Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autorizațiile de construire se dau mult mai repede la Cluj

Termenul mediu de emitere de către Consiliul Județean (CJ) Cluj a autorizațiilor de construire s-a redus la jumătate față de acum cinci ani, de la 16 la 8 zile.  

Președintele Consiliului Județean (CJ) Cluj, Alin Tișe, a realizat, împreună cu responsabilii direcției de resort, analiza activității derulate în 2020 în domeniul urbanismului, în special de emitere a autorizațiilor de construcție și a certificatelor de urbanism.

„E de datoria noastră să venim în sprijinul cetățenilor reducând, cât mai mult posibil, termenele de soluționare. Rezultatele aferente anului 2020 sunt mai mult decât îmbucurătoare. Fără a face rabat de la rigurozitate și de la respectarea legii, am reușit să obținem un termen mediu de emitere a autorizațiilor de construire de doar 8,8 zile”, a precizat liderul forului administrativ județean, Alin Tișe.

În 2020 termenul mediu de emitere a autorizațiilor de construire la CJ Cluj a fost cu mult mai redus față de cel legal, de 30 de zile. 82% au fost emise într-un termen de până la 15 zile lucrătoare. Termenul mediu de emitere scăzut constant în ultimii cinci ani, acesta înjumătățindu-se, de la 16,4 zile lucrătoare în 2016.

Pe parcursul anului precedent CJ Cluj a emis 391 de autorizații de construire sau desființare, în scădere cu 37% comparativ cu anii 2019 și 2018, când au fost eliberate, în medie, 618 documentații. Scăderea s-a produs pe fondul evoluției pandemice, care a determinat amânarea sau chiar stoparea unor construcții. Cu toate acestea, valoarea proiectelor urbanistice autorizate de instituție a fost de 101 milioane de euro.

Au fost eliberate 211 avize ale structurii de specialitate,care au stat la baza emiterii de către primari a autorizațiilor, în creștere cu 37% față de anul anterior. La capitolul certificate de urbanism, CJ a emis 1.198 de astfel de documente, în creștere cu 3% comparativ cu anul precedent, dar și 541 de avize ale structurii de specialitate, ce au stat la baza emiterii de către primari a certificatelor de urbanism.

Total
11
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

P3 Logistic Parks anunță tranziția către un nou CEO

Articolul următor

Capacitate de producție în Maramureș: 15 milioane de măști lunar

Citește și:
Citeste mai mult

Cele 10 șantiere ale Bihorului în 2022

Printr-o postare pe pagina sa de Facebook, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor a trecut în revistă cele…
Citeste mai mult

Investițiile Oradiei în sănătate în 2022

Potrivit informațiilor oferite de reprezentanții Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) Oradea, în domeniul sanitar, anul…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
11
Share