Moldova de București prin A7, la A13 să scoatem la licitație execuția tronsonului Bacău – Brașov, din fondurile de coeziune. 

Vom realiza Autostrada Nordului”, drumul de mare viteză Suceava – Baia Mare care are și o lege aprobată la nivel prezidențial, deși pe Baia Mare – Bistrița avem o contestație. E o prioritate să legăm toate regiunile între ele și apoi cu Europa, altfel nu putem să dezvoltăm această țară”, a spus ministrul, la TVR.

Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica această țară. Avem nevoie de o cofinanțare de medie 2% din produsul intern brut al țării pentru proiectele de infrastructură de transport, de parteneriate public-privat.

Totuși, e nevoie și de creșterea capacității administrative a statului de implementare a acestor proiecte, altfel vom avea bani de la UE, dar nu îi vom putea folosi. Mă refer aici la studile de fezabilitate și proiectele tehnice. Există documentații prost făcute, cu studii geotehnice rău sau parțial realizate care duc la întârzieri și chiar la refacerea proiectelor.

Stăm foarte mult blocați în contestații, de aceea trebuie modificată legea achizițiilor publice, în acord cu instituțiile implicate, dar și să fie complete de judecată pe lângă curțile de apel care să rezolve cu celeritate aceste cazuri. Pe linia ferată Brașov – Sighișoara, în trei ani nu am reușit să semnăm contractul de reabilitare și am ajuns în situația în care 320 de milioane de euro, din bani europeni, i-am pierdut.

E nevoie să eficientizăm relația între instituțiile avizatoare, pentru că stăm blocați ani de zile într-un aviz de la un furnizor de utilități. Pe Autostrada Sebeș – Turda am stat patru ani pentru patru stâlpi. Pe de altă parte, este nevoie și de o monitorizare profesionistă a implementării acestor proiecte”, consideră Bode.

Related posts

Americanii de la EON Reality și-au deschis centru la Cluj

Nora Dumitrescu

Mai multe publicații locale îi cer lui Ludovic Orban declararea presei drept domeniu de interes strategic și câteva măsuri de sprijin

Nicolae Pop

Perspectivă Commoditrader: impactul Coronavirus asupra piețelor locale și burselor futures de porumb și grâu

Ligia Voro

NTT DATA Romania a inaugurat laboratorul de inovaţie “INNU18”

Stefana Muresan

Proiecte de peste 142.000 de lei finanțate prin „Bursa Talentelor” în Bihor

Traian Dan

Certificatele de urbanism vor fi obținute pe internet în Baia Mare

Nora Dumitrescu

Noi instrumente de eficiență energetică (cogenerare, monitorizare, automatizare)

redactia

Producătorul de componente auto Preh, investiții de 25 mil. euro în fabrica din Ghimbav

Stefana Muresan

CleverGO ajunge în Cluj și în Iași

Ligia Voro

Peste 30 de milioane de lei, sprijinul ROMGAZ pentru comunitate

Ligia Voro

[Enjoy Transylvania!] „100 years of Romanian traditions” in the Reghin region

Transilvania Business

92 de milioane de componente electronice au fost livrate de Continental Timișoara în ultimii 11 ani

Stefana Muresan

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 59 – Pig Band: Szabo Ioan: „Este important să muncești mult, să fii dedicat și să îți petreci în fermă în medie 10 ore pe zi”

Ligia Voro

Un tânăr din Brașov investește 1,7 milioane de euro într-o fermă de bovine. A doua

Papuc Irina

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 23: Astor-Valpet. Liant de bază în construcții. De 27 de ani

Florin Marcel

Cursuri de ospitalitate la Oradea la Academia licențiată de École hôtelière de Lausanne

Traian Dan

Consorțiu al politehniștilor europeni, creat la Cluj

Nora Dumitrescu

Semnare contract Centura de Sud a Timișoarei. Contract de 359 milioane lei, constructor – Tirrena Scavi

redactia

Inteligența artificială, „motorul” performanței în industria serviciilor de afaceri din România

Ionut Oprea

[Enjoy Transylvania!] Romanian golf, in search of lost time

Ligia Voro

Analiză PwC România: Construcțiile fără autorizație vor putea fi intabulate în cartea funciară. Care sunt condițiile

Papuc Irina

Austriecii de la Voestalpine au activat o fabrică la Câmpia Turzii

Nora Dumitrescu

Apelul pentru fondurile POR, în consultare publică – finanțări nerambursabile de la 2 la 6 milioane de euro

Ion Surdu

Peste zece milioane de euro, oferta primului investitor pentru un terminal cargo la Sibiu

Stefana Muresan

Leave a Comment