Centura Metropolitană Cluj-Napoca (TR 35) și drumurile sale de legătură au primit avizul de mediu din partea instituției abilitate.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Primăria Cluj-Napoca au anunţat publicul interesat asupra luării deciziei și emiterii avizului de mediu pentru planul urbanistic zonal – studiu de fezabilitate.
Acesta include etapele I și II ale proiectului care se derulează pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca și al comunelor Florești, Gilău, Baciu, Apahida și Căpușu Mare. Consiliul Local Apahida și-a dat deja acordul de principiu.
“Prin implementarea acestui proiect se vor pune bazele unei urbanizari sustenabile, eliminarea traficului greu din comună și accesul facil spre oraș prin mai multe puncte de acces”, susțin inițiatorii proiectului. Beneficiarul final al lucrării este CNAIR.
Planul urbanistic zonal este elaborat de Planwerk Arhitectură și Urbanism, proiectant general fiind o asociere condusă de Transinvest Budapesta. Proiectul prevede construirea de drumuri noi cu cel puțin patru benzi sau lărgirea drumului existent.
Prima etapă cuprinde 65 km de centură și de drumuri de legătură, dintre care TR35 are 41 km, iar a doua, drumuri de legătură de 30 km, dintre care Apahida – 2,2 km, Florești – 7 km și Cluj-Napoca – 21 km.
Centura metropolitană va începe din Gilău, de la nodul Autostrăzii Transilvania, traversând zona de nord a comunei Floreşti şi municipiul Cluj-Napoca, până la Apahida, unde va face joncţiunea cu Centura Vâlcele – Apahida. Investiţia va depăşi 250 de milioane de euro, din care 150 de milioane bani europeni.