Transformarea digitală este o necesitate, sunt de părere participanții la FinVision: 84% dintre participantii la un sondaj FintechOS consideră că băncile, furnizorii de asigurări și instituțiile financiare nu vor putea supraviețui fără transformarea digitală. Un sfert dintre respondenți susțin că acele organizații care vor eșua în acest proces se vor confrunta cu o scădere a veniturilor, în timp ce 37% cred că un astfel de eșec ar conduce la lansarea de produse și servicii mai puțin relevante pentru piață.
Printre concluziile sondajului se menționează că toți respondenții sunt de acord că pandemia a accelerat adopția de strategii pentru transformarea digitală, în timp ce 59% cred că trasformarea digitală trebuie să fie finalizată în următorii 1-2 ani pentru ca organizațiile din industrie să își păstreze competitivitatea. Totodată, 38% dintre ei spun că decalajul la nivelul competențelor este principalul element care stă în calea unei digitalizări eficiente.
În ceea ce privește prioritățile importante în transformarea digitală, 43% dintre respondenți consideră că experiențele personalizate oferite clienților ar trebui să constituie principala prioritate în strategiile de transformare digitală a băncilor, furnizorilor de asigurări și companiilor de servicii financiare.
Pe locul secund în topul priorităților de digitalizare ce ar trebui să preocupe organizațiile financiare sunt serviciile multi-channel (38%). Având în vedere concentrarea industriei în jurul Open Banking, doar 4% dintre respondenți ar prioritiza valorificarea API-urilor și dor 3% ar miza pe utilizarea inteligenței artificiale.
„Nu există nicio îndoială că pandemia a accelerat nevoia de transformare digitală, iar companiile înțeleg acum că acest proces trebuie să derulat mai bine mai devreme decât mai târziu dacă vor să supraviețuiască”, spune Teodor Blidarus, Fondator și CEO al FintechOS. „Dar transformarea poate fi lungă și costisitoare, iar organizațiile trebuie să se asigure că acordă prioritate unor aspecte cu adevărat importante și fac eforturi mai mari acolo unde este cu adevărat necesar. Dacă nu, riscă să piardă în fața companiilor mai agile, care au abilitatea de a inova rapid”, adaugă Teodor Blidăruș, citat de nocash.ro.