Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Evadarea din criză – 7 soluții pentru antreprenori

Cu un ochi la rata de infectare cu COVID-19 și altul la cifra de afaceri, la care se adaugă bruiajul informațional dat de campania electorală, viața antreprenorului român nu e deloc ușoară.

S-au vehiculat scenarii diverse, de la revenire rapidă, în V, la criză cu două puncte de minim, în W, la revenire graduală… Pe scurt, incertitudine din toate direcțiile.

Dacă la crizele anterioare (pentru cei mai vechi în business) era opțiunea de a schimba domeniul de activitate sau țara deservită, acum lucrurile sunt relativ uniformizate, pandemia punând probleme tuturor economiilor.

Și, pentru că salvarea nu va veni (nici de această dată) din exterior și timpul costă bani, evadarea din criză, în sensul adaptării afacerii la noul context, vine din zona total lipsită de confort sau de spectaculos a măsurilor de management bazate pe calcule și disciplină.

Discutând cu CEO-ul unei importante companii de certificare a sistemelor de management, Claudiu Aiftimiei, l-am rugat să ne prezinte un top al celor mai eficiente și sigure măsuri pe care antreprenorii ar trebui să le ia, pentru a naviga cât mai bine în această perioadă.

Exact ca sistemul imunitar, reziliența unei companii la șocuri economice, se construiește cu acțiuni consecvente.

1 Rezerve financiare pe 3 luni

În primul rând, rezerve financiare pentru 3 luni, care să acopere nevoile vitale – salarii, furnizori importanți, credite etc. Trebuie să știi câți bani sunt necesari pentru un trimestru și să încerci să îi pui deoparte. E un stres enorm pentru cei care depind, în fiecare zi, de încasările zilei următoare pentru a putea face plățile curente.

2 Adaptare pentru continuitatea afacerii

Când totul se schimbă în jur, e logic că și în afacerea ta sunt necesare modificări. O lecție importantă pentru noi a fost adaptarea modului de lucru în așa fel încât să se asigure continuitatea afacerii, iar oamenii să fie sănătoși. Vorbim de două categorii de acțiuni: digitalizare și flexibilizare a muncii. Deja unele soluții sunt testate: munca de acasă, unde se poate, prezența la birou prin rotație, decalarea programelor de lucru pentru a evita aglomerația la birou, dar și în mijloacele de transport în comun, schimbări privind modul de organizare a pauzei de masă, evitarea întâlnirilor/ședințelor în număr mare sau organizarea acestora on-line, folosirea continuă a măștilor etc.

3 Scenarii și măsuri specifice

Cel mai mare inamic este neprevăzutul. Într-adevăr, viața bate filmul și evoluția realității poate fi surprinzătoare. Dar, cu cât ne gândim mai bine și mai realist la posibile cursuri ale afacerii, cu atât putem creiona mai clar scenarii, identifica riscuri și propune soluții. Pentru URS Certificări am pus pe hârtie scenarii care să ne pregătească pentru evoluții nefavorabile, luând cifra de afaceri drept principal criteriu. Ne-am întrebat: ce facem dacă cifra de afaceri scade la 80%? Dar la 60%, 40%, 20%, pentru un anumit interval de timp?

4 Valorificarea facilităților fiscale oferite de stat

Se zice că reținem, din lectură sau conversații, argumentele care ne validează propriile idei. Ei bine, presa economică ar trebui citită într-un mod obiectiv. Am fost surprins să constat că multă lume nu cunoștea facilitățile fiscale puse la dispoziție de stat. Mai ales acum, orice sursă de sprijin este importantă. Drept urmare, recomand studierea zilnică a presei economice, a site-ului ANAF, consultarea cu specialiști, de câte ori aveți ocazia.

5 Comunicare permanentă

Menținerea echipei, a unui nucleu de oameni capabili și implicați, depinde în mare măsură de comunicarea pe care o face managerul. Oamenii au nevoie să înțeleagă faptul că ai o strategie, că ești pregătit să iei măsuri, că ești atent la piață, că urmărești constant evoluția firmei.

6 Exemplul personal

Liderii conduc prin puterea exemplului. De aceea, top managementul trebuie să fie primul exemplu în implementarea regulilor ce țin de acest context pandemic. Cum să câștigi încrederea celor din jur privind gestionarea firmei, dacă nu respecți lucruri simple, vizibile, cum ar fi purtarea măștii, de exemplu.

7 Respectarea legii

Indiferent de convingerile politice personale sau calitatea actului legislativ, respectarea legii trebuie să fie o prioritate. Amenzile ori consecințele nu pot fi ignorate, mai ales atunci când deja ai probleme financiare.

Noi, la URS Certificări, am pus în practică aceste 7 idei și suntem mulțumiți de rezultat. Nu sunt convins că greul a trecut, dar sunt încrezător că suntem mai pregătiți pentru a face față provocărilor, mai flexibili, mai rapizi în reacție. Am dezvoltat chiar un produs nou, în pandemie, TRUSTMARK, prima certificare românească de bune practici în vederea protejării sănătății clienților. Și aceasta a fost o reacție de adaptare la noul context.”

URS CERTIFICARI

URS CERTIFICĂRI SRL reprezintă în România, de 13 ani, grupul United Registrar of Systems Ltd. cu sediul în Marea Britanie și birouri în 41 de țări, unul din cele mai mari organisme de certificare din lume. Principalele produse și servicii sunt: certificare ISO și TRUSTMARK, cursuri de calificare autorizate, sisteme de monitorizare a satisfacției clienților.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Florile de mină ale Maramureșului, obiectiv turistic

Articolul următor

Restaurantul Rod reinventează conceptul de meniu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share