Primele lucrări la varianta de ocolire a municipiului Zalău, proiect coordonat de chinezii de la Sinohydro, au debutat cu acțiuni de decopertare a terenului.
“Au început primele lucrări la șoseaua de centura a Zalăului. Primele decopertări se fac din capătul dinspre comuna Aghireș. În curând, sperăm că va fi forfotă și pe acest șantier la fel ca pe șantierul autostrăzii care trece prin Sălaj”, a relatat consilierul județean Nicolae Olar.
Ministerul Transporturilor a semnat în martie autorizaţia de construire pentru centura municipiului Zalău, prima şosea nouă din România care se face cu un constructor din China. Emiterea autorizaţiei de construire a fost urmată de ordinul pentru începerea lucrărilor şi intrarea în şantier.
Antreprenor este Sinohydro, constructor din China care a câştigat contractul în 2020 pentru 185 de milioane lei. În acest contract, componenta financiară a avut 60 de puncte, iar oferta tehnică, 40 de puncte. Proiectul include cinci viaducte şi două poduri.
Varianta Zalău are 5,5 km şi asigură legătura între Drumul Național 1 F (Cluj-Napoca – Zalău – Satu Mare) şi Drumul Judeţean 191 C, termenul de execuţie fiind de 24 de luni, cu șapte ani de garanţie. Compania din China va asigura managementul pe şantier şi utilajele specializate, în timp ce forţa de muncă vine din plan local. Unele utilaje vor fi închiriate din ţară.