Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Discuții despre avizele necesare pentru realizarea Drumului Expres Oradea-Arad

Joi, 15 iulie 2021, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a avut o întâlnire de lucru cu reprezentanții instituțiilor ce vor emite avize, din județul Bihor, pentru realizarea obiectivului de investiții Drum Expres Oradea – Arad. Au participat, astfel, reprezentanții județeni ai: Administrației Naționale Apele Române ABA Crișuri, Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, Companiei Naționale Căi Ferate Române, Direcției Silvice, Distrigaz Vest, Inspectoratului Județean de Poliție, Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bihor precum și delegați ai altor instituții și companii.

La întâlnire a fost prezent și reprezentantul firmei de proiectare Consitrans SRL, Bogdan Păunescu, care a prezentat cele trei variante de traseu ce ulterior vor fi supuse avizării. Întâlnirea a fost organizată pentru a eficientiza procesul de realizare a documentației contractate: actualizarea Studiului de Fezabilitate, respectiv Proiectul Tehnic. Responsabilul de proiect, din partea Consiliului Județean Bihor, este ing. Mihai Palcu.

În prima fază instituțiile/companiile vor pune la dispoziția firmei contractate date/documente deținute, necesare pentru proiectare, pentru o analiză preliminară, urmând ca ulterior documentația întocmită să fie supusă spre avizare. Săptămâna aceasta au avut loc și întâlniri de lucru cu reprezentanții UAT-urilor de pe raza județului Bihor străbătute de cele trei variante ale Drumului Expres, întâlniri în cadrul cărora au fost solicitate documentații precum planuri urbanistice generale.

Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad și va avea o lungime totală de aproximativ 134,5 km. Lungimea traseului ar putea suferi modificări în urma actualizării SF-ului. Termenul disponibil pentru realizarea serviciilor de proiectare este de 20 de luni, din care primele 10 vor fi dedicate actualizării Studiului de Fezabilitate.

,,Scopul nostu este ca toată documentația să se termine mai repede decât termenele stabilite prin contract, în așa fel încât să putem începe și lucrările până la finalizarea perioadei de finanțare care se încheie la sfârșitul anului 2023. Într-o primă parte a acestor lucrări de proiectare, vom stabili toate problemele care țin de trasee, pentru a putea să definitivăm traseul. După ce vom stabili traseul, se va trece efectiv la lucrările topografice, la studiile geologice care trebuie făcute, în așa fel încât să putem ca în cursul anului viitor să avem acest studiu de fezabilitate și proiectul tehnic recepționat și avizele obținute de la autorități”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Total
48
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vicepreședintele Băncii Mondiale reafirmă angajamentul pentru România

Articolul următor

Transylvania College își face școală hibrid

Citește si:
Total
48
Share