Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

800 de ani de la atestarea documentară a Ciumbrud: Domeniul Ciumbrud pregătește un vin aniversar și pariază pe vinul la doze

Compania Domeniile Boieru Ciumbrud care dezvoltă mai multe branduri de vin la Ciumbrud, legate de denumirea și istoria localității, este primul producător din România care a produs și a scos pe piață vinul îmbuteliat la doză. În acest an compania pregătește și o lansare a unui vin special, într-o ediție limitată, cu ocazia aniversării a 800 de ani de la atestarea documentară a zonei Ciumbrud, județul Alba.

Domeniile Boieru este denumirea societății, lansate încă în anul 2006 ca o afacere de familie cu scopul de a produce cel mai bun vin din zona Ciumbrudului. Compania este administrată de Florin Dănoaie, iar în anul 2017 omul de afaceri Raul Ciurtin a devenit asociat. Tot în acea perioadă a avut loc o campanie de rebranding în care aproape toate accentele s-au mutat, din punctul de vedere al imaginii, sub umbrela denumirii „Ciumbrud” și „Domeniul Ciumbrud”. De fapt, primul brand al companiei a fost „Vin de Ciumbrud”, care rămâne locomotiva societății. Administratorii cramei însă nu se tem să experimenteze și să inoveze în domeniu.

„Lucrurile au început să se schimbe în ultimii 3 ani, după rebranding, pentru că am început să vindem din ce în ce mai mult și vinurile din gama Domeniul Ciumbrud, o gamă main în care sunt cuprinse atât sortimentele monosepaje, care reprezintă zona, cum ar fi Traminer, Riesling de Rhin sau Muscat, precum și cele internaționale ca Sauvignon Blanc sau Pinot Gris. Pe lângă aceste branduri și-au mai făcut loc și altele – Mentor, Privilegium – pe care le-am dezvoltat în primă fază cu gândul de a fi prezente doar în HoReCa. Dar în momentul de față nu mai putem vorbi doar de exclusivități, sunt vinuri pe care încercăm să le ofertăm peste tot”, ne explică Florin Dănoaie (foto principală).

Plantațiile Ciumbrud – 800 de ani

Compania deține 200 de hectare de vie, dintre care 80 în Ciumbrud, iar 120 în podgoria Sebeș-Apold.
Podgoria Ciumbrud este una dintre cele mai vechi din țară, fiind atestată documentar în 1220. „Anul trecut am fi sărbătorit 800 de ani de la existența localității și, practic, de la existența plantațiilor, pentru că în monografia localității apar date relevante vizavi de cultivarea viței de vie și a trocului realizat în acea perioadă cu vin. Practic, avem una dintre cele mai vechi plantații – una cu particularități specifice doar pentru Ciumbrud”, precizează fondatorul cramei.

Băuturi inovative

Florin Dănoaie spune că Domeniile Boieru va însemna în curând nu numai o companie care produce doar vin, ci băuturi în general. „În această direcție au fost realizate investițiile din ultimii ani: prima investiție majoră a fost în perioada 2009-2010, iar a doua – în 2017-2019, după intrarea în companie și a domnului Ciurtin. Practic, prin aceste investiții mergem și spre alte băuturi inovative, nu doar spre vinul clasic produs și îmbuteliat în sticlă. Am lansat de curând o gamă nouă de vinuri îmbuteliate în doză – un concept inovativ pentru piața din România, dar care s-a dovedit a fi unul de succes pe piețele internaționale, Marea Britanie, Germania, SUA. E un ambalaj practic, ușor de transportat, ușor de răcit, iar consumatorul nu mai are presiunea de a termina o sticlă de vin după ce o deschide. Dacă vrei să te bucuri de un pahar de vin, sunt 250 ml care sunt la îndemâna oricui”, spune fondatorul cramei.

Dozele au fost lansate anul trecut în piață, în lipsa unui eveniment. „Sperăm să putem face efectiv o lansare în vara acestui an. Pentru că pe lângă vinurile la doză, gama Upside, am lansat în piață și un nou concept – un cocktail pe bază de vin. Cocktailuri Ready to drink, gama Blush. O gamă care cuprinde cocktailuri cunoscute, precum Hugo, Sangria, Bellini sau de genul Aperol Spritz. Deci, cocktailuri cunoscute, dar care dacă au pătruns în România, s-a întâmplat prin import. Respectiv, suntem singurul producător de vin care a lansat așa ceva pe piață”, afirmă Florin Dănoaie.

Astfel, la Domeniile Boieru se produc patru tipuri de vin la doză: alb sec (cupaj Sauvignon Blanc-Muscat), rose sec (Pinot Noir), roșu (cupaj Feteasca Neagră-Pinot Noir) și rose demidulce (ediție specială ROZA, Fetească Neagră-Pinot Noir).

De fapt, vinul la doză produs la Ciumbrud s-a dovedit deja a fi unul de succes înainte de a fi lansat oficial. Compania a obținut o medalie de aur pentru vinul alb și una de argint pentru vinul rose la primul concurs internațional la care a putut să trimită și vinuri îmbuteliate la doză – este vorba despre concursul internațional de la Monaco. „Am participat la acest concurs în special datorită faptului că sunt acceptate și dozele. Deocamdată suntem unicul producător de vin din România care îmbuteliază și comercializează vin la doză și era oarecum și o ocazie de a obține o certificare pentru noi că produsul este bun”, subliniază investitorul.

În total, în podgoriile administrate de Domeniile Boieru se regăsesc 13 sortimente de viță de vie. Opt sunt cu soiuri albe (Feteasca Albă, Feteasca Regală, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Pinot Gris, Muscat Ottonel, Traminer și Riesling de Rhin), iar cinci – roșii (Fetească Neagră, Pinot Noir, Cabernet Sauvignon, Shiraz și Merlot, ultimele trei fiind plantații tinere).

Investiții în turismul vitivinicol

Printre investițiile în modernizarea și replantarea tuturor plantațiilor, precum și cele în modernizarea cramei, respectiv mărirea capacităților de îmbuteliere și de stocare, s-a strecurat și investiția într-un punct turistic, realizată în 2013-2014. „Am văzut un potențial major în dezvoltarea turismului vitivinicol, a enoturismului. Anume acest lucru ne-a determinat să pornim la sfârșitul anului trecut o nouă investiție – construirea unui complex turistic vitivinicol, în completarea facilităților existente. Va fi un complex care să poată să găzduiască aproximativ 30 de camere, vor fi facilități de SPA, piscină exterioară, teren de tenis, teren de squash – activități diverse, pe lângă cele clasice pe care le oferim deja, de degustare, vizită de cramă, vizită de podgorie. Sperăm să finalizăm construcția în decembrie anul acesta. E o formă de agrement, care a prins contur și la noi în țară și care sperăm să nu moară odată cu pandemia”, spune cu optimism Florin Dănoaie.

Ultimul proiect de modernizare a cramei a fost realizat în mare parte din fonduri europene, în valoare de 1,2 milioane euro, fiind investite și aproximativ 400.000 de euro într-o hală nouă de depozitare și alte spații de depozitare. Majoritatea investițiilor realizate de companie au fost cu fonduri europene.

În prezent, Domeniile Boieru are o capacitate de stocare de 3 milioane de litri. Dacă până la pandemie vinul companiei ajungea în proporție de 60% în unitățile din domeniul HoReCa, de anul trecut poate fi găsit și în rețelele de magazine Kaufland, Metro și Profi, urmând extinderea și în alte locații. Vinul mai poate fi găsit și în rețelele proprii de magazine, care funcționează în localitățile Ciumbrud, Aiud, Alba Iulia, Sibiu, Cluj-Napoca, la care se adaugă și magazinul online. „O serie de restaurante sunt nerăbdătoare să deschidă și să-și înceapă activitatea. Anul trecut am încercat să ajungem și pe piața externă, exportând mult în Cehia și Slovacia”.

„Vinul trebuie povestit”

Florin Dănoaie subliniază că sectorul vitivinicol este unul care a beneficiat de foarte multe investiții în ultimii 10-15 ani, amintind că este singurul domeniu de activitate care a absorbit până în 2020 în proporție de sută la sută fondurile europene. „Acum urmează o altă etapă, care va trebui gestionată – investiții în campanii de promovare”, punctează el.

În ceea ce privește consumul de vin din țară, fondatorul cramei crede că oamenii consumă mai mult vin, dar că încă este nevoie de a educa consumatorii, în special pe cei tineri: „Trebuie să cunoască, să încerce vinurile, pentru că e o altă băutură. Din păcate, pandemia afectează și acest lucru. Vinul nu se bea pur și simplu, nu e o băutură spirtoasă pe care s-o bei repede. Practic, vinul trebuie povestit, ocazia de consum de vin nu e aceeași ca și pentru alte băuturi”.

(Publicat în ediția print TB 101 – martie/aprilie 2021)

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Investiții pentru amenajarea Crișului Repede în Oradea de peste 2 milioane de lei

Articolul următor

Grupul Autonom a integrat BTOL

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share