Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primăria Timișoara a pornit un nou șantier, de 70 de milioane de lei, pentru reabilitarea totală a unui bulevard. Constructor, societatea PORR

Sosirea la Timișoara în perioada următoare a unui lot de 21 de tramvaie noi, de lungime mare, necesită realizarea de reabilitări pe șinele din oraș pentru a permite circulația acestora. Sunt trei proiecte în acest sens derulate de primărie, dintre care unul cu fonduri europene și unul pregătit pentru a fi depus pentru finanțare, din aceleași surse.

Marți, primăria a demarat șantierul de reabilitare a bulevardului Cetății, o lucrare în valoare de 70 de milioane de lei, din bugetul municipalității. Ca o noutate, se încearcă realizarea unui trotuar de culoare bej, care să nu se încălzească prea mult.

”Mă bucur foarte mult că deschidem încă un șantier pentru transportul în comun în Timișoara, aici pe Cetății, la colț cu Bogdăneștilor unde am început lucrările și avansează. Aici avem un proiect mare de reabilitare de linii de tramvai, dar și de refacerea tramei stradale. O să avem trotuare foarte late, am mai schimbat proiectul, am lărgit trotuarele la minim doi metri, piste de biciclete de 1,5 metri pe fiecare sens și bineînțeles, două benzi și spații verzi. O să fie aici o alee de arbori. Este un proiect la care lucrează firma PORR, iar termenul este de 30 de luni, deci sperăm ca lucrarea să fie gata în toamna anului 2023.

Deocamdată, banii pentru proiect vin doar din bugetul local, dar Fritz speră că va putea fi înscris pe o nouă linie de finanțare europeană. Potrivit primarului, investiția se ridică la 70 de milioane de lei, bani de la bugetul local, dar este eligibilă pentru fonduri europene, fiind pe lista de rezerve.

Este deja pe lista de rezervă pe Programul Operațional Regional, când se deschide o nouă linie de finanțare vom depune și acest proiect, pentru că este exact tipul de proiect pentru care primești bani”, a mai spus Fritz.

Reabilitarea liniilor de tramvai este extrem de necesară, mai ales ca urmare a sosirii noilor tramvaie.

”Împreună cu proiectul de pe Bogdăneștilor, cu cel de pe Stan Vidrighin, vom reuși să reabilităm o bună parte din rețeaua de linii de tramvai, ceea ce este extrem de necesar în contextul venirii noilor tramvaie”, a mai subliniat primarul.

Din păcate, timp de trei luni, locuitorii din zonă vor avea de suferit, circulația urmând să fie oprită. De asemenea, nu vor mai circula tramvaie, care vor fi înlocuite cu autobuze.

O altă veste bună e legată de Calea Bogdăneștilor, unde lucrările evoluează extrem de bine, iar data finalizării șantierului va fi, probabil devansată.

”Pe Bogdăneștilor avansăm mai rapid decât am anticipat, s-ar putea ca acolo unde termenul e în vara lui 2023, să fie devansat, ne propunem la sfârșit de an viitor. Am demontat vechile linii de tramvai, au început lucrările la utilități. O să fie zece stații de tramvai pe Cetății, șapte pe Bogdăneștilor. O să fie infrastructură pentru pietoni și bicicliști modernă. Vom încerca să avem un trotuar de culoare bej, vedeți odată cu încălzirea ce mult contează și culoarea. Există mai multe soluții tehnice, asfaltul colorat e scump, discutăm variante”, a încheiat Dominic Fritz.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Centura Sud de ocolire a Timișoara are liber la finalizare

Articolul următor

Maramureșul intră în rețeaua economică a Regiunilor celor Trei Mări

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share