Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum au folosit antreprenorii finanțările IMM Invest și ce urmează în 2021

Banca Comercială Română (BCR) a prezentat rezultatele unui studiu dedicat programului IMM Invest, care expune efectele pandemiei asupra derulării activității și provocările cu care s-au confruntat IMM-urile, dar și impactul accesării creditelor pentru capitalul de lucru și a celor pentru investiții. Studiul a fost realizat cu sprijinul antreprenorilor care au ales BCR ca bancă parteneră în cadrul programului IMM Invest. Rezultatele indică faptul că cele mai mari probleme cu care aceștia s-au confruntat în ultimul an au ținut de scăderea comenzilor, de teama angajaților privind pandemia și nevoia menținerii unui mediu de muncă sigur și sănătos, dar și de dificultatea de a susține atât costurile fixe, cât și pe cele variabile, pentru furnizorii de materii prime.

Datele din studiu evidențiază planurile antreprenorilor în 2021, care includ dezvoltarea strategiei de e-commerce și prezență online, investițiile în extinderea afacerii și îmbunătățirea promovării. De asemenea, studiul arată adeziunea mediului de business la faptul că adaptarea afacerilor la contextul pandemic s-a realizat prin dezvoltare de noi produse și servicii, dar și prin integrarea activității în mediul online.

După un an în care cuvintele de bază au fost sănătatea, digitalizarea, eficiența și colaborarea, suntem mai conectați, și, prin urmare, mai puternici, și privim cu optimism către viitor. Ne bucurăm că am făcut echipa împreună, că am ajutat la salvarea cât mai multor locuri de muncă și ne continuăm misiunea de a oferi soluții de sprijin pentru clienții noștri. Lansăm astăzi noul ghid practic IMM Invest 2021 și reconfirmăm angajamentul de a oferi tuturor antreprenorilor îndrumare din partea echipei BCR, indiferent dacă vor primi credit sau nu”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Studiu

Datele din studiul BCR oferă o mai bună înțelegere a mediului antreprenorial și a măsurilor aplicate în contextul pandemiei pentru susținerea afacerilor:

  • 96% dintre clienți microîntreprinderi și 97% dintre clienții IMM au spus că au acordat mai multă atenție educației pentru sănătate în interiorul companiei;

  • 95% dintre clienții micro au acordat o mai mare atenție gestionării costurilor: 46% dintre aceștia au eficientizat costurile cu materialele de producție, 31% au tăiat din zona de utilități și 28% dintre ei au redus din costurile de marketing;

  • 92% dintre clienții IMM s-au preocupat de o mai bună gestionare a costurilor, 36% eficientizând zona de costuri de materiale de producție, 34% reducând costurile de utilități și 28% dintre ei operând tăieri din bugetul de marketing;

  • 64% dintre clienții micro și 61% dintre respondenții clienți IMM s-au orientat spre noi parteneriate, atât cu furnizorii de servicii, cât și în ceea ce privește interacțiunea cu băncile și statul pentru accesare de fonduri.

În ceea ce privește percepția despre programul IMM Invest, companiile care au accesat fondurile au declarat că aveau nevoie de ele pentru salvarea afacerilor, 22% dintre respondenții clienți microîntreprinderi declarând că ar fi avut nevoie de o sumă în plus, ce variază între 2.000 euro și 20.000 euro, în timp ce 17% dintre clienții IMM aveau nevoie de o extra sumă, între 51.000 euro și 150.000 euro pentru plăți, investiții și capital de lucru.

Studiul BCR a fost realizat pe un eșantion de 207 clienți, microîntreprinderi și IMM-uri, iar culegerea datelor s-a realizat în două etape: într-o cercetare cantitativă, care s-a desfășurat în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, la care au participat 59 de clienți IMM-uri și 148 de clienți microîntreprinderi, și printr-o cercetare calitativă, în perioada februarie-martie, la care au luat parte 123 de companii, 31 de IMM-uri și 92 de microîntreprinderi, dintre cele care au participat și la cercetarea cantitativă.

În 2020, în cadrul programului IMM Invest, BCR a acordat finanțări în valoare totală de 1,24 miliarde de lei pentru 1.810 companii – 1.190 microîntreprinderi și 620 IMM-uri. Majoritatea creditelor au fost acordate pentru capital de lucru, sectoarele susținute fiind comerț (23%), construcții și materiale de construcții (13%), transport (12%), producție (10%), produse de consum (10%), servicii (8%), HoReCa (4,6%).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Pria Urban Innovation & E-Mobility Conference, energized by ENGIE Romania, 15 aprilie, online, 11.00 AM

Articolul următor

TB 100: Orașul Sovata, noi proiecte de dezvoltare

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share