Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Vlad Iftimie: cred cu tărie în misiunea mediului de business de a se implica activ în viața comunităților

Vlad Iftimie este antreprenorul de 35 de ani care și-a făcut un obiectiv din a reinvesti în frumosul românesc. Pasionat de tot ceea ce înseamnă tradițional, viață sănătoasă, valori românești, Vlad a revenit constant către ramuri care implică activ grija față de locurile natale, comunitate și proiecte culturale. Managing partner al Vestra Industry, Vlad Iftimie a pus și bazele proiectului Haita Land, un concept modern al reîntoarcerii la plaiurile mioritice. A inițiat și s-a implicat în proiecte culturale precum: Moldova Film Festival, Borcanul cu ficțiune, tabere de pictură la Cai de vis, concursuri de alergare și turnee de tenis.

Care au fost obiectivele strategice pentru dezvoltarea Vestra Industry și ce transformări pot fi identificate în proiectele clienților din piața ultimilor ani? Cum au contribuit soluțiile Vestra Industry la evoluția acestor proiecte?
Vestra Industry este primul cluster specializat în industria utilităților și a echipamentelor de automatizare din România și are o istorie de peste 25 de ani. Compania are ca principal obiectiv de dezvoltare aducerea pe piața din România a celor mai performante soluții din domeniul utilităților și automatizării industriale atât pentru clienții privați, cât și pentru cei de stat. Încă de la început misiunea noastră a fost să aducem calitate în relațiile, serviciile și produsele pe care le furnizăm. Vestra nu vinde doar echipamente, Vestra construiește relații puternice cu clienții și furnizorii, oferind întotdeauna cele mai bune soluții. Strategia noastră se bazează pe trei piloni esențiali: grija față de oameni și mediu, calitatea ridicată a produselor și serviciilor, precum și parteneriatele puternice cu liderii mondiali. Succesul companiei este construit pe această strategie. Comercializarea echipamentelor de măsură și control, serviciile de management al utilităților și sistemele de automatizare se realizează printr-un Sistem de Management Integrat care ne ajută să menținem un nivel ridicat de competitivitate.

Ne propunem să profităm de oportunitățile de consum din categoria produselor premium și, în același timp, să oferim servicii de calitate superioară. Adăugăm valoare produselor prin diferențierea semnificativă în piață și prin inovație continuă. De aceea, proiectele realizate pentru clienții noștri diferă în funcție de nevoile și dorințele acestora, iar, de la un an la altul, transformările sunt tot mai vizibile, acest lucru datorându-se în primul rând schimbărilor apărute în piață și a evoluției tehnologice. Într-o lume care inovează și evoluează permanent, ne dorim ca, prin tot ceea ce oferim, să fim alături de clienții noștri și să le punem la dispoziție instrumentele de care au nevoie pentru a crește și a se dezvolta în fiecare zi.  Performanțele financiare sustenabile duc la un grad de încredere ridicat din partea clienților, acest lucru nefăcând altceva decât să susțină poziția noastră puternică în piață.

Ce principii de management, business și dezvoltare au conturat activitățile și proiectele dvs. până acum? Care sunt elementele economiei românești ce conferă potențial de business și care sunt cele mai importante provocări resimțite acum și din cauza efectelor / resetărilor din 2020?
Principiile noastre sunt client-centered. Astfel, întotdeauna analizăm cu minuțiozitate obiectivele clienților și prioritizăm înțelegerea în detaliu a tuturor așteptărilor lor, indiferent dacă discutăm de preț, fiabilitate sau condiții de livrare. Pentru că ne dorim să creștem nivelul de performanță, să răspundem activ schimbărilor, să realizăm și să explorăm noi oportunități, punem accentul permanent pe îmbunătățirea serviciilor și produselor, dar și pe îmbunătățirea individuală a fiecărui membru al echipei Vestra. Doar așa reușim să gestionăm relațiile care influențează performanța organizației, succesul și activitatea acesteia. În implementarea proiectelor cel mai important principiu pentru noi este respectarea unor standarde înalte de calitate pe care reușim să le realizăm mai ales prin parteneriatele încheiate cu cei mai buni furnizori de automatizări și echipamente la nivel mondial. Doar așa ne putem asigura că soluția oferită fiecărui client este atât potrivită, cât și fiabilă.
În ceea ce privește situația specifică a pieței pe care activăm, pot spune că România, fiind o țară cu o piață emergentă, confirmă un potențial de dezvoltare economică ridicat. Îndeplinim, așadar, mai multe condiții favorabile pentru investitori locali sau străini și implicit atragem capital pe piață. Cu toate acestea, birocrația, mediul fiscal impredictibil sau infrastructura slab dezvoltată pot afecta, de multe ori, negativ investițiile.
Există totuși un potențial fantastic dat de forța de muncă extrem de bine calificată în IT și producție,  de costurile cu personalul sau de producție care sunt mult mai reduse față de alte țări dezvoltate. În această perioadă de criză, România are totuși cel mai mic derapaj la nivel de buget guvernamental față de celelalte țări din Europa. Există multe provocări pentru mediul de afaceri, dar cu atât mai mult, în contextul pandemiei au apărut „efecte adverse”: pierderea încrederii între angajat și angajator, între companie și clienți, pierderea locurilor de muncă, precum și teama de îmbolnăvire. Și noi am fost afectați de pandemia generată de Covid-19. Fiind o companie de consultanță trebuie să menținem constant legătura cu clienții și să ne deplasăm pe teren, astfel că starea de urgență și măsurile de distanțare socială au reprezentat o adevărată provocare pentru noi.
Toate aceste lucruri influențează activitatea companiilor și de aceea este important să știi cum să le gestionezi cât mai corect. Așa cum au arătat studiile publicate în aceste luni, efectele restricțiilor impuse de pandemia generată de virusul SARS-COV-2 s-au manifestat prin scăderea vânzărilor, suspendarea temporară a activității, disponibilizări, întârzieri la plata furnizorilor, precum și închiderea unor firme, în cel mai nefericit caz.
Ce alte domenii – segmente de business vă pasionează? Cum a apărut interesul și care este acum strategia pentru ele? Ce soluții se întrevăd pentru revenirea graduală în Turism?
Cred cu tărie în misiunea mediului de business de a se implica activ în viața comunităților în care activează și generează profituri. Acesta este și motivul pentru care m-am implicat personal sau alături de Vestra în proiecte care aduc un plus în viața oamenilor. Vorbesc aici despre proiecte de suflet cu valență dublă, atât culturală, cât și de responsabilizare socială: Moldova Film Festival, Borcanul cu Ficțiune, tabăra de pictură Cai de Vis, Unde-i ursul? – concursul de alergare și bicicletă pe muntele Giumalău sau turneul de tenis Top Spin.

Mai mult decât atât, am avut întotdeauna o înclinație de a reinvesti în „frumosul românesc”, adică în tot ce înseamnă tradițional, viață sănătoasă, valori românești. Sunt atașat de tradiția și istoria țării noastre și îmi doresc ca prin proiectele pe care le dezvolt să aduc oamenii mai aproape de cultura și obiceiurile tradiționale.

Astfel, pe lângă Vestra Industry m-am implicat activ și în dezvoltarea turismului de calitate în România, un altfel de turism. Îmi doresc să promovez locuri și tradiții mai puțin cunoscute, să ofer și celor din jurul meu sentimentul de frumusețe și pace pe care l-am regăsit de nenumărate ori în locuri descoperite mai mult sau mai puțin întâmplător. Turismul românesc are un potențial fantastic și, cu puțin ajutor din partea guvernului, poate deveni unul dintre pilonii de promovare sustenabilă a României. Reducerea unor taxe, precum și injectarea de capital în acest sector ar ajuta cu siguranță în revenirea turismului după pierderea majoră suferită în acest an din cauza restricțiilor de deplasare.

Așa a luat naștere proiectul Haita Land (www.haitaland.ro/). Acesta este un concept nou de cazare care își propune să ofere turiștilor o experiență inedită în inima naturii, pe un adevărat tărâm al poveștilor, Țara Dornelor. În acest moment proiectul include trei căsuțe care fac parte din rețeaua ecoturistică locală și susține conservarea durabilă a Țării Dornelor. În viitor ne dorim să dezvoltăm și mai mult acest concept și să atragem cât mai mulți pasionați de natură, dar și investitori. Este fantastic cum poți trăi liniștea într-un spațiu parcă uitat de lume, dar poți avea în același timp toate facilitățile lumii moderne.

Un proiect asemănător este Moșia Cai de Vis, o locație cu iz istoric care și-a păstrat arhitectura și care bucură cu o priveliște spectaculoasă de ansamblu asupra dealurilor și cu o echipă ecvestră formată din 16 cai de rasă, atent îngrijiți și pregătiți oricând de o demonstrație unică.

Un alt segment de business pe care l-am dezvoltat este Motif Hub (www.motifhub.ro/), firmă de consultanță cu experiență vastă ce implementează soluții de proces, strategie și tehnologie pentru companii, contribuind la formarea și dezvoltarea unei generații de business-uri autentice și asumate. Compania dezvoltă și implementează soluții strategice de IT, business development, branding și marketing care produc rezultate rapide și aduc valoare directă atât startup-urilor, cât și companiilor mari, naționale sau internaționale.
Care sunt în viziunea dvs. cele mai spectaculoase evoluții datorate schimbării de macaz în tehnologie, ce recomandări aveți pentru antreprenori / manageri?
Cu siguranță tehnologia este cuvântul anului 2020, cu evoluții spectaculoase în majoritatea domeniilor. Inteligența artificială a reconfigurat anul acesta procesele tehnologice prin răspândirea robotizării procesului de automatizare, dar și modelele de business care s-au axat tot mai mult pe procesul de digitalizare și comunicare online. În același timp, s-a putut observa orientarea companiilor către profesioniști calificați în domeniul securității cibernetice pentru a sprijini tranziția către munca la domiciliu. Pandemia a accelerat transformarea digitală și adoptarea tehnologiilor emergente astfel încât accesul de la distanță, de pe dispozitivele personale și gestionarea unor cantități imense de date să nu reprezinte un impediment pentru companii.

Ne adaptăm constant cerințelor și nevoilor pieței. Companiile trebuie să se orienteze către digitalizare, iar managerii și antreprenorii să investească în procese și în implementarea unor noi softuri care să ajute afacerea să facă față acestei noi schimbări.

Care sunt obiectivele dvs. pentru 2021/2022?
În ceea ce privește activitatea de la Vestra Industry, ne vom axa pe consolidarea proiectelelor existente și dezvoltarea noii divizii de IT. Pentru următorii doi ani ne-am propus să ne implicăm activ și intens în dezvoltarea soluțiilor de sprijin pentru orașe inteligente (smart cities), dar și a celor de cyber security. Securitatea în mediul virtual devine și ea un ”must-have”, mai ales în contextul în care hub-urile sunt din ce în ce mai mult interconectate. Ajutăm, astfel, orașele și comunitățile să devină competitive din punct de vedere economic, să deschidă ușa către noi servicii și comunicații într-o societate mobilă în continuă creștere și, de ce nu, să punem încă o dată umărul în dezvoltarea turismului românesc.

Legat de proiectele de responsabilitate socială, îmi doresc să creștem de la an la an nivelul de implicare în comunitate și să devenim un aliat de bază pentru nevoile societății. Proiectele de CSR sunt strâns legate de acțiuni care generează schimbări cu impact pentru oameni și comunități. Promovarea educației și sănătății sunt direcțiile prioritare în care vom continua să ne implicăm. Educația, ca direcție strategică a proiectelor de CSR, se află în ADN-ul meu. Cred cu tărie că aceasta stă la baza unui viitor mai bun și contribuie la formarea generațiilor viitoare.

Legat de proiectele din domeniul turismului, pentru anul 2021 obiectivele principale sunt maximizarea profitului și promovarea experiențelor și a locurilor inedite din Țara Dornelor. De asemenea, alături de cele trei căsuțe ale complexului Haita Land, îmi doresc să dezvolt noi unități locative, o zonă de camping, precum și un salon panoramic care să bucure privirile turiștilor.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Clujul menține taxele și amenzile la județ, dar scumpește parcarea la stadion

Articolul următor

Bosch pune în funcțiune prima rețea campus 5G

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share