Antreprenorul grec Aktor a început să toarne ultimul strat de asfalt pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda (A10), cel din urmă ca să se circule doar pe șosele de mare viteză între localitățile Nădășelu și Sibiu.
Momentan, s-a turnat doar o porțiune de test între km 27 și 28, în partea de jos a orașului Teiuș, urmând ca de luni să înceapă să se toarne în forță 1.500-2.000 tone de asfalt pe zi, potrivit Unirea. În prezent, pe cei 24,5 km ai acestui segment de autostradă este turnat stratul de binder (al doilea strat de asfalt), cu trei excepții: în zona alunecării de teren de la Oiejdea, km 26, în zona Teiuș și la Sâncrai, la km 42.
Zona alunecării de teren de la Oiejdea este punctul cheie al A10, de aceasta depinzând deschiderea circulației rutiere fără nicio restricție. Chiar dacă lucrările în această zonă nu ar fi gata în acest an, se va realiza o platformă înspre drumul național și se va deschide oricum traficul rutier, chiar cu restricții și limitări de viteză.
La pasajul peste calea ferată de lângă nodul rutier Teiuș se lucrează la realizarea umpluturilor între zidurile de sprijin, structura fiind deja suprabetonată. La Sâncrai, în zona relocării Drumului Județean 142L, au fost făcute noi descoperiri arheologice, în zonă urmând să fie realizat un zid de sprijin la rampele supratraversării pe care DJ o are la autostradă.
Dacă lucrurile decurg normal, iar grecii vor reuși să toarne 2.000 de tone de asfalt pe zi, până la sfârșitul lunii septembrie, aproape tot acest segment de autostradă va fi asfaltat. Termenul pentru darea în circulație a acestui lot este până în decembrie 2021, iar termenul final pentru realizarea celorlalte lucrări sau orice alte intervenții care nu țin de corpul autostrăzii, aprilie 2022. Există speranțe mari ca până la finalul acestui an să se circule pe autostradă până după Cluj-Napoca.