Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dublu, triplu, nelimitat?

Vorbim despre potențialul de creștere al pieței de industrial-logistică în România, nu despre ofertele companiilor de comunicații, deși, afacerile vor crește exponențial pentru ambele sectoare. Listarea la Bursa Euronext de la Amsterdam a CTP a fost și una din cele mai de efect acțiuni de promovare internațională pentru România din ultimul deceniu. Repere de business precum cea mai mare clădire cu funcțiune industrială din Europa (140.000 mp) în CTPark Bucharest West – proiectat să devină cel mai mare parc logistic din Europa, cu o suprafață construită de peste 1 milion de metri pătrați, dar și sumele alocate pentru investiții, proiectele livrate, achizițiile și expansiunea accelerată, inclusiv în orașe regionale, până în fotoliul de lider aici în doar jumătate de deceniu, cu siguranță atrag atenția în context internațional, mai ales că CTP este unul din liderii dezvoltărilor și în regiunea CEE, cu ambiții și pe noi piețe.

De aceea, este o bucurie suplimentară pentru noi să vă prezentăm povestea și detalii de strategie ale echipei CTP, mai ales că începuturile CTP în România se leagă de Transilvania, iar la 10-11 ani de la lansarea revistei noastre, după vremuri în care despre regiune se vorbea puțin și se investea rar, este în desfășurare o întreagă competiție pentru a cuceri fiecare oraș relevant din acest areal. Dinamica ascendentă este valabilă și pentru alte regiuni și țări din Europa, așadar competiția va fi și mai interesantă de acum, în special pe formate noi destinate pentru comerț electronic, business-uri medii și producție ușoară, unele în apropiere sau integrate în fibra urbană a orașelor.

Volumul tranzacționat în primul trimestru din 2021 marchează o creștere de 43% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care 2020 a fost an record pentru piața spațiilor industriale, iar peste 600.000 mp vor fi livrați în 2021. La stocul existent de 5,16 mil. mp de spații industriale, au fost adăugați 61.000 mp livrați în primul trimestru. Creșterea trebuie corelată și cu stocul de spații de retail din România care se apropie de pragul de 4 mil. mp, la finalul primul trimestru fiind de 3,91 mil. mp, după ce 17.000 mp au fost livrați și desigur cu apetitul pentru e-commerce.

Iar potențialul de business de completează datorită reinventării ce va urma transformării tehnologiilor, modelelor de consum, segmentelor economice și tipologii de lifestyle, dezvoltatorii având acum pe mesele de lucru provocări pentru noi tipuri de resurse energetice, soluții de mobilitate, inovații și metode de protecție a mediului, pe lângă variante pentru a câștiga business datorită unor relocări din alte piețe, campanii pentru clienți noi și anticiparea modelelor de consum și livrare pentru comerțul electronic.

Publicația curentă include și un nucleu extins de pagini cu proiecte din sectorul Automotive, în al 5-lea an de promovare dedicată pentru companii reper, ocazia perfectă de a relansa invitația unor asociații sau entități de networking de a se reuni, dezbate și corela strategii, proiecte, comunicări și demersuri de reprezentare internațională. Vorbim aici despre Parteneriatul Auto Român (PAR –  10 ani de la înființare), Asociația Constructorilor de Automobile din România – ACAROM (25 de ani de la înființare), ARILOG (în curând 20 de ani), AREI – asociația investitorilor în real etate, APITSIAR  – asociația parcurilor industriale, Consiliul Investitorilor Străini – FIC, Coaliția, și mult plimbatul între SGG și alte ministere – departament InvestRomania, și alte camere de comerț bilaterale, ministere de resort, pentru a pregăti strategic noul deceniu de dezvoltare, pe lângă obișnuitele evenimente organizate pentru sponsorizări și postări punctuale.

Dacă ne amintim de o întâlnire la nivel înalt cu oficialități din SUA și fondatorii transformați în futurologi ai “big tech”, credem că ar putea fi revelatoare și o întâlnire între “big industrial players”, pentru început în România, dacă nu ca inițiativă pentru regiune și atragerea de noi investiții străine.

Pentru a încheia în spirit festiv, de la conferința națională a parcurilor industriale organizată de Transilvania Business în 2012 și primele analize dedicate sectorului în print, “strategia” de reindustrializare a României a Ministerului Economiei din 2013, campania internațională a Erste Bank în 2019 – “Time to believe. Time to invest” (cu un video ce rula pe CNN începând cu cadre din România, promovând CEE), dorințele din PNRR din 2021 și oportunitățile consfințite și prin legislația pentru 5G, sperăm să dezbatem din nou live împreună creșterea pieței și mulțumesc dezvoltatorilor din logistică – industrial pentru contribuția la realizarea ghidului unicat de investiții, inițiativă privată, dedicat României, “Romania’s Real Estate Yearbook 2021”, începând din 2013.

Cu toate noutățile din domeniu, ne vedem și online.
_______

Articol – Cover Story Transilvania Business 102 | Singura revista de afaceri regionale din Romania, disttributie nationala, tendinte internationale. Solutii si parteneri din Transilvania. Ghid de evenimente, platforme si lideri B2B in Romania. | Editie speciala – Logistica & Automotive, ed. 5. | Click pentru a citi – aici

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Producția de la Sanex, retehnologizată cu 2 milioane de euro

Articolul următor

Hampton Cluj, premiat pentru responsabilitate socială

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share