Infrastructura Timiș Transport Turism

Aeroportul Internațional Timișoara are un nou terminal pentru Sosiri Curse Externe

De scurt timp a fost semnată recepția lucrărilor la noul terminal Sosiri Curse Externe de la Aeroportul Internațional Timișoara. Acesta va deveni accesibil călătorilor la jumătatea anului, odată cu finalizarea dotărilor.

AIT va continua în perioada următoare să realizeze numeroase investiții pentru dezvoltarea infrastructurii porții aeriene. Sunt vizate noile terminate de plecare și sosire, dar și un centru intermodal cargo și o stație de cale ferată. Banii sunt atât din fonduri europene, fonduri guvernamentale, sprijin de la autoritățile locale, dar și din fonduri proprii ale AIT.

Construirea terminalului Sosiri Curse Externe Pasageri are o valoarea totală (inclusiv TVA) a contractului de finanțare este de 30,35 mil. lei și se află în etapa finală de construire și dare în folosință. Execuția lucrărilor de construire a început în data de 4 februarie 2019 iar recepția la terminarea lucrărilor de construire s-a realizat în data de 11 martie 2021. Se estimează că în luna iunie 2021 terminalul va fi complet funcțional. Totodată, a fost realizate achiziții de Echipamente de Siguranță și Securitate (Etapa a I – a), un proiect de investiții aflat în derulare are termen de finalizare 31 iulie 2021 și cuprinde două achiziții importante: cumpărarea a două autospeciale PSI: contractul, în valoare de 8,93 mil. lei (inclusiv TVA) are termen de finalizare 7 iulie 2021; achiziția unui sistem integrat pentru controlul de securitate, în valoare de 38,97 mil. lei (inclusiv TVA) și va fi finalizat în octombrie 2021.

Terminalul Plecări Curse Externe urmează să fie realizat în perioada următoare Proiectul este în valoare de 184,5 mil. lei va avea o suprafață construită desfășurată propusă de 12.000 m2; un sistem control de securitate dimensionat pentru șase filtre complet echipate și dotările necesare pentru controlul bagajelor de cală; 7 lifturi de persoane și marfă; 18 ghișee check-in; 6 cabine destinate activității poliției de frontieră; 6 porți automate de scanare documente. Contractul de finanțare al acestui proiect de investiții ar putea fi semnat până la finalul lunii aprilie 2021. Contractul va fi finalizat în 30 luni, iar terminalul „Plecări Externe” va fi funcțional începând cu data de 1 ianuarie 2024.

La Timișoara se va realiza și un Terminal Cargo Aerian de 4.000 mp, în cadrul etapei 1 din cadrul proiectului „Centru Intermodal Cargo Timișoara”. Proiectul are scopul dezvoltării spațiilor destinate transportului mărfurilor pe calea aerului și va fi conexat zonei propuse pentru edificarea Centrului Intermodal Cargo Timișoara. În prima etapă se va realiza prin credit-furnizor un spațiu logistic cu suprafața de 4.000 mp și un cost estimat de 14,67 mil. lei (fără TVA). Noul terminal cargo va fi funcțional în trimestrul II al anului 2022. Construirea terminalului va fi demarată numai în condițiile garantării ferme a închirierii pentru întreaga perioadă de amortizare a investiției (10 – 15 ani).

AIT mai are în vedere și realizarea și modernizarea unui „Sistem Integrat De Securitate Aeronautică”. Valoarea totală a proiectului este estimată la 95 milioane. lei și va fi realizat din fonduri europene nerambursabile. Investiția va fi finalizată în luna decembrie 2023. Proiectul se află în etapa achiziției consultanței pentru obținerea finanțării. Un alt proiect vizează achiziția de echipamente destinate activităților Non – Economice în Domeniul Siguranței Aeronautice (Etapa a II – a). Proiectul se află în etapa definirii temei de proiectare premergătoare analizei cost – eficacitate și termenul de finalizare a achiziției este estimat pentru sfârșitul anului 2023. Valoarea proiectului va fi de 20,7 mil. lei.

Prin realizarea unui Centru Intermodal de Transport Pasageri se dorește ca pe latura de sud a parcării auto, să se realizeze o stație de cale ferată care va permite accesul la aeroport atât al pasagerilor care pleacă din Timișoara, dar și al celor din regiunea Vest care optează pentru acest mijloc de transport. Obiectivul de investiții se află în faza de proiectare „Studiu de fezabilitate” și va fi realizat de către C.F.R. Infrastructură, cu termen de finalizare estimat pentru sfârșitul anului 2023. Valoarea proiectului se estimează la 8,5 mil. Lei.

În etapa a III – a achiziției de echipamente destinate activităților economice în domeniul siguranței aeronautice, se are în vedere achiziția unor echipamente noi iar termenul de finalizare a achiziției este estimat pentru sfârșitul anului 2023. Investiția este în faza definirii temei de proiectare premergătoare analizei cost – eficacitate și va fi finalizat în anul 2023. Valoarea totală a investiției este de 4,80 mil. lei.

Realizarea etapei a II-a a Centrului Intermodal Cargo Timișoara va fi inițiată în anul 2021 și va avea ca termen de finalizare 2030. Terenul pus la dispoziție de către Aeroportul Internațional Timișoara, poate asigura o suprafață de până la 650.000 mp. În primă etapă se va realiza un terminal cargo aerian cu suprafață de 4.000 mp, urmând ca ulterior centrul să fie dezvoltat și pentru zona rutieră și feroviară. Valoarea totală a investiției este estimată la 750 milioane de lei. Pentru realizarea integrală a proiectului se va avea în vedere cooperarea cu autoritățile locale, Consiliul Județean Timiș și cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-o proporție financiară care nu a fost decisă până în prezent.

Sunt prevăzute și reparații capitale a pistei de decolare – aterizare și a căilor de rulare, care presupune reparația capitală a pistei de decolare – aterizare pe segmentul estic cu lungimea de 1.000 m și lățimea totală de 60 m, extinderea platformei de parcare a aeronavelor precum și a căilor de rulare Alfa, Bravo, Delta și Fox se va realiza în scopul permiteri circulației în scopuri optime a aeronavelor de categorie „D”. Reparația capitală va cuprinde și înlocuirea integrală a sistemelor de balizaj încorporate. Costurile se estimează la 250 mil. lei și vor fi finanțate din bugetul de stat. Se apreciază faptul că într-un viitor mediu de timp va fi necesară realizarea unei piste secundare de minim 2.500 m, lățimea totală de 60 m și un PCN de minim 65.

Ne aflăm într-o perioadă grea pentru toți, însă acest lucru nu ne determină să nu privim înainte. Continuăm proiectele demarate sau începem noi proiecte care se dovedesc a fi benefice pentru aeroportul Timișoara, implicit pentru economia zonei de vest a țării. Am convingerea că, treptat, lucrurile vor reveni la normal. În această situație de revenire, aeroportul trebuie pregătit din toate punctele de vedere pentru creșterea traficului aerian, de pasageri și mărfuri. În aceeași ordine de idei, în contextul investițiilor derulate în prezent de Aeroportul Timișoara, zilele acestea se pun bazele realizării unor facilități de transport aerian pentru mărfuri perisabile și animale vii, fără precedent la nivel național. Impactul pe termen imediat și mediu, dar mai ales pe termen lung al acestei investiții va fi unul deosebit pentru producătorii și procesatorii de carne, dar și pentru cei care vor exporta alte categorii de mărfuri perisabile în afara continentului dar și în Uniunea Europeană.”, a declarat Dorel Grădinaru, director general al Aeroportului Internațional Timișoara.

Related posts

O societate din domeniul automotive, din localitatea Făget din Timiş, a fost închisă din cauza coronavirusului

Robert Bloancă

A fost lansată licitaţia pentru nou drum de legătură dintre Timşoara şi Autostrada A1

Robert Bloancă

Aeroportul din Cluj a pierdut 70% din vânzări în pandemie

Nora Dumitrescu

Universitatea de Vest Timişoara mută complet procesul de admitere pentru noul an universitar în mediul online

Robert Bloancă

Aeroportul Internațional Oradea- Ryanair, nouă rută de iarnă din Oradea

Stefana Muresan

Workshop-uri în țară în urma unui parteneriat între BVB-Ministerul pentru Mediul de Afaceri

redactia

Discuții interguvernamentale pentru construirea trenului de mare viteză București-Budapesta

Stefana Muresan

Implantare TAVI, prima procedură la Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara

redactia

Licitație pentru execuția celui de-al treilea pod peste Someș din Satu Mare, contract de peste 94 mil. lei

redactia

Drumul Expres A3 – Tureni, la faza soluțiilor de proiectare

Nora Dumitrescu

Lungimea autostrăzilor a crescut cu 5,2%, respectiv cu 43 km în anul 2019

Traian Dan

Din iunie 2017, cursa Blue Air din Iasi spre Constanta

Transilvania Business

Sălăjenii cer bani de la Compania de Investiții să își modernizeze drumurile

Nora Dumitrescu

Lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, aproape finalizat de Tirrena Scavi

Stefana Muresan

Restricţiile de tonaj de pe lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva, eliminate

Robert Bloancă

Universităţile din Timişoara investesc milioane de euro, bani din fonduri europene, în dezvoltarea a două platforme IT

Robert Bloancă

Americanii de la 3Pillar Global angajează 100 de IT-iști în centrele din Cluj-Napoca, Timișoara și Iași

Stefana Muresan

Proiectarea la drumul expres Craiova-Pitești, urgentată

Ligia Voro

Se schimbă finanţarea pe Programul Operaţional Regional. Proiectele vor fi sprijinite şi înainte de depunere

Robert Bloancă

150 de mil. euro pentru legarea municipiului Oradea de viitoarea autostradă Transilvania

redactia

Aquatim, investiție de aproape 6 milioane de lei, în rețeaua de apă și canalizare din Jimbolia

redactia

Clinica Dental Experts Timișoara, fondată de familia de medici Bratu – 10 ani de performanță de vârf

redactia

TM | Un nou proiect livrat cu succes de catre OPTIM PM

Transilvania Business

În Cetatea Oradea s-a deschis restaurantul Meridian Zero, care promovează civilizația și cultura gustului

Traian Dan

Leave a Comment