Primăria Oradea, Primăria Arad, Consiliul Județean Bihor și Consiliul Județean Arad au semnat în cursul anului trecut un acord de asociere pentru realizarea Drumului Expres Oradea-Arad. De asemenea, există și un protocol prin care fiecare dintre părți vine cu o sumă de aproximativ 1 milion de euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate.
Pentru a urgenta și mai mult acest proces, asociații au modificat protocolul și au introdus inclusiv proiectarea în cadrul lui.
„În momentul în care vom lansa procedura de actualizare a studiului de fezabilitate, va fi trecut în cadrul licitației și realizarea proiectului cu o clauză suspensivă că nu vom veni cu bani în plus pe care să-i punem la acest proiect și că dacă va câștiga finanțarea europeană care va fi depusă pe POIM, atunci proiectul va fi plătit din aceea finanțare”, a declarat primarul Oradiei, Florin Birta.
Deci nici cele două primării, nici Consiliile Județene nu-și modifică cota de cofinanțare de 1 milion de euro, doar se va licita inclusiv proiectul.
Profil de autostradă și drum expres
Reamintim că, conform proiectelor, drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include și realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.
Totodată, acest drum expres ar urma să fie legat de autostrăzile A1 și A3, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac-Arad-Timișoara.