Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Mașinile electrice din România se înmulțesc. Cum stăm cu stațiile de încărcare?

Programul Rabla din România este cea mai bună schemă de susținere a mașinilor electrice din Europa. Acest lucru a fost evidențiat de mai mulți participanți la Conferința Orașe și comunități. Viziune 2030”, organizată la Oradea, joi, 4 februarie 2020.

Mircea Fechet, vicepreședinte al Comisiei de mediu din Camera Deputaților, a precizat că Aproape 4.000 de autoturisme electrice au fost achiziționate de către români în 2020 și ele circulă azi pe străzile din România. Acest fapt s-a datorat, cel mai probabil, valorii foarte mare a voucherului pentru mașini electrice. Avem cea mai mare valoare a voucherului din Europa, aproximativ 10.000 de euro, o sumă considerabilă ca și bonificație”.

Parlamentarul crede că persoanele care își achiziționează mașini electrice prin Programul Rabla ar trebui să beneficieze de avantaje care să-i încurajeze și pe alții să-și cumpere mașini electrice: parcare gratuită, impozit zero sau deductibilitatea integrală a mașinilor respective.

Acesta a vorbit și despre înființarea stațiilor de încărcare, fiind nemulțumit că deși programul este gratuit pentru autoritățile locale, doar 29 dintre municipiile reședință de județ au aplicat pentru instalarea de stații de încărcare a mașinilor electrice.

Stații de încărcare

Marius Chiriac, director general ENEL X România, a subliniat, de asemenea, beneficiile voucherelor acordate în România pentru cumpărarea de mașini electrice. Acesta a informat că ENEL X are un program foarte ambițios pentru mașinile electrice, o investiție de peste 20 de milioane de euro, investiție pe care a câștigat-o în România, concurând cu alte țări.

„Am câștigat cu ajutorul a două elemente principale: Programul Rabla, cea mai bună schemă de susținere pentru mașinile electrice din Europa și prin tariful total mai mic al energiei în România față de alte țări, care, practic, face ca persoanele care fac mai mult de 20.000 de km pe an să aibă sens să treacă la mașinile electrice”, a precizat Marius Chiriac.

Compania pe care o reprezintă dezvoltă o infrastructură de încărcare pentru o infrastructură publică, având în prezent peste 100 de stații de încărcare.

Am început cu Bucureștiul. Suntem prezenți inclusiv în Timișoara, Constanța, Deva, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Focșani, Târgu Mureș. Este o investiție 100% ENEL X, în calitate de entitate legală care se ocupă de soluțiile de eficiență energetică. Suntem interesați să colaborăm cu orașele reședință de județ. Totul vine fără nici un fel de cost. Investiția, atât în stație, cât și în racordare ne aparține. Am ajuns în București la o rată de acoperire destul de bună, peste 35 de stații în operare. Focusul este pe orașele principale, dar am început să instalăm stații, inclusiv pe principalele coridoare de transport. Am participat și la licitațiile CNAIR pentru spațiile de autostradă”, a explicat directorul general ENEL X România.

Accesul la aceste stații este 100% digital pe bază de aplicație cu card. La fel ca în SUA, Marea Britanie, Spania și Italia. „Operăm mult mai multe stații de câte am instalat, peste 90.000 la nivel mondial. Ambiția este să ajungem la peste 400 de puncte de încărcare până la sfârșitul anului și la peste 2.000 de puncte de încărcare în următorii patru ani”, a subliniat Marius Chiriac.

Oradea are cea mai extinsă rețea de stații de încărcare rapidă

Dragoș Ciobanu de la EVconnect a vorbit despre semnarea contractului de instalare a 16 stații de încărcare rapidă în Oradea, primul de acest fel finanțat de AFM în proiectul destinat primăriilor reședință de județ.

„Oradea devine primul oraș din România beneficiar al acestui program de finanțare și, totodată, orașul din România cu cea mai extinsă rețea de încărcare rapidă. Deja avem un proiect încheiat, în parteneriat cu Electrogrup, pe strada Brașovului, cu două stații. Deci, în Oradea avem 18 stații de încărcare rapidă”, a declarat Dragoș Ciobanu.
Oradea va avea 18 stații de încărcare rapidă EVconnect

EVconnect și-a început activitatea în 2014, pornind la drum cu intenția de a dezvolta o infrastructură de încărcare a mașinilor electrice în România. Are în prezent circa 500 de stații intalate. O serie de stații încărcare rapidă sunt instalate pe A1, de la Nădlac, până la Constanța. „Ținta noastră este ca cel puțin 50% din stațiile pe care le avem amplasate și le amplasăm, inclusiv în zonele urbane, să fie conectate la soluțiile electricității regenerabile, gen umbrarele de panouri fotovoltaice pe care le amplasăm în parcările publice ale centrelor comerciale, ale primăriilor”, a precizat reprezentantul EVconnect.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Secretele „Rețetei Bolojan în administrație”

Articolul următor

Zalăul vrea finanțare de la UE pentru primul său parc industrial

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share